overhead på tdc bredbånd?
Fra : SoulWalker

Dato : 31-07-01 21:35

Jg har lige fået tdc bredbånd 1024/256 og har været inde på ftptest1.tele.dk
og teste. JEg kan uploade med 30 kb/sek så det er fin nok. Men download er
på 106 kb/sek. max. Ikke fordi det genere mig så meget men jeg troede bare
at tdc ville tage hensyn til overhead og justere download efter det? 20%
virker da også af meget gør det ikke? Håber der er nogen tdc nørder der kan
hjælpe ;)

Soulwalker

Fra : Tim Christensen

Dato : 31-07-01 22:09

"SoulWalker" <No@WAY.4u> wrote in message
> [...]
> at tdc ville tage hensyn til overhead og justere download efter det? 20%
> virker da også af meget gør det ikke? Håber der er nogen tdc nørder der

Nej, ingen ADSL-udbydere kompenserer for overhead. Overheaded er på mindst
13% så 17% som i dit tilfælde er ikke alarmerende, men du kunne måske øge
hastigheden lidt med diverse tweaks. se www.dslreports.com/tweaks/

Mvh

Tim

Fra : Morten Birkelund

Dato : 01-08-01 20:24

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message

> Nej, ingen ADSL-udbydere kompenserer for overhead. Overheaded er på mindst
> 13% så 17% som i dit tilfælde er ikke alarmerende, men du kunne måske øge
> hastigheden lidt med diverse tweaks. se www.dslreports.com/tweaks/

Udover at de ikke kompensere for overhead på deres atm løsninger har
speedstream routerne også den kedelige egenskab at de er sat til 253 Kbit i
upstream, da routeren selv runder ned, ved ikke rigtigt hvorfor men hvis man
på en 256/256 går ind i routeren og hæver dette tal får man faktisk bedre
upstream, dog ikke noget voldsomt 1-2 K/sec

--
Morten

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-08-01 23:20

"Morten Birkelund" <news@remember.dk> wrote in message
> "Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message

> Udover at de ikke kompensere for overhead på deres atm løsninger.

Alle ADSL udbydere i Danmark bruger ATM og har dermed ATM overhead. Om det
ender i et ATM-netkort hos forbrugeren er bedøvende ligegyldigt. Det eneste
DSL-produkt der har været sold i Danmark som ikke benyttede sig af ATM var
CC 1Meg Modem.

Mvh

Tim

Fra : John Hinge

Dato : 02-08-01 17:03

Tim Christensen wrote:

> [...]
> DSL-produkt der har været sold i Danmark som ikke benyttede sig af ATM var

Nu tror jeg dot nok at ATM kommer ind i billedet *et* eller andet sted
imellem min væg og Cybercity, men når det er sagt, så er jeg *ret*
glad for mit 1Meg modem, da jeg havde 384kbit ku jeg downloade fra
ftptest1.tele.dk med 47.5Kbyte i sekundet, det da ret godt..
Desværre er modemmet ikke godkendt til mere end 120kbit upstream,
og det er lidt en bet nogengange når man vil uploade tin til folk.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs