MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Forkert partionssti ?
Fra : Jane

Dato : 30-07-09 21:02

Hej
Jeg er tilsyneladende kommet til at ændre lidt for meget på vores C-drev
idet jeg ville forberede så der var plads til win 7, maskinen har en XPpro
som gerne skulle blive der, nu siger maskinen ved opstart, at partionsstien
er forkert jeg har så villet forsøge at køre XP'en som en rep-install., men
efter jeg har stillet den om i Bios til CD-rom står den bare og blinker?

Hjælp!
Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-07-09 22:42

Jane skrev, Den 30-07-2009 22:02:
> [...]
> partionsstien er forkert jeg har så villet forsøge at køre XP'en som en
> rep-install., men efter jeg har stillet den om i Bios til CD-rom står

Boot fra Windows-CD'en gøres sådan her: I BIOS indstilles, at der først
skal forsøges at boote fra CD-drevet. Indstillingerne gemmes. Derefter
genstartes/tændes PC'en, mens der er en Windows-CD i CD-drevet. Så skal
der komme et eller andet Windows-installationsbillede op på skærmen.

Fra : Jane

Dato : 31-07-09 15:53

Jeg har sat en ny HD ind i maskinen nu, men den skriver bare .

Verifying DMI Pol Data......................
Boot from CD:
Boot from CD:

Kan den ikke finde drivere?
Jane

Jens skrev..

Fra : Bjarne Chr

Dato : 31-07-09 16:28

"Jane" <Guitardiv1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har sat en ny HD ind i maskinen nu, men den skriver bare .
>
> Verifying DMI Pol Data......................
> Boot from CD:
> Boot from CD:
>
> Kan den ikke finde drivere?
> Jane

Skriver den ikke
Verifying DMI Pol Data......................update succeded
Boot from CD
Så skal du trykke på enter for at boote fra Cd'en
mvh Bc

Fra : Jane

Dato : 31-07-09 16:49

Bjarne jeg har gjort det man skal, har skam prøvet det ofte, men dette har
jeg ikke set før?

Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-07-09 18:25

Jane skrev, Den 31-07-2009 16:53:
> Jeg har sat en ny HD ind i maskinen nu, men den skriver bare .
>
> Verifying DMI Pol Data......................
> Boot from CD:
> Boot from CD:

På nogle computere kan der ikke bruges USB-tastatur til dette, idet tryk
på ENTER ignoreres.

Fra : Jane

Dato : 31-07-09 20:13

Hm!
Nu har jeg prøvet med et andet tastatur, det gir ingen forkel, den står
stadig og blinker, men der er reaktion på tastaturet, idet der høres
kliklyde fra Pc'en ved tryk.
Altså en ny HD, og en XP'pro install. der ikke kan komme igang ?
Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-07-09 21:04

Jane skrev, Den 31-07-2009 21:13:
> [...]
> kliklyde fra Pc'en ved tryk.
> Altså en ny HD, og en XP'pro install. der ikke kan komme igang ?

For en sikkerheds skyld vil jeg lige påpege, at tastaturet skal
forbindes til PS/2-porten beregnet til tastatur. Det hjælper ikke at
forbinde et tastatur til en USB-port via en USB-adapter.

Hvad er det, der blinker? Indikatoren til harddiskaktivitet eller
indikatoren på CD-drevet?

Hvis du før har installeret fra samme Windows-CD på samme maskine med
den gamle harddisk, synes jeg, at du skal sætte den gamle harddisk i
igen, for at have så få ændringer som muligt i forhold til de gange, det
har virket.

Fra : Jane

Dato : 01-08-09 05:06

Altså hvad skal jeg næsten skrive så, selvom jeg er en pige, kan jeg nu godt
fatte, at et andet end et USB-tastatur, så vil være et PS-2 tasta ?
Det er i BIOs, der er det indikatoren på skærmen der står og blinker,
nedenunder
Boot fra CD: ||| < Der står indikatoren og blinker ..
Den gamle HD, er Død ved kontakt med en hammer!

I må kunne gøre det bedre nu,, hvis det er 'nogle drivere der mangler, kan
jeg hente det hos MSI, men hvordan skal jeg så få dem lagt på ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-08-09 11:53

Jane skrev, Den 01-08-2009 06:05:
> I må kunne gøre det bedre nu,, hvis det er 'nogle drivere der mangler,
> kan jeg hente det hos MSI, men hvordan skal jeg så få dem lagt på ?

Der findes ikke selvstændige bundkortdrivere til BIOS. Det hele er
indbygget i BIOS. Hvis bundkortet ikke har nyeste BIOS, så opdater den
som beskrevet i computerens eller bundkortets manual.

Fra : Peter Larsen

Dato : 03-08-09 12:12

Jane wrote:

> [...]
> C-drev idet jeg ville forberede så der var plads til win 7, maskinen
> har en XPpro som gerne skulle blive der, nu siger maskinen ved

OK, _hvad_ har du foretaget dig, det lyder som om du skal rette boot.ini,
det letteste er da at sætte disken i en anden maskine - evt. via en af de
her usb-i-løs-vægt adaptere, som er lige så vigtige i en kontemporær
husholdning som Rådvad-urte og skrælle-kniven.

> jeg har så villet forsøge at
> køre XP'en som en rep-install., men efter jeg har stillet den om i
> Bios til CD-rom står den bare og blinker?

Der er noget, du ikke siger ..... "står den bare og blinker" ... hvad for en
den, hvornår, hvordan, hvorledes? ... umiddelbart lyder det som en
master-slave problematik.

> Hjælp!

HVAD det var, du gjorde, det med at sige "jeg har ændret lidt" gør det til
en gættekonkurrence.

> Jane

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jane

Dato : 09-08-09 07:59

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> master-slave problematik.

> HVAD det var, du gjorde, det med at sige "jeg har ændret lidt" gør det til

Der har nok været noget galt med 'XP-skiven, jeg lånte en anden skive så
startede den op strax.

Lukker tråden for mere deltagelse herfra,,, takker for alles indlæg !
Jane