Vista Button menu
Fra : Per Ræbild Christens~

Dato : 22-08-09 17:19

Jeg er ikke supernørd med html eller java, mangler derfor hjælp
til at løse et lille problem.

Jeg har bygget en topmenu med Vista Buttons, og på samme side har
jeg et slideshow som er lavet ved hjælp af et java applet - mit
problem er at min topmenu lægger sig under slideshowet.

Se et eksempel på siden her:

http://www.perraebild.dk/mejbritt/index.htm

Koden til slideshowet ser sådan ud:

<applet
archive="http://www.perraebild.dk/skabeloner/banner/AnFade.jar"
code="AnFade.class" width="414" height="290">
<param name="credits" value="Applet by Fabio Ciucci
(www.anfyteam.com)">
<param name="res" value="1">
<param name="image1"
value="http://www.perraebild.dk/mejbritt/mejbritt_forside_ny/slid
eshow/mejbritt_image1.jpg">
<param name="link1" value="NO">
<param name="statusmsg1" value="">
<param name="image2"
value="http://www.perraebild.dk/mejbritt/mejbritt_forside_ny/slid
eshow/mejbritt_image2.jpg">
<param name="link2" value="NO">
<param name="statusmsg2" value="">
<param name="image3"
value="http://www.perraebild.dk/mejbritt/mejbritt_forside_ny/slid
eshow/mejbritt_image3.jpg">
<param name="link3" value="NO">
<param name="statusmsg3" value="">
<param name="speed" value="1">
<param name="pause" value="1500">
<param name="progressivefade" value="YES">
<param name="overimg" value="NO">
<param name="overimgX" value="0">
<param name="overimgY" value="0">
<param name="regcode" value="qkyjpxsuqtfmk5hzqetqnvd5fqkz7erpyq">
<param name="regnewframe" value="NO">
<param name="regframename" value="_blank">
<param name="memdelay" value="1000">
<param name="priority" value="3">
<param name="MinSYNC" value="10">
Please <A HREF="http://www.anfyteam.com/java/">download
Java(tm)</A>.
</applet>

Mvh Per Ræbild

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-09 19:29

Per Ræbild Christensen skrev:

> Se et eksempel på siden her:

> http://www.perraebild.dk/mejbritt/index.htm

Der er slet ikke adgang til serveren med
http://www.perraebild.dk.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-08-09 19:48

Bertel Lund Hansen skrev:

> Der er slet ikke adgang til serveren med
> http://www.perraebild.dk.

Næh.

http://downforeveryoneorjustme.com/http://www.perraebild.dk/mejbritt/index.htm

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-08-09 18:45

> [...]
> jeg et slideshow som er lavet ved hjælp af et java applet - mit
> problem er at min topmenu lægger sig under slideshowet.

Det korte svar er: sæt z-index for den ul, der
indeholder topmenuen.

Der er ikke noget i webdesign der hedder Vista buttons,
det du har er li-elementer, der ved hjælp af CSS er
formateret som knapper.

Det undrer mig heller ikke at Bertel og Rune ikke
kan se noget, for din side er smækfyldt med HTML-
fejl (104 direkte fejl på den side, du linker til).

En graverende fejl ved din topmenu er, at du opretter
en ul med samme id og samme klassenavn for hvert
af menupunkterne.

En korrekt udformet navigationsbjælke med meget
mindre HTML-kode end det du bruger, finder du her:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks12a.html

Jeg vil også anbefale dig at bruge Flash movies i
stedet for en Java Applet til slidehows og film,
samt i det hele taget at få ryddet i nogle af de
mange HTML-fejl.

Jørgen Farum Jensen
http.//webdesign101.dk
..