Havkatten i hyttefadet
Fra : Jesper

Dato : 20-06-09 20:25

Hvis der var nogen der troede Svend Auken var faldet til patten hos
Helle Thorning, så må de tro om igen. Auken har været ude og tale for
asyl til irakerne. I strid med partiets ledelse. Flere medlemmer af
partigruppen, bl.a. Orla Hav, støtter åbenlyst Auken, så splittelsen
mellem Auken og Nyrup fløjen kan bryde ud i lys lue igen. Og så har
sosserne et problem. Kun et halvt år før kommunalvalget.
Helle Thorning har brug for at finde den store knortekæp frem og banke
partikammeraterne på plads.

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-09 21:03

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> sosserne et problem. Kun et halvt år før kommunalvalget.
> Helle Thorning har brug for at finde den store knortekæp frem og banke

Kan vi ikke være ret ligeglade

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 20-06-09 21:14

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
>>

> Kan vi ikke være ret ligeglade

Næh, for det fortæller os hvilken form for flygtningepolitik der vil blive
ført med Soc og Radikale i regering. Det ene parti vil give efter i samme
sekund man nægter at forlade landet, det andet parti synes det er helt fint
hvis der kommer 50-100.000 indvandrer om året. Så kan man spørge sig selv om
man ikke synes vi har nok kriminalitet eller om man ønsker import af dette.

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-06-09 23:23

Jesper skrev:
> Hvis der var nogen der troede Svend Auken var faldet til patten hos
> Helle Thorning, så må de tro om igen. Auken har været ude og tale for
> asyl til irakerne.

Jeg synes at det er fint at der for en gangs skyld
er en tillader sig at benytte ytringsfriheden til
at tale om medmenneskelighed. I vore dage har de
fremmedfjendske ellers gjort det ord til et skældsord,
besynderligt som de kan få vendt alting på hovedet.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 02:32

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> Jeg synes at det er fint at der for en gangs skyld
> er en tillader sig at benytte ytringsfriheden til
> at tale om medmenneskelighed.

Din medmenneskelighed er et meget misforstået begreb.

> I vore dage har de fremmedfjendske ellers gjort det ord til et
> skældsord,

Nej hallal hippier som dig har bare ikke fattet at kriminelle
indvandrere skal ud af landet, og især afviste kriminelle asylansøgere.

> besynderligt som de kan få vendt alting på hovedet.

Hvis nogen vender noget på hovedet, er det i den grad folk som dig, der
mener at medmenneskelighd er at holde hånden over dybt kriminelle.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Thomas M

Dato : 21-06-09 08:49

N_B_DK wrote:

> Nej hallal hippier som dig har bare ikke fattet at kriminelle
> indvandrere skal ud af landet, og især afviste kriminelle
> asylansøgere.

Et citat fra hvor han skriver at det ikke skal ske, eller lægger du bare
igen folk ord i munden?

> Hvis nogen vender noget på hovedet, er det i den grad folk som dig,
> der mener at medmenneskelighd er at holde hånden over dybt kriminelle.

Finder du et citat hvor han skriver ovenstående, eller er du bare igen igang
med at digte?

--
/ Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 09:10

"Thomas M" <its@secret> wrote in message

> Et citat fra hvor han skriver at det ikke skal ske, eller lægger du
> bare igen folk ord i munden?

> Finder du et citat hvor han skriver ovenstående, eller er du bare
> igen igang med at digte?

Når han taler om medmenneskelighed om bla afviste dømte kriminelle
asylansøgere, så får du meget svært ved at bortforklare hans sludder.

Er det virkelig SÅ svært at fatte at folk der er afvist, ikke skal være
her?

Fra : Thomas M

Dato : 21-06-09 10:17

N_B_DK wrote:

> Når han taler om medmenneskelighed om bla afviste dømte kriminelle
> asylansøgere, så får du meget svært ved at bortforklare hans sludder.

Jeg tager ikke stilling til det, for jeg ved ikke om han mener, at dømte
kriminelle asylansøgere er fine mennesker. Har ikke set ham skrive det.

> Er det virkelig SÅ svært at fatte at folk der er afvist, ikke skal
> være her?

Hvis de ellers er ganske almindelige mennesker, og ikke dybt kriminelle, så
har jeg ikke de store problemer med at de er i landet.

Giv dem et arbejde, i stedetfor at lade dem sidde på deres flade og lave
ingenting.

--
/ Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-09 11:35

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Giv dem et arbejde, i stedetfor at lade dem sidde på deres flade og
> lave ingenting.

De sidder da ikke på deres flade og laver ingenting. De har travlt med at
reje på ferie i Irak i månedsvis, hvilket en undersøgelse af tilsvarende
irakiske "asylansøgere" i Sverige viser, og hvilket underbygges af et
herværende (af en iraker ejet) rejsebureau, der lever rigtigt godt af at
sende de "traumatiserede" irakere på ferie i dét hjemland, der ifølge deres
egne ord ikke er sikkert at opholde sig i.

Jeg så forresten én eller anden talsmand for irakerne i DR2 i går (Clement:
Fredag til fredag). Udover, at han var SÅ feminin, at han ikke ville
overleve i 20 minutter i et muslimsk land, var påstanden, at vi skulle tage
os af irakerne, da det var os, der havde skabt dén situation, der fik dem
til at forlade deres hjemland. En del af irakerne har været i Danmark i 10
år - de fleste i over syv år. Bum-bum...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 11:37

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>
> Din medmenneskelighed er et meget misforstået begreb.

Nej, det går ud på at bekymre sig om sine medmenneskers
velbefindende.

> Nej hallal hippier som dig har bare ikke fattet at kriminelle
> indvandrere skal ud af landet, og især afviste kriminelle asylansøgere.

Har jeg sagt det? Og hvad har det med medmenneskelighed at gøre?
Jeg mener sådan set bare de par hundrede afviste flygtninge, skal
have lov til at blive her, fordi de har været her så længe og
fordi det er for utrygt at sende dem tilbage.

> Hvis nogen vender noget på hovedet, er det i den grad folk som dig, der
> mener at medmenneskelighd er at holde hånden over dybt kriminelle.

Igen, du lægger mig ord i munden, jeg taler ikke om at holde hånden
over dybt kriminelle.

I talen brugte Auken også ordet barmhjertighed, førhen
var det mest et ord der blev brugt af kristne præster,
men nu taler kristendommens fremmeste fortalere (Krarup
og Langballe) mest om godhedsindusti og pladderhumanisme,
det er sært som ting bliver vendt på hovedet i disse år.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 11:52

> Nej, det går ud på at bekymre sig om sine medmenneskers
> velbefindende.

Vågn nu op fra din tornerose søvn, fakta er at mange af dem uden
problemer kan rejse på ferie i de lande de påstår at være flygtet fra,
hvor ualmindelig naiv kan man være?

> Har jeg sagt det? Og hvad har det med medmenneskelighed at gøre?
> Jeg mener sådan set bare de par hundrede afviste flygtninge, skal
> have lov til at blive her, fordi de har været her så længe

Hvilket er deres egen skyld.

> og fordi det er for utrygt at sende dem tilbage.

Men det er ike utrygt for dem at tage på ferie dernede, at du vil være
en jubelnar er dig frit for, men det betyder sq ikke alle vi andre skal
være til grin, fordi tåber som dig nægter at være realistiske.

> [...]
> og Langballe) mest om godhedsindusti og pladderhumanisme,
> det er sært som ting bliver vendt på hovedet i disse år.

Måske fordi I har brugt netop de udtryk utallige gangeom kriminelle
indvandrere, og hvorfor er det så meget værre end den måde i bruger
ordet racist om alle der ikke ønsker en 1/2milliard kriminelle
analfabeter til eller i DK?

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 12:04

N_B_DK skrev:
> [...]
>
> Vågn nu op fra din tornerose søvn, fakta er at mange af dem uden
> problemer kan rejse på ferie i de lande de påstår at være flygtet fra,

Du snakker uden om.

> Hvilket er deres egen skyld.

Er det deres skyld at de ville blive forfulgt og dræbt
hvis de vendte hjem for 5 år siden, og måske også bliver
det hvis de gør det i dag? Er det deres skyld at
myndighederne i Danmark har brugt årevis på at behandle
deres sag? Er det deres skyld at myndighederne i Irak
ikke ville lade dem rejse ind i Irak? Din opfattelse
af skyld er noget skæv.

> Måske fordi I har brugt netop de udtryk utallige gangeom kriminelle
> indvandrere

Hvornår har jeg brugt ordet barmhjertighed om kriminelle?

>, og hvorfor er det så meget værre end den måde i bruger
> ordet racist om alle der ikke ønsker en 1/2milliard kriminelle
> analfabeter til eller i DK?

Hvornår har jeg talt om racisme?

Det drejer sig ikke om 1/2 milliard kriminelle, det
drejer sig om 282 Irakere, som ikke er kriminelle,
og som har boet her i op til 10 år, hvoraf mange
taler langt bedre dansk end Irakisk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-09 12:18

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det deres skyld at
> myndighederne i Danmark har brugt årevis på at behandle
> deres sag?

Myndighederne har ikke brugt årevis på at behandle deres sag. De kan alene
takke sig selv for, at de har siddet i lejre, hvor deres børn rådner op, i
SÅ mange år.

> Er det deres skyld at myndighederne i Irak
> ikke ville lade dem rejse ind i Irak?

Myndighederne i Irak har intet problem med at lade dem rejse ind i Irak.
Heller ikke før den nuværende aftale. De irakiske myndigheder havde
tidligere et problem, hvis de blev smidt til Irak under tvang. Er du i stand
til at se forskellen, eller er klappen gået helt ned?

> Det drejer sig ikke om 1/2 milliard kriminelle, det
> drejer sig om 282 Irakere, som ikke er kriminelle,
> og som har boet her i op til 10 år, hvoraf mange
> taler langt bedre dansk end Irakisk

So fucking what? De har ingen ret til at blive i Danmark, og har i årevis
vidst, at de skulle hjem. Alligevel har de valgt at blive med alt, hvad det
indebærer af en lortetilværelse for deres børn. Stod det til mig,
tvangsfjernede vi børnene og gav dem dansk statsborgerskab, og sendte
forældrene hjem med den første og bedste flyvemaskine.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 12:28

Jens Bruun skrev:
> [...]
> takke sig selv for, at de har siddet i lejre, hvor deres børn rådner op, i

Ja naturligvis, de kunne da bare tage "hjem" (til Irak) og
blive slået ihjel.

> [...]
> tidligere et problem, hvis de blev smidt til Irak under tvang. Er du i stand
> til at se forskellen, eller er klappen gået helt ned?

Det kommer ud på et, Irakerne rejste ikke hjem frivilligt,
pga. førnævnte risiko for at blive slået ihjel.

> So fucking what?

For mig at se er der en ret væsenlig forskel på 282 og
500000000,

> De har ingen ret til at blive i Danmark

Det er sådan set derfor der er en del der taler om
at de burde have lov til at blive, det kan klares
helt administrativt, hvis VKO (eller en af dem) ville.

> , og har i årevis
> vidst, at de skulle hjem.

Nej.

> Alligevel har de valgt at blive med alt, hvad det
> indebærer af en lortetilværelse for deres børn.

De har vurderet at selv den "lortetilværelse" vi
tilbyder vores gæster, var bedre end at blive slået
ihjel.

> Stod det til mig,
> tvangsfjernede vi børnene og gav dem dansk statsborgerskab, og sendte
> forældrene hjem med den første og bedste flyvemaskine.

At give børnene dask statsborgerskab, ville være et
skridt i den rigtige retning.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-09 12:38

> Ja naturligvis, de kunne da bare tage "hjem" (til Irak) og
> blive slået ihjel.

Så nu påstår du ikke længere, at det er myndighedernes lange sagsbehandling,
der er skyld i de mange år i Danmark?

Sig mig - er du pisseligeglad med alle fakta, bare du får ret? Er ingen
usand påstand for latterlig og letgennemskuelig til, at du vil bruge den?

> Det kommer ud på et, Irakerne rejste ikke hjem frivilligt,
> pga. førnævnte risiko for at blive slået ihjel.

Du løber igen fra dine egne argumenter, når de imødegåes. Integritet findes
tydeligvis ikke i din ordbog. Du er latterlig at læse.

> For mig at se er der en ret væsenlig forskel på 282 og
> 500000000,

For mig at se er det væsentligt, at vi lever i en retsstat, hvor lov er lov,
og hvor lov skal følges.

> Det er sådan set derfor der er en del der taler om
> at de burde have lov til at blive, det kan klares
> helt administrativt, hvis VKO (eller en af dem) ville.

Sikkert. Der er altid nogen, der taler om, hvad vi "burde" gøre. Især, når
det ikke har konsekvenser for dem selv personligt.

Jeg synes bare, vi skal holde os til loven, og overlade bananstatsmetoderne
til... bananstaterne.

> Nej.

Jo. Lige siden de fik afslag på asyl har de vidst, at de skulle hjem til
Irak.

> De har vurderet at selv den "lortetilværelse" vi
> tilbyder vores gæster, var bedre end at blive slået
> ihjel.

De er ikke gæster. Gæster er mennesker, man frivilligt inviterer inden for.
Der er tale om lovbrydere, der bl.a. bruger deres egne børn som gidsler i
deres ækle kamp for at få del i dette lortelands overflod af
overførselsindkomster.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 12:57

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu påstår du ikke længere, at det er myndighedernes lange sagsbehandling,
> der er skyld i de mange år i Danmark?

Det er også myndighedernes lange sagsbehandling.

> Sig mig - er du pisseligeglad med alle fakta, bare du får ret? Er ingen
> usand påstand for latterlig og letgennemskuelig til, at du vil bruge den?

Mudder.

> Du løber igen fra dine egne argumenter, når de imødegåes. Integritet findes
> tydeligvis ikke i din ordbog. Du er latterlig at læse.

Mere mudder, du er allerede løbet tør for
saglige argumenter.

> For mig at se er det væsentligt, at vi lever i en retsstat, hvor lov er lov,
> og hvor lov skal følges.

Ja, vi lever i en reststat, og denne retstat har
love der giver mulighed for at give Irakerne
lov til at blive.

> Sikkert. Der er altid nogen, der taler om, hvad vi "burde" gøre. Især, når
> det ikke har konsekvenser for dem selv personligt.

Det har vel lige så store konsekvenser for mig som for dig?

> Jeg synes bare, vi skal holde os til loven, og overlade bananstatsmetoderne
> til... bananstaterne.

Præcis, der er ingen grund til at forfalde til
bananstasmetoder, vi skal bare bruge den lov der
findes.

> Jo. Lige siden de fik afslag på asyl har de vidst, at de skulle hjem til
> Irak.

Nej.

> De er ikke gæster.

De er ikke danskere, endnu.

> Der er tale om lovbrydere,

På hvilken måde har de brudt loven?

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-09 13:05

> På hvilken måde har de brudt loven?

De har ingen juridisk adkomst til at blive boende i Danmark. De opholder sig
således ulovligt i Danmark. Ulovligt = brudt loven. Kan du følge med så
langt?

Smid dem dog i spjældet. Mænd for sig. Kvinder for sig. Børnene
tvangsfjernet pga. omsorgssvigt. Så kan de sidde dér og tænke over, om det
er værd at blive ulovligt i Danmark.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 13:40

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De har ingen juridisk adkomst til at blive boende i Danmark.

Ok, de har brudt loven de sidste par uger, ved ikke
at rejse til Irak og blive slået ihjel. Men derudover?
Og er der nogen grund til at de ikke skulle blive?

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 13:06

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det er også myndighedernes lange sagsbehandling.

Nej, du kan ikke give myndighederne skyldes for de anker deres afgørelse
gang på gang.

> Mudder.

Nej det er fakta, som du gang på gang nægter at forholde dig til.

> Mere mudder, du er allerede løbet tør for
> saglige argumenter.

Ja så kender vi dig igen din hallahippie.

> Ja, vi lever i en reststat, og denne retstat har
> love der giver mulighed for at give Irakerne
> lov til at blive.

