Dixa Net - Daisy Net ?
Fra : Peter

Dato : 01-08-01 06:07

Hvis man søger på dixanet.dk på f. eks
http://www.geektools.com/cgi-bin/proxy.cgi,
finder man disse oplysninger.

> Domain Name: DIXA.NET
> Administrative Contact, Technical Contact, Billing Contact:
> Bergqvist, Basse (BB180-ORG) daisy@DAISY.NET
> Daisy Net A/S
> Villa Foresta
> 83 Skodsborg Strandvej
> Skodsborg, DK 2942
> DK
> +45 4580 9595
> Fax- +45 4580 8311

Hvad er Daisy Net A/S ?
Og hvad er sammenhængen til Dixa Net UK Ltd.?

Fra : Peter

Dato : 01-08-01 06:10

"Peter" skrev

> Hvis man søger på dixanet.dk på f. eks
> http://www.geektools.com/cgi-bin/proxy.cgi,

"Hvis man søger på dixa.net..." skulle der nok have stået.
Dixanet.dk peger på dixa.net.

> Hvad er Daisy Net A/S ?

Men det er jeg stadig nysgerrig efter at vide.

Fra : Claus Thorhauge

Dato : 01-08-01 12:06

Som det fremgår har Basse Bergqvist (Han er Daisy net) lavet en aftale med
et britisk firma (Dixa).

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=11024

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=10991

Jeg hører meget gerne om folk, der har erfaringer med Dixanet.

med venlig hilsen, Claus Thorhauge, journalist, Computerworld - skriv til:
c.thorhauge@computerworld.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-08-01 12:58

"Claus Thorhauge" <c.thorhauge@get2net.dk> wrote in message
> Som det fremgår har Basse Bergqvist (Han er Daisy net) lavet en aftale med
> et britisk firma (Dixa).

DixaNet UK Ltd, er oprettet af Basse Berqvist som er direktør for Dixa, Dixa
og Daisy deler adresse og endda telefonnummer.

Mvh

Tim

Fra : Peter

Dato : 01-08-01 19:01

"Tim Christensen" skrev

> DixaNet UK Ltd, er oprettet af Basse Berqvist som er direktør for Dixa,
> Dixa og Daisy deler adresse og endda telefonnummer.

Og lidt mere information om Daisy Net A/S baseret på det senest
offentliggjorte årsregnskab for 2000:

Selskabet har de seneste 3 år i strid med loven afleveret årsregnskab
for sent til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Selskabet havde pr. 31.12.2000 negativ egenkapital - det skylder altså
mere væk til ejere og långivere, end det selv ejer.

Omsætningen i 2000 var 4 mio. kr., overskud var 0,5 mio. kr. Der var
5 ansatte i 2000, hvor selskabet beskæftigede sig med salg og udvikling
af software. Selskabet ejer ejendommen Skodsborg Strandvej 83
[hvor Daisy Net og Dixa Net har adresse].

Intet sted i regnskabet kan man klart og tydeligt læse navnene på
direktions- eller bestyrelsesmedlemmer. De har dog skrevet under
- og en af underskrifterne kunne tydes som Basse Bergqvists.

Alt i alt et ikke videre informativt regnskab, hvis oplysninger ikke
ligefrem bidrager til at højne tilliden til folkene bag.

Men det *kan* jo gå bedre for Dixa Net end for Daisy Net.

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-08-01 20:00

On Wed, 1 Aug 2001 20:01:18 +0200, "Peter" <mail@nej.tak> wrote:

Jeg skal ikke forsvare Dixa, men dine argumenter er hullet som et
dørslag

>Selskabet har de seneste 3 år i strid med loven afleveret årsregnskab
>for sent til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Et for sent afleveret regnskab er jo ingen katatstrofe - det skal bare
være der inden tvangslukningen
(men det vidner selvfølgelig om en anelse slaphed)

>Selskabet havde pr. 31.12.2000 negativ egenkapital - det skylder altså
>mere væk til ejere og långivere, end det selv ejer.

Det gør Mobilix også - underskud på en millard, ekstrem negativ
egenkapital. Men de er vist ikke ved at lukke...

> [...]
>af software. Selskabet ejer ejendommen Skodsborg Strandvej 83
>[hvor Daisy Net og Dixa Net har adresse].

Pænt overskudsgrad - 12,5 pct. Især i en branche, hvor det går ad
røven til for de fleste.
Overskudsgraden i det nok så kendte teleselskab TDC 2001 ventes i år
at ende på godt 1 procent. men de er vist heller ikke ved at lukke.

>Intet sted i regnskabet kan man klart og tydeligt læse navnene på
>direktions- eller bestyrelsesmedlemmer. De har dog skrevet under
>- og en af underskrifterne kunne tydes som Basse Bergqvists.

De oplysninger kan du læse på E&S, hvis det er et Aps eller et A/S.
det er næppe nogen hemmelighed. Har du ringet og spurgt?

>Alt i alt et ikke videre informativt regnskab, hvis oplysninger ikke
>ligefrem bidrager til at højne tilliden til folkene bag.

Det samme kunne man sige om de fleste aktieselskaber herhjemme - der
er ingen ved deres fulde fem, som oplyser mere end højst nødvendig.
Men det får jo ikke folk til at miste tilliden til dem

>Men det *kan* jo gå bedre for Dixa Net end for Daisy Net.

Åbenbart ikke i dine øjne.

Fra : Peter

Dato : 02-08-01 21:05

"Lars Jensen" skrev

> Et for sent afleveret regnskab er jo ingen katatstrofe - det skal
> bare være der inden tvangslukningen
> (men det vidner selvfølgelig om en anelse slaphed)

Slaphed - lige netop.

> De oplysninger kan du læse på E&S, hvis det er et Aps eller et A/S.
> det er næppe nogen hemmelighed. Har du ringet og spurgt?

Det kan man naturligvis. Men det er fortsat usædvanligt, at et selskab i
dets årsregnskab kun skriver navnene på direktions- og bestyrelses-
medlemmer med håndskrift.

> Det samme kunne man sige om de fleste aktieselskaber herhjemme -
> der er ingen ved deres fulde fem, som oplyser mere end højst nødvendig.

Hvis du er af den opfattelse, kan du ikke have set ret mange årsregnskaber
for større aktieselskaber. Der er ganske mange virksomheder, der gerne
aflægger meget informative regnskaber for på den måde at markedsføre sig
selv og tiltrække investorer.

> Men det får jo ikke folk til at miste tilliden til dem

På baggrund af det regnskab, Daisy Net har aflagt, har jeg i al fald ingen
tillid til selskabet eller personerne bag. Men du skal da være velkommen til
at sætte dine penge i det.

> Åbenbart ikke i dine øjne.

Nu synes jeg, at du overfortolker. Når jeg skriver, at det *kan* gå bedre
for Dixa Net end for Daisy Net, så mener jeg det naturligvis. Det endte
heller ikke godt for Klaus Riskær Pedersen med Accumulator Invest, men
man kan da roligt sige at han havde succes med Cyber City. I al fald fik
"Riskær-fonden" en pæn pris ved salget.

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-08-01 19:05

On Thu, 2 Aug 2001 22:04:45 +0200, "Peter" <mail@nej.tak> wrote:

>Det kan man naturligvis. Men det er fortsat usædvanligt, at et selskab i
>dets årsregnskab kun skriver navnene på direktions- og bestyrelses-
>medlemmer med håndskrift.

Måske. Men man er ikke forpligtet til at skrive navn på nogen som
helst andre end den revisor, der godkender regnskabet. Og der er jo
ikke tale om, at de holder oplysningerne skjulte.

> [...]
>for større aktieselskaber. Der er ganske mange virksomheder, der gerne
>aflægger meget informative regnskaber for på den måde at markedsføre sig

Jeg har set en del. De selskaber, du henviser til er jo kun de få
børsnoterede, hvilket Dixanet ikke er.
Børsnoterede skal naturligvis give oplysninger, som kan påvirke kursen
- det siger loven simpelthen. De gør det dog ikke altid. Alle andre -
flertallet - har ikke den forpligtelse og har ingen grund til at
oplyse andre end ejerne detaljerne.

Men hvad er det for nogle detaljer, du gerne vil have frem?

>På baggrund af det regnskab, Daisy Net har aflagt, har jeg i al fald ingen
>tillid til selskabet eller personerne bag. Men du skal da være velkommen til
>at sætte dine penge i det.

Nu er det jo ikke åbent for investering, så det er lidt svært. Som
nævnt i mit første svar: jeg har ingen grund til at forsvare Dixa Net,
jeg kender ikke firmaet og bliver heller ikke en af deres første
kunder - men dit tyndbenede forsøg på at skyde selskabet noget i
skoene på baggrund af et regnskab, som er helt i orden krævede
simpelthen en kommentar.
Enten aner du ikke, hvad du snakker om, eller også har du et andet
motiv til at kritisere Dixa Net. Eller også hylder du bare med de
andre ulve her i gruppen.

> [...]
>heller ikke godt for Klaus Riskær Pedersen med Accumulator Invest, men
>man kan da roligt sige at han havde succes med Cyber City. I al fald fik

Apropos overfortolkning - hvor er sammenhængen mellem Riskær og Daisy
Net?

Fra : Peter

Dato : 03-08-01 21:19

"Lars Jensen" skrev

> Måske. Men man er ikke forpligtet til at skrive navn på nogen
> som helst andre end den revisor, der godkender regnskabet. Og
> der er jo ikke tale om, at de holder oplysningerne skjulte.

Hvis du mener, at det højner tilliden til et selskab, at det 3 år i træk
ikke magter at indsende regnskab rettidigt og ikke ønsker at oplyse
ledelsesmedlemmernes navne i regnskabet, er det fint med mig. Jeg
er blot ikke enig.

> Jeg har set en del. De selskaber, du henviser til er jo kun de få
> børsnoterede, hvilket Dixanet ikke er.

Hvis du læser mit indlæg, kan du se, at jeg ikke henviste særskilt til
børsnoterede selskaber. Jeg henviste til større aktieselskaber og
andre virksomheder, der ofte aflægger regnskaber, der er mere
informative end regnskabslovgivningen og eventuelle børsretlige
regler tilsiger.

> Enten aner du ikke, hvad du snakker om, eller også har du et
> andet motiv til at kritisere Dixa Net.

Min viden i denne sag er principielt underordnet, og jeg har i
øvrigt ikke noget særskilt motiv til at kritisere noget selskab. Jeg
anfører blot en række årsager til, at jeg personligt ikke har grund
til at have respekt for selskabet. Jeg accepterer naturligvis, at
andre kan have en anden opfattelse.

> Eller også hylder du bare med de andre ulve her i gruppen.

Tilsvarende må du acceptere, at der ikke er mange i gruppen, der
klapper i hænderne over Daisy Net, Dixa Net eller Basse Bergqvist.
Det skyldes jo nok en almindelig sund skepsis.

Hvis du i øvrigt har kendskab til information om Daisy Net, Dixa Net
eller Basse Bergqvist, der kan højne gruppens respekt for de
pågældende, er du meget velkommen til at delagtiggøre os.

> Apropos overfortolkning - hvor er sammenhængen mellem Riskær
> og Daisy Net?

Det skulle illustrere, at man sagtens kan få succes efter nederlag.
Daisy Net med Bergqvist som ledelsesmedlem ligner ikke en succes
- det var Accumulator Invest med Riskær heller ikke. Riskær fik dog
succes med Cyber City - og det kunne jo tænkes, at Bergqvist også
fik succes med Dixa Net.

Skulle det ske, ville det være fint. Tilfredse kunder og en virksomhed,
der tjener penge, er jo roden til alt godt.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-08-01 13:21

On Wed, 1 Aug 2001 13:05:35 +0200, "Claus Thorhauge"
<c.thorhauge@get2net.dk> wrote:

>Jeg hører meget gerne om folk, der har erfaringer med Dixanet.

Det er der nok ikke så mange der her, eftersom Dixanet ikke er begyndt
at levere endnu, og spørgsmålet er jo, om det nogensinde sker.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Flemming Baumann

Dato : 01-08-01 15:29

> Det er der nok ikke så mange der her, eftersom Dixanet ikke
>er begyndt at levere endnu, og spørgsmålet er jo, om det
>nogensinde sker.

Giv det dog en chance.
Hvilken viden har du som understøtter udtalelsen ?

Hilsen
Flemming Baumann
__________________________________
www.zillyink.dk

- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-08-01 15:44

On Wed, 1 Aug 2001 16:28:49 +0200, "Flemming Baumann"
<flem@tdcadsl.dk> wrote:

>Giv det dog en chance.
>Hvilken viden har du som understøtter udtalelsen ?

Ingen konkret insiderviden, men viden generelt om virksomhedsdrift og
ledelse. Basse B. er vidst ikke en mand, man skal satse sparepengene
på.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-08-01 20:11

On Wed, 01 Aug 2001 16:44:15 +0200, Hans Pedersen
<nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote:

>Ingen konkret insiderviden, men viden generelt om virksomhedsdrift og
>ledelse. Basse B. er vidst ikke en mand, man skal satse sparepengene
>på.

Kan du uddybe det?

Lars

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-08-01 07:55

On Thu, 02 Aug 2001 21:11:17 +0200, Lars Jensen <lcj@wanadoo.dk>
wrote:

>Kan du uddybe det?

FIL og Transnet. Har været nævnt så mange gange i presse og her på
Usenet. Søg, og du skal finde.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Peter

Dato : 03-08-01 09:55

"Hans Pedersen" skrev
> FIL

Spændende læsning om Basse Bergqvist:
http://www.computerworld.dk/Soeg.asp?Soegeord=Basse&Nummer=3
(Nye beskyldninger mod Basse Bergqvist - Injuriesag afvist da påstands-
skrift ikke blev indsendt rettidigt - Anvendte revisor, der havde deponeret
sin bestalling - Væltet pga. negativ egenkapital osv.)

> og Transnet.

Hvad har Transnet at gøre med Basse Bergqvist, Daisy Net eller Dixa Net?

Man kan bl. a. læse dette om Transnet
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=5540
Siden er Transnet blevet brugt her i gruppen som et morsomt synonym
på alt, der lyder for godt til at være sandt, og heller aldrig bliver til
noget. Men det er måske det, du mener?

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-08-01 18:53

On Fri, 03 Aug 2001 08:55:07 +0200, Hans Pedersen
<nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote:

>FIL og Transnet. Har været nævnt så mange gange i presse og her på
>Usenet. Søg, og du skal finde.

Du skriver, at du ingen insideviden har, men at du baserer din
holdning på generel viden om virksomhedsdrift og ledelse. Hvad har det
dog med ovennævnte svar at gøre?
Som jeg læser det, består din viden af hvad du har læst om Basse
Bergquist andre steder.

Fra : Sten Gundersen

Dato : 01-08-01 21:13

> Det er der nok ikke så mange der her, eftersom Dixanet ikke er begyndt
> at levere endnu, og spørgsmålet er jo, om det nogensinde sker.

Der skulle nu være leveret dixa@intelligence box'e i en opgang i
forsøgsejendommen i valby, men der ventes vist på overdragelse af linier fra
TDC i øjeblikket..

De har haft svært ved at skaffe dixa@intelligence , så jeg tror det varer et
pænt stykke tid før de kan levere til andre end forsøgsejendommen.

Sten
..

Fra : Peter

Dato : 01-08-01 21:46

"Sten Gundersen" skrev

> [...]
> De har haft svært ved at skaffe dixa@intelligence , så jeg tror det
> varer et pænt stykke tid før de kan levere til andre end

Ganske typisk for mange nye udbydere: "Det er alt sammen
underleverandørernes skyld. Det er slet ikke os, der har urealistiske
forventninger. Vi troede, at underleverandørerne kunne levere,
og teknikken var klar, lige så hurtigt som vi kunne markedsføre
produktet."

Hvem producerer i øvrigt boxene?

Hvad *indeholder* disse Dixa-boxe egentlig af hardware?
Er det måske bare et sammenbygget skillefilter, ADSL-modem
og evt. router i en pæn indpakning kombineret med en mere eller
mindre realistisk prissætning?

Dixas website er tavst hvad angår den anvendte teknologi.
Det er lige som den gode gamle Mobilix-strategi:
Masser af løfter og lækker markedsføring....

Fra : Sten Gundersen

Dato : 01-08-01 21:59

> [...]
> forventninger. Vi troede, at underleverandørerne kunne levere,
> og teknikken var klar, lige så hurtigt som vi kunne markedsføre

Ved det ikke, mit kendskab til dixa kommer udelukkende fra en kolega der bor
i forsøgsejendommen.

Men klart mere info på deres HP ville være ønskelig, bl.a. kunne jeg tænke
mig at vide om de vil udbyde nogen nyhedsgrupper, og måske om hvad der er
tilladt at sætte op (f.x. mail/web/ftp-servere).

> [...]
> Det er lige som den gode gamle Mobilix-strategi:
> Masser af løfter og lækker markedsføring....

Lækker markedsføring??? Jeg synes de har gået stille med dørerne, kan vist
ikke sammenlignes med Mobilix.

Men de har fået megen opmærksomhed.

Fra : Peter

Dato : 01-08-01 22:36

"Sten Gundersen" skrev ...

> Ved det ikke, mit kendskab til dixa kommer udelukkende fra en
> kolega der bor i forsøgsejendommen.

Så håber jeg meget, at du har lyst til og mulighed for at holde gruppen
orienteret om den faktiske oplevelse af Dixa. Det ville i fald være
dejligt!

> Lækker markedsføring??? Jeg synes de har gået stille med dørerne,
> kan vist ikke sammenlignes med Mobilix. Men de har fået megen
> opmærksomhed.

Du har ret i, at de ikke har været meget synlige i "det almindelige
mediebillede". Men deres hjemmeside har da et ganske pænt udseende.
Dixa Net skulle ifølge Børsen også have fået hjælp fra reklamebureauet
"La Familia A/S" (en fusion mellem Egeberg Reklamebureau og
Heimburger Reklamebureau; nu en del af reklamekoncernen Grey)

Fra : Sten Gundersen

Dato : 01-08-01 22:50

> Så håber jeg meget, at du har lyst til og mulighed for at holde gruppen
> orienteret om den faktiske oplevelse af Dixa. Det ville i fald være
> dejligt!

Det gør jeg gerne!