Java program som executable.
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 01-08-01 14:37

Jeg leder efter et program som kan kombilere en exe-fil ud fra et
antal classfiler eller javafiler. Jeg har prøvet at lede på nettet og
fandt java2exe, men den kræver (så vidt jeg kunne læse mig frem til)
at man har installeret javaruntime for at køre den fremstillede
exe-fil, og det er jeg ikke interesseret i. Jeg vil gerne have at når
exe-filen er kombileret så skal man kunne flytte filen til en computer
(med windows) uden javaruntime og stadig kunne køre den. Findes et
sådan program?

Fra : Lars Dam

Dato : 01-08-01 15:43

On Wed, 01 Aug 2001 15:37:14 +0200, Peter Frederiksen
<peterbf@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>exe-filen er kombileret så skal man kunne flytte filen til en computer
>(med windows) uden javaruntime og stadig kunne køre den. Findes et

Check: http://www.gnu.org/software/gcc/java/

Men et råd, er at medmindre du har en usædvanlig god grund til gøre
det, så lad være. Du risikerer at få flere problemer med den
kompilering end du ville ved at installere et JRE. Så hvis du ikke ved
hvad du gør, så brug den normale løsning, og lad være med at
kompilere.

vh. ld

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-01 17:26

On Wed, 01 Aug 2001 16:43:10 +0200, Lars Dam
<larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> wrote:

>Check: http://www.gnu.org/software/gcc/java/

Desvære understøtter den ikke swing, så den kan jeg ikke bruge.

> [...]
>kompilering end du ville ved at installere et JRE. Så hvis du ikke ved
>hvad du gør, så brug den normale løsning, og lad være med at

Programmet som jeg har lavet skal sælges på CD. Så er det muligt at
lave en installer som installerer JRE og programmet, og er det
overhovedet tilladt at distribuere JRE på en sådan CD (løber man ikke
ind i nogle licensproblemer?)?

Fra : Allan E

Dato : 01-08-01 17:49

> [...]
> lave en installer som installerer JRE og programmet, og er det
> overhovedet tilladt at distribuere JRE på en sådan CD (løber man ikke

http://www.zerog.com/ kan du få lige det du har brug for.
InstallAnywhere laver en installer med eller uden JRE, og desuden har man
mulighed for at sætte en mængde andre parametre op, således at
installationsprogrammet, ligner det man ser i andre professionelle
programmer. Mange kommersielle java programmer beuger da også denne
installer, men den fås heldigvis også i en lidt skrabet men gratis
version(den de kalder InstallAnywhere Now). Men den indeholder de ting de
fleste almindelige brugere har brug for...

Allan E

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-01 23:47

On Wed, 1 Aug 2001 18:48:54 +0200, "Allan E" <this@email.nogood.000>
wrote:

> [...]
>version(den de kalder InstallAnywhere Now). Men den indeholder de ting de
>fleste almindelige brugere har brug for...

Mange tak, det ser rigtig godt ud.
Jeg har dog nogle problemer med at få nogle ting i mit program til at
køre når jeg har installeret det med denne installer: Jeg bruger nogle
ting i java.util.* og java.io.* som den bare ikke reagerer på. Er det
fordi disse ikke hører ind under JRE?
Jeg fandt ud af at swing ikke var understøttet, men der kunne jeg bare
medtage swingall.jar. Skal jeg gøre noget lignende med util og io?

Fra : Allan E

Dato : 03-08-01 00:19

Hvilken JRE version har du valgt at bundle??
I advanced designer kan du under "Build" selv vælge hvilken JRE du vil
bruge, og hvis Suns JRE1.3 ikke er på den liste, bør du hente den...Det kan
du gøre ved at klikke på "Download Additional VM Packs..". Den understøtter
i hvert fald Swing.....
util og io burde virke, men det kan være at du bruger nogle metoder der er
tilføjet eller ændret i disse pakker siden version.1.1.8??
Men prøv at hente JRE1.3 og se om det så ikke virker...Det kommer godt nok
til at fylde mere men du får det 'nyeste' med...

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-01 12:14

On Fri, 3 Aug 2001 01:18:59 +0200, "Allan E" <this@email.nogood.000>
wrote:

> [...]
>Men prøv at hente JRE1.3 og se om det så ikke virker...Det kommer godt nok
>til at fylde mere men du får det 'nyeste' med...

Tusind tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Det er da en
fantastisk installer de der har fået bikset sammen.

Fra : Allan E

Dato : 04-08-01 14:12

> Tusind tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Det er da en
> fantastisk installer de der har fået bikset sammen.

Det var så lidt.
Jeg har selv siddet med de samme problemer, bl.a med Java2exe.
Her gør InstallAnywhere altså livet noget lettere.

Allan

Fra : Anders Monrad

Dato : 01-08-01 17:49

Peter Frederiksen wrote:

> [...]
> lave en installer som installerer JRE og programmet, og er det
> overhovedet tilladt at distribuere JRE på en sådan CD (løber man ikke

Du kan evt. tjekke :
http://www.javalobby.org/fr/html/frm/javalobby/features/jpr/part4.html

Det er en rapport der kigger på tre static compilere :
BulletTrain
Jet
Jove

Alle er dog kommercielle !