Mac eller Windows spørgsmål :o)
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-08-09 22:17

Har lige installeret Windows 7 på min 1½år gamle iMac, da det dengang
den var ny, var Vista der blev installeret kom systemet selv og bad om
OSX skiven så iMac drivere kunne installeres... dette kan ikke lade sig
med Windows 7, da den melder kompatibel problemer med noget af
hardwaret :o/

Hvad gør man så ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-08-09 22:27

Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> OSX skiven så iMac drivere kunne installeres... dette kan ikke lade sig
> med Windows 7, da den melder kompatibel problemer med noget af hardwaret

Venter.

Det er Apple der skal komme med de nødvendige drivere. Et godt bud er
at de er med i 10.6.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-09 22:29

> Venter.
>
> Det er Apple der skal komme med de nødvendige drivere. Et godt bud er
> at de er med i 10.6.

eller med i en bootcamp udate når Win7 rent faktisk er officielt shippet
og supported af Microsoft ...

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-08-09 22:43

Brian Vestergaard skrev:

> dette kan ikke lade sig med Windows 7, da den melder kompatibel
> problemer med noget af hardwaret :o/
>
> Hvad gør man så ?

Hvornår melder den det? Under installationen af Windows 7, eller?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-08-09 23:00

Thomas G. Madsen forklarede den 23-08-2009:

> Hvornår melder den det? Under installationen af Windows 7, eller?

Efter endt og i øvrigt ok install af Win7, men der hvor man normalt
isætter OSX skiven igen, for at få installeret drivere, webcam,
tastegenveje osv.

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-08-09 07:53

Brian Vestergaard skrev:

> Efter endt og i øvrigt ok install af Win7, men der hvor man
> normalt isætter OSX skiven igen, for at få installeret drivere,
> webcam, tastegenveje osv.

Ok. Altså Bootcamp til Windows kommer med meldingen. Har du prøvet
blot at lade installationen af Bootcamp fortsætte?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lyrik

Dato : 24-08-09 10:52

Den 23.08.2009 kl. 23:17 skrev Brian Vestergaard
<mail2brianvestergaard@gmail.com>:

> [...]
> OSX skiven så iMac drivere kunne installeres... dette kan ikke lade sig
> med Windows 7, da den melder kompatibel problemer med noget af hardwaret

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Forhåbentlig snakker vi om en 32 bit installation:

Du åbner Leopard-skiven i "stifinder" i Windows7 og bladrer ind i mapperne
med drivere.
Du dobbeltklikker på lyddriveren til Vista. Når du dobbeltklikker på
driverne så indstalleres de.
Er der problemer andre steder så dobbeltklikker du på de relevandte
drivere. Du kan læse på driverne hvilke der er relevandte.
Man kan stort set klikke på alle dem der svarer til hardwaren i maskinen.
Skiven er jo til flere maskiner, så der er ingen grund til ast klikke på
NVIDIAS drivere hvis grafikkortet er et ATI X1600. SÃ¥ er det den der skal
klikkes på.

Konklusion:
Gå ind på Leopardskiven og klik på de relevsndte drivere-gå efter
Vista.(Det er den samme Windows, med de samme drivere)

Husk også Apple-downloaden med den sidste Boot-Camp opdatering. Der er
Vista med. Den kan du køre tilsidst når du har fundet den.

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : hans

Dato : 25-08-09 07:05

> Har lige installeret Windows 7
>
> Hvad gør man så ?

--->
Installerer OSX - og glæder sig over et bedre system! ;)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-08-09 17:40

hans formulerede tirsdag:

> --->
> Installerer OSX -

Smart skrevet, der er jo netop også OSX så prøv igen

> og glæder sig over et bedre system! ;)

Har du prøvet Windows 7 Utimate ??

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-08-09 18:53

Følgende er skrevet af Brian Vestergaard:

Utimate = Ultimate

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard