Læse fra et excel-dokument ?
Fra : sfk

Dato : 01-08-01 07:10

Hejsa...
Er det muligt at læse fra et exceldokument i php ?
- Det er med garenti muligt, men hvordan ?

Ikke nok med det vil jeg ikke læse alle kolonnerne, men kun nogle få...
- Muligt ?

--
På forhånd tak...
/Erik

Fra : Johan

Dato : 01-08-01 08:34

> Er det muligt at læse fra et exceldokument i php ?
> - Det er med garenti muligt, men hvordan ?
>
> Ikke nok med det vil jeg ikke læse alle kolonnerne, men kun nogle få...
> - Muligt ?

I excel format bliver det lidt svært, pga. en helt umulig encoding af
dokumentet.
Men hvis du selv laver excel filen, kan du lave en tabsepareret fil, altså

kolonne1/tkolonne2/tkolonne3/n

osv.

På den måde kan både excel læse den, og du kan nemt læse den med PHP.

mvh

Johan

Fra : sfk

Dato : 01-08-01 10:25

Det er ikke en jeg selv laver, det er en der bliver genereret...
Jeg har fundet en anden løsning, sæser filen ind i en database vha c++, og
det virker fint....

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-01 10:44

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message

Jeg har lavet et lille system i ASP som genererer et excel dokument uden
brug af COM og hvad der ellers er af "smarte" platformsspecifikke ting, hvis
man kan oprette et exceldokument må man vel også kunne læse det.

> I excel format bliver det lidt svært, pga. en helt umulig encoding af
> dokumentet.
Jeg kan lige prøve at hitte koden frem, for så vidt jeg husker var det ret
nemt, måske det også virker med php.

> Men hvis du selv laver excel filen, kan du lave en tabsepareret fil, altså
> kolonne1/tkolonne2/tkolonne3/n

Ja ovenstående vil med garanti virke.

/flemming

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 01-08-01 11:27

In article <9k8iv2$bke$1@sunsite.dk>, Flemming Joensson wrote:

> Jeg har lavet et lille system i ASP som genererer et excel dokument uden
> brug af COM og hvad der ellers er af "smarte" platformsspecifikke ting, hvis
> man kan oprette et exceldokument må man vel også kunne læse det.

Det kunne jeg godt tænke mig at se, af ren og skær interesse - må jeg?

på forhånd tak,
mvh Thomas

Fra : Danni Finne

Dato : 01-08-01 12:05

> Jeg kan lige prøve at hitte koden frem, for så vidt jeg husker var det ret
> nemt, måske det også virker med php.

Den ville jeg da gerne lige se... :)

--
Danni Finne