MS Windows
briani 27239
DBA.DK virker ikke på visse XPversioner.
Fra : Paul-J

Dato : 18-08-09 15:11

Det er kun emailfunktionen som ikke virker.
På hver privat annonce i den blå avis er der en 'send e-mail' knap som er uundværlig på
de annoncer som ikke angiver noget tlfnr.(f.x. koncertbilletter).
Knappen frembringer et popup vindue hvor email kan skrives.

Denne funktion virker ikke på XP., men den virker på Vista.
Og jeg har en gammel ikke-opdateret XP-bærbar hvor det virker.

Jeg har slåes med problemet i måneder. På forskellige XPcomputere med sp1, sp2, sp3.
Dba-support kan ikke finde nogen forklaring.
Har prøvet diverse versioner af Flashplayer og Java. Intet hjælper.
Det ser ud til at det er et XP-problem.
Udover Internet explorer 6,7 og 8 har jeg prøvet Firefox og Chrome: ingen forskel. Det
er altså ikke browseren.

Andre, som har oplevet problemet?

Fra : J

Dato : 18-08-09 15:39

"Paul-J" <getpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det ser ud til at det er et XP-problem.
> Udover Internet explorer 6,7 og 8 har jeg prøvet Firefox og Chrome: ingen

Nej.

Fra : Max

Dato : 18-08-09 16:01

Hej Paul-J

> Det ser ud til at det er et XP-problem.

Hvad mener de hos DBA ?

--
Mvh Max

Fra : Paul-J

Dato : 18-08-09 17:01

> Hej Paul-J

> Hvad mener de hos DBA ?
>
> --
> Mvh Max

De skrev (det var i februar) at jeg bare skal rydde IEcachen /slette alle internet
filer -
Men det hjælper ikke.

Så blev mit problem sendt videre til deres systemudviklere.
Venter stadig på svar.
Jeg er en tålmodig type.....

Fra : Max

Dato : 18-08-09 17:58

Hej Paul-J

Det er ikke et XP problem, jeg bruger altid fuldt opdaterede
XP maskiner og der fungere E-mail funktionen fint.

Men da det er et java script der kaldes, ja så kik om
jave er installeret korrekt på din maskine.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-09 18:28

Max skrev:

> Men da det er et java script der kaldes, ja så kik om
> jave er installeret korrekt på din maskine.

Java og JavaScript er to forskellige ting, der ikke har
noget at gøre med hinanden udover navneligheden. Og
JavaScript er indbygget i browseren.

I stedet for at fokusere på Windows-versionen, så var det
måske en ide at fokusere på browserversionen. Og at spørge i
browsergruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Max

Dato : 18-08-09 18:36

Hej Kim

> Java og JavaScript er to forskellige ting, der ikke har
> noget at gøre med hinanden udover navneligheden. Og
> JavaScript er indbygget i browseren.

Jeg beklager, jeg har aldrig tænkt over at det var to ting.

--
Mvh Max

Fra : Paul-J

Dato : 18-08-09 18:45

"> I stedet for at fokusere på Windows-versionen, så var det
> måske en ide at fokusere på browserversionen. Og at spørge i browsergruppen.

> [...]

Det var også det første jeg gjorde: at teste på forskellige browsere -som forklaret i
min første post.
Samme fejl forekommer på IE 6-7-8, Firefox, Chrome.
Derfor kan det ikke være et sp om browseren.

Til gengæld hjælper det at skifte fra XP til Vista.
Derfor spørger jeg her i Windowsgruppen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-09 19:12

Paul-J skrev:
> "> I stedet for at fokusere på Windows-versionen, så var det
>
> Det var også det første jeg gjorde: at teste på forskellige browsere -som forklaret i
> min første post.

Unskyld, så langt fik jeg ikke genlæst indlægget. Jeg har
dog svært ved at tro, at det er et Windows-problem. Windows
burde ikke påvirke Firefox og andre ikke-Microsoft-browsere.
Til gengæld kan det måske være et sikkerhedsprogram, der
driller? Nogle sikkerhedspakker har det med at blokere for
underlige ting og sager uden at fortælle brugeren om det.

Du kan også prøve at fejlsøge i Firefox:
Menupunktet Funktioner => Fejlkonsol => klik på Ryd => gå
ind på en side med problemet, og Firefox vil nu fortælle
dig, hvis programmet finder fejl på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende begynderguide til Ubuntu Linux:

Fra : Paul-J

Dato : 18-08-09 19:58

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Omfattende begynderguide til Ubuntu Linux:

DBA.DK er smækfyldt med fejl.
Og jeg er bange for at de har sparet vedligeholdelsen væk.

Jeg håbede bare der var en superhjerne som kunne sige hvordan man løser problemet.?

Fra : Kaj

Dato : 18-08-09 20:05

> DBA.DK er smækfyldt med fejl.
> Og jeg er bange for at de har sparet vedligeholdelsen væk.
>
> Jeg håbede bare der var en superhjerne som kunne sige hvordan man løser
> problemet.?

Hvad står der nederst på siden når du holder curseren over linket ?

Kaj

Fra : Paul-J

Dato : 18-08-09 23:06

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i en meddelelse

> "Paul-J" <getpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad står der nederst på siden når du holder curseren over linket ?
>
> Kaj

der står
Javascript: void (0);

og bagefter: 'Fejl på siden'

Fra : Kaj

Dato : 19-08-09 19:11

> der står
> Javascript: void (0);
>
> og bagefter: 'Fejl på siden'

Ja det gør der også her ved mig.

Jeg prøvede lige at ændre sikkerhedsindstillinger for internet
fra -Mellemhøj- til -Høj-

Så virker funktionen heller ikke for mig.

Det er måske der du skal søge ?

Kaj

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-09 20:20

Paul-J wrote:

> [...]
> som ikke angiver noget tlfnr.(f.x. koncertbilletter). Knappen
> frembringer et popup vindue hvor email kan skrives.
[klip]
> Andre, som har oplevet problemet?

Ja, for en uge siden med Firefox på Linux og med Firefox på Windows. Så
vidt jeg husker var den også gal med Opera og Internet Explorer på
Windows. Det eneste som virkede var Firefox når jeg de-aktiverede Adblock
Plus, men jeg tror ikke at det er den reelle forklaring? Jeg køber
sjældent noget på DBA, så jeg gad ikke researche videre da mailen var
sendt...

Har lige gentaget forsøget: Linux+Firefox+ABP virker ikke, når jeg
deaktiverer ABP virker det..

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-09 20:25

Jesper Lund wrote:

> Har lige gentaget forsøget: Linux+Firefox+ABP virker ikke, når jeg
> deaktiverer ABP virker det..

Fik lige en ide.. Med ABP blokerer jeg bl.a. for NSA-overvågningen via
Google Analytics, og det var den filterregel som blokerede DBAs send-
email funktion. Tilsyneladende...

--
Jesper Lund

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-08-09 20:48

Jesper Lund has brought this to us :

> Fik lige en ide.. Med ABP blokerer jeg bl.a. for NSA-overvågningen via
> Google Analytics, og det var den filterregel som blokerede DBAs send-
> email funktion. Tilsyneladende...

Jeg bruger simpel rekvalmefilter ved at opdatere min hosts-fil fra:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts2.htm

Hvis jeg fjerner "www.google-analytics.com" fra dette filter, får jeg
ingen DBA-fejl i min IE6, og email-funktionen virker.

--
/klaus

Fra : Paul-J

Dato : 19-08-09 22:44

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Jesper Lund has brought this to us :

> Jeg bruger simpel rekvalmefilter ved at opdatere min hosts-fil fra:
> [...]

Tusind tak. Det virker også her. (Jeg har også brugt denne hosts fidus i flere år.)

Fra : Paul-J

Dato : 20-08-09 19:16

> Tusind tak. Det virker også her. (Jeg har også brugt denne hosts fidus i flere år.)
> Paul J

Problemet var altså at DBA bruger google-analytics.com når man klikker på send email.
Og så længe man ikke ved det bliver google-analytics.com spærret af Windows-XP.
Udover hosts filen (som er lavet af folk fra microsoft med det formål at spærre for
malware) fandt jeg også en spærring
under 'Inprivate filtering' i IE8. Først når den er mærket Tilladt virker mailfunktionen
i dba.dk

Fra : Henning Larsen

Dato : 19-08-09 18:26

> [...]
> Det ser ud til at det er et XP-problem.
> Udover Internet explorer 6,7 og 8 har jeg prøvet Firefox og Chrome: ingen

Jeg har samme problem, så jeg kigger lige med her. Kører med XP sp3 og IE7.

Henning

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-09 20:28

Paul-J wrote:

> [...]
> microsoft med det formål at spærre for malware) fandt jeg også en
> spærring under 'Inprivate filtering' i IE8. Først når den er mærket

Hver dag nye overraskelser...

Jeg kan simpelthen ikke se hvad de skal bruge Google Analytics til for at
åbne en pop-up box hvor man indtaster sin email + besked til sælger?

--
Jesper Lund