iPhone fejlmedd. (?)
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-09 20:00

Når jeg åbner min iPhone dukker der en meddelelse op: "Dette tilbehør er
ikke beregnet til at virke på iPhone. Slå flyfunktionen til for et
undgår forstyrrelse. Du kan ikke foretage eller modtage opkald"

sådan cirka står der. Det dukkede op under ferien i Frankrig. Er det
noget som Orange eller en anden udbyder har smidt ind på min telefon?
Eller hvad er det? Og hvordan finder jeg det og smider det ud igen?

Lyden for modtagne sms'er duer heller ikke nu (den er slået til i
indstillinger). En sammenhæng?

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 20-07-09 20:30

On 2009-07-20 21:00:13 +0200, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> [...]
> Eller hvad er det? Og hvordan finder jeg det og smider det ud igen?
>
> Lyden for modtagne sms'er duer heller ikke nu (den er slået til i

Det lyder som en fejl på telefonen, jeg får den meddelelse hvis jeg
sætter min iPhone i en dock som er købt til min iPod. Har du prøvet at
reetablere din iPhone????

Hilsen Henrik

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-09 21:17

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Det lyder som en fejl på telefonen, jeg får den meddelelse hvis jeg
> sætter min iPhone i en dock som er købt til min iPod. Har du prøvet at
> reetablere din iPhone????
>
> Hilsen Henrik

Ja, den gendannet i iTunes, den er også slukket og startet flere gange.
Hvad mener du med fejl på telefonen? En hardware fejl? Så må sælgeren jo
tage affære, telefonen er fra den 15. marts.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 20-07-09 21:41

On 2009-07-20 22:16:42 +0200, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> Ja, den gendannet i iTunes, den er også slukket og startet flere gange.
> Hvad mener du med fejl på telefonen? En hardware fejl? Så må sælgeren jo
> tage affære, telefonen er fra den 15. marts.

Hvis gendannelse ikke virket, så ville jeg gå tilbage til sælger og
fejlmelde, hvis ikke ander her kan løse problemet.

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-09 21:09

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Eller hvad er det? Og hvordan finder jeg det og smider det ud igen?
>
> Lyden for modtagne sms'er duer heller ikke nu (den er slået til i

Måske .. den fejl kommer som regel hvis du sætter noget ekstraudstyr i
dock connectoren som ikke er optimeret til iPhone (mht. skærmning for
støj, som regel højtalere)

Sidder der noget nuller i dock connectoren ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-09 21:17

> Måske .. den fejl kommer som regel hvis du sætter noget ekstraudstyr i
> dock connectoren som ikke er optimeret til iPhone (mht. skærmning for
> støj, som regel højtalere)

Nej, jeg har ikke noget ekstra udstyr, men jeg har da en "dock" - altså
sådan en oplader til to telefoner.

> Sidder der noget nuller i dock connectoren ?
>
> /thomas

Ingen nuller eller nullermænd i stikket i bunden af telefonen.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-09 21:20

> Nej, jeg har ikke noget ekstra udstyr, men jeg har da en "dock" - altså
> sådan en oplader til to telefoner.

Det er jo extra udstyr ... men kommer fejlen når den sidder i den ?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-07-09 19:31

> Det er jo extra udstyr ... men kommer fejlen når den sidder i den ?

Ja, osse, når fonen sidder i den. Men det mærkelige er, at fejlmedd.
kommer når telefonen slet ikke er tilsluttet noget som helst, fejlmedd.
"bor" så at sige i telefonen (?)

At sige nej til fejlmedd. hver eneste gang, den dukker op er
selvfølgelig lidt trættende og irriterende, men det er langt værre, at
lyden for sms'er ikke virker mere.

--
v.h. Mich

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 20-07-09 21:39

Mich. Ottosen skrev:
> [...]
> Eller hvad er det? Og hvordan finder jeg det og smider det ud igen?
>
> Lyden for modtagne sms'er duer heller ikke nu (den er slået til i

Jeg får samme meddelse hvis jeg tilslutter min iphone til en
fm-transmitter købt på ebay og formentligt fremstillet i Kina,
kobler jeg den fra kommer min forbindelse igen.

Tommy

Fra : Morten Lind

Dato : 21-07-09 17:18

> [...]

> Eller hvad er det? Og hvordan finder jeg det og smider det ud igen?
>
> Lyden for modtagne sms'er duer heller ikke nu (den er slået til i

Du har bare glemt at slå roaming til, måske?

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-07-09 19:34

> Du har bare glemt at slå roaming til, måske?
>
> M.

Det er slået til - igen efter et udlandsophold

--
v.h. Mich