Hjemmehjælpere gøres dovne af kommunen?
Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-09 05:25

Hjemmehjælpere gøres dovne af kommunen?
Igen har kommunen valgt at sætte netop de to hjælpere på mig, som jeg har
tigget og bedt om at undgå. De har stået bag urimeligt krav om at jeg skulle
lade mit køkken udsætte for en firma-udført rengøring, som har ødelagt
elektriske installationer og de har i ½ år stået bag at halvdelen af
visitationen ikke skulle overholdes, fordi de opdigtede at de kun skulle
gøre ærinder i Københavns Kommune og min banks fillial er lidt inde i
Frederiksberg Kommune (jeg bor næsten i denne kommmune og det viste sig
lodret usandt at de skal have en særlig forsikring for at gøre ærinder i
denne kommune), så arbejdsvægrede de totalt.
Efter et halvt års konstant klagevirksomhned har de omsider fået grønt lys
af deres chefer, siger de, for at hjælpe som jeg bad om.
Jeg har straks efter forrige hjemmehjælperbesøg rettet skriftlig henvendelse
til kommunen om at man vedr seneste ærinder kun brugte en fjerdel af de
udleverede kontanter og ikke betalte resten tilbage. Ingen svar.
Samtidig har jeg meddelt at da jeg jo bor på grænsen til Frederiksberg har
jeg besøgt et værested på HC Ørstedsvej( knap 2 km væk, cykelsti hele
vejen), og der er brug af vaskemaskine og tørretumbler langt under halv
pris i forhold til mit nabolags.
Denne uge 22.6 var mit eneste og store ønske til hjemmehjælperne at de
vaskede det ny sted, og pga manglende returnering af mine byttepenge, som de
nu skubbede over på en hjemmehjælper der ikke kom i dag, så havde jeg kun
kontanter til det gamle dyre sted.
Da de kom, præciserede jeg straks, at vask var højeste prioritet, og
affald kunne de EVENTUELT bære ud senere, men de sætter en ære i at kunne
skrive til deres bases komputer ved hjemkomst, at de har gjort NOGET , så
de overhørte mit ønske og bar affald ud og gik så igen.
Det må være et helvede at være afhængig af så uhjæpsomme og formynderiske
eller dovne mennesker, som tydeligvis får karrierepoint for deres
paragrafrytteriske og opfindsomme fagforeningsmentalitet - hvis man har
værre sygdomsproblemer end hvad jeg har.
Mvh. Bo Warming, 35861000