html til multimedie præsentation, hvordan ~
Fra : Jakob H K

Dato : 31-07-01 23:27

jeg kunne godt tænke mig at lave en multimedie præsentation via html.
Det skal så afvikles via en almindelig browser, og indgå som del af en
udstilling. Brugeren skal navigere via en mus eller en trykfølsom skærm.
Det er vigtigt at brugerne ikke kan få adgang til browserens funktioner,
dvs brugeren skal holdes indefor multimedie præsentationen og ikke få
fat i menu bjælke etc. Hvorledes kan dette sikres ?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at dele af præsentationen går igang
hvis der ingen brugere er, men automatisk springer tilbage til start når
den anvendes, hvorledes kan dette laves ?

Vil det være bedre at lave noget sådant i flash ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Peter

Dato : 01-08-01 13:07

> [...]
> hvis der ingen brugere er, men automatisk springer tilbage til start når
> den anvendes, hvorledes kan dette laves ?

Denne vil springe tilbage til index.html efter 300 sek.
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="300;URL=index.html">

> Vil det være bedre at lave noget sådant i flash ?

En multimedie præsentation kan jo være alt fra et simpelt slideshow til
realtime 3D-univers, video, større beregninger osv.osv.

Hvilke ingredienser har du med i projektet ?

Hvis det skal køre på en stand alone maskine kan du med fordel
bruge de "gamle" multimedieprogrammer feks. flash, director, sågar powerpoint.
Så slipper du for de snævre rammer der ligger i html, og kan arbejde mere frit og hurtigere.

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop
Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk
www.123-poll.com

Fra : Jakob H K

Dato : 01-08-01 20:43

Peter <peter@cgi-shop.dk> wrote:

> En multimedie præsentation kan jo være alt fra et simpelt slideshow til
> realtime 3D-univers, video, større beregninger osv.osv.
>
> Hvilke ingredienser har du med i projektet ?

Det vil være relativt simpelt, det vigtigste er at brugeren får mulighed
for at vælge mellem forskelige aspekter af et emne. Det er muligt at der
skal være korte filmklip. Jeg vil dog gerne kunne linke til websider så
det skal nok være i html.

Det vigtigste er at systemet kan sikres så brugeren ikke ender ude i
styresystemet etc, og dette kan måske være et problem når man laver
noget der skal afvikles i en browser.

Hygge

Jakob H K

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 01-08-01 16:59

Jakob H K <ingen@email.dk> skrev i news:1exfqas.nsbmzwd4bqwsN%ingen@email.dk
> [...]
> dvs brugeren skal holdes indefor multimedie præsentationen og ikke få
> fat i menu bjælke etc. Hvorledes kan dette sikres ?

Her høres det ut som om du skulle hatt deg et VB-program som sjuler alt
mulig rart, men virker som en leser ... (Jeg vet ikke om du kan hindre høyre
museknapp, men det skulle ikke forundre meg om det går ...)

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net
ICQ 42053660
http://www.kleggen.com/