Preferences driller efter opdatering til 1~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-08-09 11:54

Hej,

Efter opdateringen til 10.5.8 (som tog lang tid, men ellers så ud til at
gå fint), har jeg fået problemer med at min installation af OS X
'glemmer' nogle af mine indstillinger. Eksempelvis bliver min menu bar
gennemsigtig selvom jeg har fjernet fluebenet ved 'Translucent menu bar'
under 'Desktop & Screen Saver'. Ligeledes bliver 'Region' under
'International', 'Formats' hele tiden ændret til 'United States' selvom
jeg sætter den til 'Denmark (Danish)', hvilket betyder at datoer og
tider vises forkert.

Jeg antog at skriverettighederne på nogle af filerne var blevet sat
forkert og har derfor prøvet at køre 'Repair permissions' på min disk.
Desværre uden held. Jeg har selvfølgelig også prøvet at genstarte.

Har nogen en idé om, hvordan problemet løses? Jeg har ikke haft andre
problemer efter opdateringen til 10.5.8.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 13-08-09 12:04

> [...]
>
> Har nogen en idé om, hvordan problemet løses? Jeg har ikke haft andre
> problemer efter opdateringen til 10.5.8.

Hej. Hvad hvis du opretter en ny bruger, vil problemet så fortsætte?

Der må ligge nogle defekte plist filer et sted. ~/bibliotek/preferance
Michael Horn

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-08-09 09:22

Michael Horn wrote:
> Hej. Hvad hvis du opretter en ny bruger, vil problemet så fortsætte?

Det nåede jeg aldrig til.

> Der må ligge nogle defekte plist filer et sted. ~/bibliotek/preferance

Den fik en tur med Main Menu og nu ser alt ud til at virke igen. Med
andre ord, ved jeg ikke, hvad løsningen var ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk