Langsom Eicon Diva
Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-08-01 05:58

Hej

En bekendt har lidt probs med sit Internet som jeg gerne skulle få løst.

Windows98 - 2 udgave, Internet Explorer 5.00, Eicon Diva ISDN modem, TDC
opkobling

Ved almindelig surfen rundt virker den langsom og ved download kommer den
sjældent over
5 -7kb/sec. - den burde jo ligge på 10 - 11kb/sec.

Nogen med et godt forslag.

Mvh.
Jensn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-08-01 06:59

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ved almindelig surfen rundt virker den langsom og ved download kommer den
> sjældent over
> 5 -7kb/sec. - den burde jo ligge på 10 - 11kb/sec.

Sikker på at den bruger to kanaler?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin

Dato : 01-08-01 18:41

Det Eicon Diva modem som du er i besiddelse af, bruger muligvis
Serialporten, Skift til USB
så kan du udnytte begge kanaler optimalt.
Tommelfingerregel: 1.kanal = ca. 7.5 kb/s 2.kanaler = ca. 15.5 kb/s

Martin

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b679a92$0$78992$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-08-01 21:10

"Martin" <jlmb@os.dk> skrev i en meddelelse
> Det Eicon Diva modem som du er i besiddelse af, bruger muligvis
> [...]

A: Lær at quote
B: Jeg bruger ikke Eicon Diva
C: Eicon Dive T/A har ikke USB-port
D: Når man kun bruger en kanal er serielporten ligeså god som USB

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-08-01 21:39

In <3b679a92$0$78992$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 08/01/2001
at 07:58 AM, "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com>
said:

>"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Sikker på at den bruger to kanaler?

Det kan altså også være et udbyderproblem. Hvem er udbyderen?

/Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-08-01 20:02

In <3b683eb7$0$2574$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 08/01/2001
at 07:40 PM, "Martin" <jlmb@os.dk> said:

>Det Eicon Diva modem som du er i besiddelse af, bruger muligvis
>Serialporten, Skift til USB
>så kan du udnytte begge kanaler optimalt.
>Tommelfingerregel: 1.kanal = ca. 7.5 kb/s 2.kanaler = ca. 15.5 kb/s

Det har vel ikke noget at sige om man bruger seriel eller USB. Spørgsmålet
er om Divaen er sat op til at benytte begge kanaler eller ej.

/Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-01 21:40

Thu, 02 Aug 2001 21:01:49 +0200, skrev kub@mobilixnet.dk (Knud
Berggreen):

>Det har vel ikke noget at sige om man bruger seriel eller USB. Spørgsmålet
>er om Divaen er sat op til at benytte begge kanaler eller ej.

En normal serielport kan kun modtage 10 - 11 Kb/s.
(115.200 bps)

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-08-01 22:15

In <r2ejmtg0csvs4behc5pbuklkv2lhuaatn7@news.tele.dk>, on 08/02/2001
at 10:39 PM, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> said:

>Thu, 02 Aug 2001 21:01:49 +0200, skrev kub@mobilixnet.dk (Knud
>Berggreen):

>En normal serielport kan kun modtage 10 - 11 Kb/s.
>(115.200 bps)

Highspeed serielle prote på 230k bps har da være fremme i flere år.

/Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-01 00:28

Fri, 03 Aug 2001 23:14:46 +0200, skrev kub@mobilixnet.dk (Knud
Berggreen):

>Highspeed serielle prote på 230k bps har da være fremme i flere år.

Ja, og ?

Men et utal af computere har ikke installeret en sådan.

med venlig hilsen
Knud

Fra : dyekjaer

Dato : 05-08-01 13:53

Jeg har også Eicon DIVA T/A ISDN modem, og kan naturligvis kun anvende
den til op til 8K/sek (1 kanal) da det ellers kommer transmissionsfejl,
da at seriel porten kun kan klare 115200 bps. Så sker det simpelthen
det, at "fault" lampen begynder at lyse, så vidt jeg husker, og modemet
går ned, efter et stykke tid. Angiveligt, fordi der kommer flere data,
end den kan komme af med via den serielle port. Måske, så kan man finde
opsætninger så dette ikke sker, men det vil aldrig være muligt med mere
end 11.52Kb per sekund, da der skal 10 bits til hver byte. (11.25K med
1024 bytes per kilo.)

Langt de fleste udbydere kræver dobbelt takst, når bundles to linier, og
dermed så kan det normalt ikke betale sig, selvom man måske finder en
metode så fejl undgås. I stedet, så vælger jeg kun en linie, og dermed
kun 8K/sek. Og derfor, så fås dobbelt tid med denne hastighed for den
samme pris (1 linie), og samtidig undgås evt. fejl på transmissionen,
som får det til at gå langsomt eller gå helt ned.

Når at man anvender DIVA T/A ISDN Modemet, så kan man evt. gå ind under
modemopsætningen, og fjerne en hel masse krydser, så går det såvidt jeg
kan se,
noget hurtigere at "logge på". Således, er jeg kommet ned på under 3
sekunder for alt.
Eicon DIVA modem, indstillinger:
Tjek om nyeste firmware installeret: Nej (Det er kun nødvendig engang
imellem, når man vil teste om det er nyeste firmware.)
Tjek at udstyret er installeret i Windows Modemer: Ved ikke hvad det
betyder, men slået det fra, da det måske kan tage tid.
Vis ikonet i windows system tray: Det bestemmer man jo selv om man vil
bruge plads til. Man kan altid kalde den under kontrolpanel.
Optimer COM portens hastighed: Ej nødvendig, når den er indstillet
korrekt, dvs. 8, ingen, 1 stopbit, 115200 baud. Jeg har ikke sat kryds
her.
Log AT kommandoer: Nej.
Ialt, så har jeg ingen krydser, når jeg ikke ønsker eicon ikonet på tray
linien, men kalder den fra kontrolpanelet direkte.

Hermed, så er det begyndt at gå hurtigere. Derudover har jeg slået
"kræver krypteret adgangskode fra" (cybercity) selvom jeg ikke kan se om
at det tager længere tid her.
Jeg regner med, at det er samme tid normalt, eller at det skyldes
udbyderen. Endelig, så er proxy naturligvis sat på. (hurtigere at hente
sider ved cybercity)

Ialt, så tager det under 2 sekunder, måske kun 1.5 at komme på, men jeg
ved at det altid tager under 3 sekunder, uanset hvornår jeg ringer op.

Jeg tror, at du kan få indbygnings PCI modemer til ISDN, for kun nogen
få hundrede kroner, pt. 299 kr. i telebutikken, og jeg forventer at her
ikke er noget problem med RS232 hastigheder, og du her kan bundle 2
linier, uden at der er nogen vanskeligheder.

Du kan så bruge dit gamle eicon ISDN modem T/A, til to gamle telefoner
(analog).

http://www.kandu.dk/