Mænd der hader kvinder
Fra : b.k

Dato : 30-08-09 09:34

Så kom den på dvd og den var ikke ventetiden værd.Det var en film af værste
skuffe og langtrukken som bare pokker.

Fra : Steen

Dato : 30-08-09 10:42

b.k <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:

> Så kom den på dvd og den var ikke ventetiden værd.Det var en film af værste
> skuffe og langtrukken som bare pokker.

Jeg så den i biffen, og der var den okay
--
Steen

Fra : Søren Blom

Dato : 30-08-09 13:34

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev

> Jeg så den i biffen, og der var den okay

Kommer det ikke meget an på forventninger til en film?
Syndes også selv at den er blæst meget op, måske pga. bøgerne, men ved
egentlig ikke hvad jeg havde forventet. Nu så vi filmen i aftes, syndes den
er god og nu glæder jeg mig til at give mig tid til at læse bogen og de
efterfølgende bøger i serien, men tror at jeg vil få set filmene før jeg
læser bøgerne.
Syndes nu at filmen var god og skal have set den igen, for at få alle
detaljerne med.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Petersen Michael

Dato : 03-09-09 19:41

b.k <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:
> Så kom den på dvd og den var ikke ventetiden værd.Det var en film af
> værste skuffe og langtrukken som bare pokker.

Jeg var i biffen og se den, og ok, de kunne godt have klippet 30 minutter
ud..
Men ellers en IMNSHO god og seværdig film.

Har lige købt den på DVD til 128,- Kr. og glæder mig til at finde anledning
til at se den igen..

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Per

Dato : 04-09-09 14:36

On Sun, 30 Aug 2009 10:34:05 +0200, b.k <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:

> Så kom den på dvd og den var ikke ventetiden værd.Det var en film af
> værste
> skuffe og langtrukken som bare pokker.

Jeg så den på bluray på projektor sammen med to kollegaer forleden og vi
syntes alle det var en ganske OK thriller.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 04-09-09 16:58

Per skrev:

> Jeg så den på bluray på projektor sammen med to kollegaer forleden og vi
> syntes alle det var en ganske OK thriller.

Blu-ray på projektor... er det ikke omsonst? Eller er projektorer i høj
opløsning til at købe for penge i dag?

Mikkel

Fra : N/A

Dato : 08-09-09 15:52

Fra : Per

Dato : 07-09-09 15:11

> Blu-ray på projektor... er det ikke omsonst? Eller er projektorer i høj
> opløsning til at købe for penge i dag?
>
> Mikkel

Min er en 720p projektor og forskellen på DVD og 720p i 96" er enorm. En
720p projektor kan vel købes for 6.000kr i dag mens en 1080p model koster
omkring 10.000
kr.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 07-09-09 15:54

Per skrev:

> Min er en 720p projektor og forskellen på DVD og 720p i 96" er enorm. En
> 720p projektor kan vel købes for 6.000kr i dag mens en 1080p model
> koster omkring 10.000 kr.

Hvor høj opløsning har en dvd?

Mikkel

Fra : N/A

Dato : 08-09-09 15:52

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-09-09 19:44

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Hvor høj opløsning har en dvd?

DVD: 720x576, max bitrate 10 Mbps, MPEG2
Blu-Ray: 1920x1080, max bitrate 48 Mbps, typisk H264

Som tommelfingerregel kan 10 Mbps MPEG2 sammenlignes med 5 Mbps H264, så
det er ikke kun opløsningen der er bedre.

Ulempen er at du skal kæmpe med regionskoder, mens det problem er løst på
DVD for længe siden.

--
Jesper Lund

Fra : Lyrik

Dato : 07-09-09 14:25

On 7 Sep., 20:43, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> det er ikke kun opløsningen der er bedre.
>
> Ulempen er at du skal kæmpe med regionskoder, mens det problem er løst på
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er dog stadig DVD regionskoderne der irriterer mig mest. En Blu-
Ray køber man så den passer til ens afspiller, hvorimod man havde det
med at få nogle regionskode 1 op under neglene ind imellem.
Jeg kan ikke spille reg-kode 1 film og jeg har 2 afspillere. Ingen af
dem kan jeg bryde koden på.
En Toshiba HD-DVD E1, og en Sony Blu-ray BP 350. Kode 2 og nix weiter.

Jeg har dog kode 1 DVD drev til PC og Mac, så jeg må rippe dem og
kopiere dem så en af afspillerne kan spille dem.

Hilsen
Jens

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-09-09 15:52

Lyrik skrev:
> Det er dog stadig DVD regionskoderne der irriterer mig mest. En Blu-
> Ray køber man så den passer til ens afspiller, hvorimod man havde det
> med at få nogle regionskode 1 op under neglene ind imellem.

Der er tit meget stor forskel på udgaverne af en film for region 1 og 2,
f.eks. mangler kommentarsporet ofte på region 2, mens det findes på
region 1, etc.

Derudover har de forskellige udgaver ikke samme sprog (undertekster
og/eller audio).

Så der er masser af grunde til at vælge en udgave fra region 1 frem for
region 2 (eller omvendt).

Er blu-ray-udgaverne mere ens?

Mikkel
--