MS Windows
briani 27239
Vista: temp filer og størrelsen på windows~
Fra : JBJ

Dato : 09-08-09 13:46

Hejsa, jeg kører med Vista Home Premium (først opgraderet til SP1 og for en
mpned siden SP2).

Når jeg laver en diskoprydning i Vista så skulle den tømme de forskelige
Temp mapper rundt omkring på pc'en, desværre har jeg opdaget at den ikke
tømmer disse:

c:\Brugere\Thunder\AppData\Local\Temp
c:\windows\Temp

også selvom man er logget ind som administrator

c:\Brugere\Administrator\AppData\Local\Temp

Nu er spørgsmålet så bare om jeg bare uden videre kan slette disse filer
eller der er en grund til at de ikke bliver slettet af diskoprydning og at
de ikke skal slettes(synes at have læst en artikel om det for lang tid
siden, at på de punkter er Vista forskellig fra XP)?

En helt anden ting, min windows mappe fylder 16.3GB, er det normalt? Hvad
fylder windows mappen på et rent system opgraderet til SP2, med office XP,
Firefox, et par ikke al for tunge programmer? Er det alle de gamle
opdateringer der ligger og fylder?

Hvad kan der gøres ved det? Helst en afprøvet/sikker metode:)

På forhånd tak:)

--

Mvh / with kind regards

JBJ

Note: ligesom man har lært hvad der er at lære om XP, så laver MS Vista og
laver mange ting om sådan at man på mange punkter skal starte forfra.

Fra : Per

Dato : 09-08-09 16:50

JBJ wrote:
> [...]
> diskoprydning og at de ikke skal slettes(synes at have læst en
> artikel om det for lang tid siden, at på de punkter er Vista

Jeg tør ikke udtale mig om hvorvidt du kan slette filerne, men jeg ville
køre www.ccleaner.com og slette alt hvad den finder. Den vil sikkert slette
tempfilerne og så er det sikkert at gøre det.

> [...]
> de gamle opdateringer der ligger og fylder?
>
> Hvad kan der gøres ved det? Helst en afprøvet/sikker metode:)

Har du slået systemgendannelse til på Vistaen ? for sysgendan. på det
styrestem fylder helt vildt meget (overdrevet meget)

Slet alle punkter undtagen sidst dannede og se om det ikke hjælper. Det kan
du gøre fra systemoprydning.

mvh. Per

Fra : JBJ

Dato : 10-08-09 15:41

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> styrestem fylder helt vildt meget (overdrevet meget)
>
> Slet alle punkter undtagen sidst dannede og se om det ikke hjælper. Det

Hej Per, jeg brugte Ccleaner for et par år tilbage på min XP computer og
den smadrede min reg db ved at fjerne noget som den ikke skulle have
gjort - så vidt jeg husker indrømmede deres support at der var sket en
fejl, men gad ikke hjælpe med at få rettet mit system op igen så jeg måtte
selv finde en løsning, så den har jeg ikke brugt siden - jeg fik løst mit
problem ved at kopiere en reg db fra en tilsvarende maskine over på min og
bag og kunne derved komme ind i XP og restore min regbackup.

Jeg ville bare vide om det var sikkert at fjerne de filer manuelt?

Jeg sletter altid alle gendannelsespunkter undtagen det sidste, når jeg
kører diskoprydning. Så det er ikke det der ligger op fylder op, jeg tror
snarere at det er alle de opdateringer der er blevet installeret siden
maskinens første ibrugtagen, men jeg kan tage fejl og spurgte derfor her,
dog optager c:\windows\winsxs 10.8GB - system32 optager 3.82GB, resten af
mapper og filer fylder næsten igenting.

Der var engang et HotFix værktøj der kunne slette (nu må jeg se om jeg kan
formulere mig rigtigt:)) backupfiler til opdateringer, med det mener jeg de
filer der gør det muligt at afinstallere opdateringer fra "Tilføj/fjern
programmer" (i Vista Programmer og funktioner).
Man kunne bruge værktøjet når man var sikker på at man ville beholde
opdateringen, for var backupfilen først fjernet var det ikke muligt at
afinstallere opdateringen. Mener(men er ikke sikker) jeg fandt det hos
Helge C eller Ludvigs hjørne, men kan ikke finde det nu. Og ved slet ikke
om det er muligt at bruge det i Vista.

Er der nogen der kan huske det værktøj og ved om det fungerer med Vista
samt hvor det kan downloades?

Er der en anden metode man kan bruge, som er lidt mere anerkendt måske?

--

Mvh / with kind regards

JBJ

Fra : Edmund

Dato : 05-09-09 03:00

JBJ skrev:

> Når jeg laver en diskoprydning i Vista så skulle den tømme de forskelige
> Temp mapper rundt omkring på pc'en, desværre har jeg opdaget at den ikke
> [...]

Sletter du mappen c:\Brugere\Thunder\AppData\Local\Temp\lov

Kan det give problemer med udskrift og printpreview i IE

Jeg har godt nok bandet meget over tomme udskrifter. Slettede mappen
c:\Brugere\edmund\AppData\Local\Temp hver gang inden jeg lavede image af
windows7.

Det er hvad der sker, når man er en pilfinger

Mvh Edmund