Asiatiske film - evt. på BD
Fra : Steen

Dato : 29-08-09 16:58

Den japanske film Grotesque er netop blevet forbudt i UK, og det var
sikkert en god gratis reklame, filmen fik på denne måde. De film der
kommer fra Japan og Korea, er ofte "ret anderledes"...uden jeg har set
oceaner af dem.
Kommer der seværdige film fra den kant, og kommer nogen af dem
ovenikøbet på BD?

--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-09 21:54

> [...]
> oceaner af dem.
> Kommer der seværdige film fra den kant, og kommer nogen af dem

Den der hedder "Gwoemul" eller Host som er den danske oversættelse på
engelsk er en udmærket film.

Kimilar

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-08-09 07:32

Steen skrev:
> [...]
> oceaner af dem.
> Kommer der seværdige film fra den kant, og kommer nogen af dem

Masser

Er det film i stil med Grotesque du søger eller bare asiatiske film
generelt?

Hvis du søger de lidt anderledes film, så falder flere af Takashi
Miike's film (Japan) nok i din smag... Visitor Q er i hvert fald
anderledes

Søger du flotte thrillers er en af mine personlige favoritter Johnnie To
(Hong Kong) - film som hans "The Mission" fås ikke bedre...

Fra Korea er jeg specielt glad for Kim Ki-duk's film... Det er
hovedsagligt dramaer og ofte ekstremt grumme skæbner man følger - ikke
noget bedre end at se en af hans film, hvis ens eget liv virker lidt
trist

Desværre er ingen af disse på BD endnu (svjv) - dog er Takashi Miike's
Audition annonceret i US

Men der er mange gode asiatiske udgivelser på BD allerede - Infernal
Affairs trilogien er et godt sted at starte

Dejligt med en tråd om asiatiske film igen - efter amerika har solgt
alle former for steadycam udstyr og bruger pengene på Michael Bay
klipning, er min gennemsnitlige dosis asiatiske film steget betragteligt
og jeg håber på gode anbefalinger

Fra : Steen

Dato : 31-08-09 16:53

Optimus Prime <optimus@prime.dk> wrote:

> Er det film i stil med Grotesque du søger eller bare asiatiske film
> generelt?

Grotesque har jeg slet ikke set, og jeg tror heller ikke den bliver et
hit hos mig. Battle Royal var da interessant, og ellers har jeg set
enkelte andre interessante/flotte film fra asien...kan desværre ikke
huske titler.

På et tidspunkt må jeg prøve at kigge efter Bollywood-film på BD.
De to grunde til jeg ind imellem ser Bollywood er det visuelle og
musikken - handlingen er som regel yderst tynd og gennemskuelig. Men
sådan skal det nok være
--
Steen