Short tags i php
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-07-01 21:03

Jeg ser alle steder at man skal skrive <? i stedet for <?php, og gør det
også selv.
Men men men. Jeg har engang set i manualen at man kan udskrive enkelte
variabler sådan: <?=$variabel?"?> og bruger det en del steder.
Men så kom jeg til at tænke på at det jo er et shorttag man bruger.
Og <?php=$variabel?> virker ikke.
Har de bare ikke tænkt sig om i php teamet eller hvad?
Bør jeg går væk fra at skrive <?=$variabel?> når short tag ikke virker alle
steder, og i stedet skrive <?php echo $variabel; ?> selvom det er noget
længere og mere kluntet?

M.v.h. Mikkel

Fra : Jonas Delfs

Dato : 31-07-01 21:23

"Mikkel Christensen" <barefoot@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ser alle steder at man skal skrive <? i stedet for <?php, og gør det
> også selv.

Hvor ser du at man skal det?

> [...]
> variabler sådan: <?=$variabel?"?> og bruger det en del steder.
> Men så kom jeg til at tænke på at det jo er et shorttag man bruger.

Nej, korrekt.

> Har de bare ikke tænkt sig om i php teamet eller hvad?

Jo, men <?=$hej;?>-stilen er hugget fra ASP. Det er derfra de har idéen:
<%=en_asp_variabel%>.

> Bør jeg går væk fra at skrive <?=$variabel?> når short tag ikke virker
alle
> steder, og i stedet skrive <?php echo $variabel; ?> selvom det er noget
> længere og mere kluntet?

Ja, hvis du vil undgå en masse problemer med kode som skal bruges andre
steder senere.

--
Mvh./Best Regards | Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?" -

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-07-01 21:28

> Hvor ser du at man skal det?

Senest i Jonas Koch Bentzens svar til
indlægget "intet output" lige nedenunder dette.

> alle
>
> Ja, hvis du vil undgå en masse problemer med kode som skal bruges andre
> steder senere.

Æv:(
Jeg kan nu heller ikke forstå at de ikke laver det så <?php=$variabel?>
virker...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 31-07-01 21:34

> Senest i Jonas Koch Bentzens svar til
> indlægget "intet output" lige nedenunder dette.

Han siger da det modsatte - at man netop skal bruge <?php.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-08-01 00:22

> det

> Han siger da det modsatte - at man netop skal bruge <?php.

Ups ja, jeg kom vist til at bytte lidt rundt på det *G*

Fra : Lars Petersen

Dato : 31-07-01 22:30

> Senest i Jonas Koch Bentzens svar til
> indlægget "intet output" lige nedenunder dette.

<?php er pænt og i stil med XML (man siger <?application etc ?>
<? er lige så godt, men ikke så pænt.

Jeg ville skrive <?= $var ?> (altså med mellemrum).

Hvilke problemer? Måske hvis du benytter en PHP fortolker du ikke har
fået fra php.net - eller hvis din ISP er underlig og har slået det fra.
Ellers kan jeg da ikke se han skulle få problemer.

--
-
Lars

Fra : Jonas Delfs

Dato : 31-07-01 23:12

"Lars Petersen" <lars@truth.ioflux.net> skrev i en meddelelse

> <?php er pænt og i stil med XML (man siger <?application etc ?>
> <? er lige så godt, men ikke så pænt.

Mærkelig udtalelse.

> [...]
> fået fra php.net - eller hvis din ISP er underlig og har slået det fra.
> Ellers kan jeg da ikke se han skulle få problemer.

Nej, men det er da også rigeligt. Man vil da gerne have kompatibel og
genbruelig kode.
Som Jonas Koch Bentzen nævnte i tråden "intet ouput" er der nogen der gør
det for ikke at få fejl ved brug af XML.

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 01-08-01 11:25

In article <9k7ab8$53l$1@sunsite.dk>, Jonas Delfs wrote:

> Mærkelig udtalelse.

Jeg synes nu det lyder meget fornuftigt. I de fleste tilfælde er det lige så
godt at skrive <? som <?php.

Jeg har tidligere været af den mening at man altid bør skrive <?php, men
hvis man en dag får problemer med <? er det forholdsvis simpelt at erstatte
med <?php, så nu synes jeg egentlig det er spild af energi at bekymre sig
over til daglig.

mvh Thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-08-01 13:54

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.wheel.dk> skrev i en meddelelse

> I de fleste tilfælde er det lige så godt at skrive <? som <?php.

Ja, i de fleste tilfælde. Sådan ser jeg på det:
<?php - Fordele: kan bruges uanset serveropsætning, giver ikke problemer i
forbindelse med XML. Ulemper: Ingen (Jo, måske at den fylder 3 tegn mere(!?)
<? - Fordele: Fylder 3 tegn mindre (øhm?). Ulemper: Kan risikere at give
fejl hvis serveren ikke er sat op til at klare shorttags. Kan give problemer
i forb. med XML.

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 02-08-01 17:35

In article <9k8uln$n24$1@sunsite.dk>, Jonas Delfs wrote:

> [...]
> fejl hvis serveren ikke er sat op til at klare shorttags. Kan give problemer

Jeg er stadig af den holdning, at jeg ikke gider bekymre mig om det før det
bliver et problem. Hvis det bliver et problem kan jeg løse det på mindre tid
end jeg har brugt på denne tråd

mvh Thomas

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-08-01 00:23

> [...]
> fået fra php.net - eller hvis din ISP er underlig og har slået det fra.
> Ellers kan jeg da ikke se han skulle få problemer.

xml fortolkes som <?xml og det kan give problemer hvis ikke der står <?php

Fra : Lars Petersen

Dato : 01-08-01 03:12

> xml fortolkes som <?xml og det kan give problemer hvis ikke der står <?php

Lyder som en brækket xml fortolker...

--
-

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 01-08-01 11:12

In article <9k7eld$el3$1@sunsite.dk>, Mikkel Christensen wrote:

> xml fortolkes som <?xml og det kan give problemer hvis ikke der står <?php

Jeg prøver at uddybe lidt; hvis man fx har noget lignende:

<?xml osv..?>
<overskrift>
<?php print($overskrift); ?>
</overskrift>
<indhold>
<?php print($indhold); ?>
</indhold>

For at få PHP-koden parset og dermed få fornuftigt indhold i XML-dokumentet,
ja så bliver man nødt til at sige til sin PHP-parser at den ikke må starte
med at parse fra <? - ellers får den bare XML'en galt i halsen.

mvh Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-08-01 12:35

Mikkel Christensen wrote:

> Senest i Jonas Koch Bentzens svar til
> indlægget "intet output" lige nedenunder dette.

Nej, jeg skrev lige præcis det modsatte. Hvis jeg udtrykte mig uklart i det
indlæg, så lad mig benytte lejligheden til at rette det nu:

Jeg mener, at man *ikke* skal bruge short tags. Man bør altid bruge <?php.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-08-01 15:35

> Nej, jeg skrev lige præcis det modsatte. Hvis jeg udtrykte mig uklart i
det
> indlæg, så lad mig benytte lejligheden til at rette det nu:

Nej det var min fejl, jeg kom til at bytte om på de to tags som jeg også
skrev tidligere...