Ja og de ting der skal være opfyldt opfylder de ikke, er det virkelig så
svært at forstå?

> Præcis, der er ingen grund til at forfalde til
> bananstasmetoder, vi skal bare bruge den lov der
> findes.

Og loven siger de ikke har ret til asyl, er det så svært at forstå?

> Nej.

Nej? er de da iditoer der ikke fatter et simpelt svar?

> De er ikke danskere, endnu.

Og bliver det aldrig.

> På hvilken måde har de brudt loven?

Hvorfor spørg du? du læser jo ikke svaret lige meget hvad.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 13:46

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Nej, du kan ikke give myndighederne skyldes for de anker deres afgørelse
> gang på gang.

De undnytter naturligvis de love der gælder.

> Nej det er fakta, som du gang på gang nægter at forholde dig til.

At N_B_DK kalder mudder for fakta er ikke overraskende.

> Ja så kender vi dig igen din hallahippie.

Ja, jeg kan kende mudder når jeg ser det.

> Ja og de ting der skal være opfyldt opfylder de ikke, er det virkelig så
> svært at forstå?

Det er jo et spørgsmål om fortolkning. Loven giver mulighed
for at lade dem blive, hvis særlige hensyn taler herfor, det
mener jeg bestemt at særlige hensyn gør.

> Og loven siger de ikke har ret til asyl, er det så svært at forstå?

Loven åbner stadig mulighed for at lade dem blive.

> Nej? er de da iditoer der ikke fatter et simpelt svar?

Der er stadig muligheder i loven, som giver dem
ret til at blive, dermed kan de ikke vide at de
skulle "hjem", hvor svært er det at forstå?

> Og bliver det aldrig.

Forhåbentligt.

> Hvorfor spørg du?

Fordi jeg er interesseret.

du læser jo ikke svaret lige meget hvad.

Selvfølgelig læser jeg svaret, ellers ville jeg
ikke spørge.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 14:21

> Forhåbentligt.

Hvorfor vil du så gerne have dømte narkosmuglere og lignende til at
blive danske statsborgere?

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-06-09 20:45

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor vil du så gerne have dømte narkosmuglere og lignende til at
> blive danske statsborgere?

Hvor mange af de 282 Irakere er dømte narkosmuglere?

Fra : Thomas M

Dato : 22-06-09 08:55

Bertel Brander wrote:

> Hvor mange af de 282 Irakere er dømte narkosmuglere?

Det var ca. her, hvor N_B_DK holdte sin kæft og blev meget stille.

--
/ Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-09 09:05

> Hvor mange af de 282 Irakere er dømte narkosmuglere?

http://www.information.dk/171939

Det fremstilles i artiklen som det er noget så synd for ham, de glemmer
bare lige at skrive at han er dømt for indsmugling af 6Kg heroin,
utroligt så langt man vil gå for at beholde den slags i landet.

http://www.berlingske.dk/article/20081121/danmark/81121168/

Fra : Thomas M

Dato : 22-06-09 11:21

N_B_DK wrote:

> http://www.information.dk/171939

Velkommen til for flere uger siden hvor pågældende person blev diskuteret
herinde.

Er det virkeligt det eneste eksempel der er, blandt de 282 irakere?

> http://www.berlingske.dk/article/20081121/danmark/81121168/

De 18 mennesker der lever på tålt ophold, hvad har de med de 282 irakere at
gøre?

Du blev spurgt om, hvor mange af de 282 irakere var dømte narkosmuglere.

Du fandt én enkelt.

Der må da være flere, siden du vil ha' at de alle 282 skal smides ud af
landet?

Skal vi ikke være ærlige nu; Du vil bare have dem smidt ud af landet, fordi
de er irakere = ikke danskere = mørke i huden = de-er-jo-bare-perkere. Har
du ikke kugler nok til bare at indrømme, at den eneste grund til at du vil
have dem ud af landet er, at du ikke bryder dig om mennesker af en anden
hudfarve. Ha' nu nosser nok til at indrømme det. Sig det nu bare som det er.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 18:45

On Sun, 21 Jun 2009 13:28:24 +0200, Bertel Brander wrote:

> Ja naturligvis, de kunne da bare tage "hjem" (til Irak) og
> blive slået ihjel.

De bliver IKKE slået ihjen når de rejser hjem. Bare se på de irakere der er
sendt hjen fra Sverige. Der har ikke været eksempler på vold mod dem.

> Det er sådan set derfor der er en del der taler om
> at de burde have lov til at blive, det kan klares
> helt administrativt, hvis VKO (eller en af dem) ville.

Men flertallet af Danmark's befolkning mener de skal hjem, så bare afsted
med dem.

> Nej.

Jo, de har fået afslag på afslag.

> De har vurderet at selv den "lortetilværelse" vi
> tilbyder vores gæster, var bedre end at blive slået
> ihjel.

Men de vil jo IKKE blive slået ihjel.

> At give børnene dask statsborgerskab, ville være et
> skridt i den rigtige retning.

Mener du virkelig at børnene vil få det bedre i Danmark, end sammen med
deres forældre i Irak.?

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-06-09 19:33

S.A.Thomsen skrev:

> De bliver IKKE slået ihjen når de rejser hjem.

Det er da rart at du vil dele din afgrundsstore viden med os
andre, det er muligt at der er enkelte der vil mene at din
"viden" er lidt farvet af at det ikke er dit liv der står
på spil, men lad dig ikke gå på af dem, du VED at politiske
holdninger går foran fakta.

> Men flertallet af Danmark's befolkning mener de skal hjem

Det forhindrer sådan set ikke mig i at være uenig.

> Jo, de har fået afslag på afslag.

Loven giver stadig mulighed for at de kan blive,
hvordan skulle de så kunne vide at de "skal" hjem?

> Mener du virkelig at børnene vil få det bedre i Danmark, end sammen med
> deres forældre i Irak.?

Jeg mener at børnene og deres forældre ville have bedre af
at blive i Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-09 20:30

On Mon, 22 Jun 2009 20:32:30 +0200, Bertel Brander wrote:

> [...]
> "viden" er lidt farvet af at det ikke er dit liv der står
> på spil, men lad dig ikke gå på af dem, du VED at politiske

Faktum er at INGEN af de Irakere der er tvangshjemsendt fra Sverige har
lidt overlast, så hvorfor skulle Irakerne i Danmark blive det.?

> Det forhindrer sådan set ikke mig i at være uenig.

Det har du da selvfølgelig lov til, men det ændrer ikke på at de skal
sendes hjem.

> Loven giver stadig mulighed for at de kan blive,
> hvordan skulle de så kunne vide at de "skal" hjem?

Fordi de har fået besked på det, masser af gange.

> Jeg mener at børnene og deres forældre ville have bedre af
> at blive i Danmark.

Med den holdning vil du jo ødelægge Danmark.

Hvis ALLE der kom fra et "lorteland" havde krav på opholdstilladelse i
Danmark, så vil der ikke gå mange år før Danmark blev et "lorteland".

Fra : Malene P

Dato : 22-06-09 20:38

"S A Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(dot)com"> skrev i en meddelelse
> Med den holdning vil du jo ødelægge Danmark.
>
> Hvis ALLE der kom fra et "lorteland" havde krav på opholdstilladelse i
> Danmark, så vil der ikke gå mange år før Danmark blev et "lorteland".

Ikke så få har i årtier arbejdet for at Danmark skal blive et lorteland. Det
lykkedes ikke med kommunismen, men stærke kræfter arbejder for, at det nu
kan ske ved hjælp af fremmede med afvigende kultur og mentalitet. Her ser
det ud til, at de har mere held i sprøjten.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-06-09 21:39

S A Thomsen skrev:

> Det har du da selvfølgelig lov til, men det ændrer ikke på at de skal
> sendes hjem.

Du mener: men det ændrer ikke på at du mener at de
skal sendes "hjem".

> Fordi de har fået besked på det, masser af gange.

Og?

> Med den holdning vil du jo ødelægge Danmark.

Nej, tværtimod.

> Hvis ALLE der kom fra et "lorteland" havde krav på opholdstilladelse i
> Danmark, så vil der ikke gå mange år før Danmark blev et "lorteland".

Der er ikke tale om at alle skal have lov til at blive
i Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-09 21:54

On Mon, 22 Jun 2009 22:38:40 +0200, Bertel Brander wrote:

> Du mener: men det ændrer ikke på at du mener at de
> skal sendes "hjem".

Nej, jeg mener præcis hvad jeg skriver.

> Og?

Økseskaft.?

> Nej, tværtimod.

Sludder. Du vil importere hele verdens befolkninger fra "lortelande" og
dermed ødelægge Danmark.

> Der er ikke tale om at alle skal have lov til at blive
> i Danmark.

Hvorfor ikke. Hvad er forskellen på en iraker der "gemmer" sig i en kirke
og på en somalier der risikerer at miste en hånd, for at kritisere en
fundamentalistisk islamisk skiderik.?

Er det fordi irakeren havde råd til at betale en menneskesmugler.?

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-06-09 22:06

S A Thomsen skrev:

> Økseskaft.?

Du læste og svarede ikke på det jeg skrev.

> Sludder. Du vil importere hele verdens befolkninger

282 Irakiske flygtninge er ikke "hele verdens befolkninger".

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-09 23:02

On Mon, 22 Jun 2009 23:05:37 +0200, Bertel Brander wrote:

> 282 Irakiske flygtninge er ikke "hele verdens befolkninger".

Men, hvorfor disse 282 irakere.? Hvad er der specielt ved dem, sammenlignet
med andre.?

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-06-09 23:11

S A Thomsen skrev:

> Men, hvorfor disse 282 irakere.? Hvad er der specielt ved dem, sammenlignet
> med andre.?

At de har boet ufattelig mange år i Danmark. At det
at vende "hjem" er så usikkert, aftalen med Irak kom
kun i stand pga. en stor bunke penge, og FN fraråder
hjemsending.

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-09 06:56

On Tue, 23 Jun 2009 00:11:17 +0200, Bertel Brander wrote:

> At de har boet ufattelig mange år i Danmark. At det
> at vende "hjem" er så usikkert,

Hvis det virkeligt er så usikkert, hvorfor flyver der så 3 ugentlige fly
til Irak med turister, BÅDE fra Danmark OG Sverige.?

> aftalen med Irak kom
> kun i stand pga. en stor bunke penge, og FN fraråder
> hjemsending.

FN er efterhånden så korrumperede/"politisk korrekte" at de har mistet
deres eksistensberettigelse.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-09 22:01

> Der er ikke tale om at alle skal have lov til at blive
> i Danmark.

Hvem skal så ikke have lov at blive, når dømte narkosmuglere gerne må
blive ifølge dig?

5,10,15 dobbelte mordere, eller det er måske ikke muligt at tage
stilling til, uden man ved om personen engang mistede hans kæledyr?

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-06-09 22:07

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Hvem skal så ikke have lov at blive, når dømte narkosmuglere gerne må
> blive ifølge dig?

Har jeg nogensinde skrevet at dømte narkosmuglere gerne
må blive?

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-09 22:16

> Har jeg nogensinde skrevet at dømte narkosmuglere gerne
> må blive?

Du har ikke skrevet de ikke må.

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-06-09 22:33

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Du har ikke skrevet de ikke må.

Kommer det ikke ud på et?

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-09 17:33

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kommer det ikke ud på et?

Du godeste - er det sådan at NoBrain forsøger at tænke? Så når jeg ikke
hver eneste gang skriver at man IKKE må voldtage kvinder, når jeg ikke
skriver at man IKKE må tæve homoseksuelle, så betyder det at jeg går ind
for det?

Vorherre bevares! Det er sgu argumenter der ikke er underdrevet af
nogen. Underyderen NoBrainDK har talt: Hvis man ikke udtrykkelig tager
afstand fra alle hans feberfantasier og galloperende paranoia, så
betyder det at man går ind for den. Hold da op!

Fra : Thomas M

Dato : 21-06-09 14:20

N_B_DK wrote:

> Men det er ike utrygt for dem at tage på ferie dernede, at du vil være
> en jubelnar er dig frit for, men det betyder sq ikke alle vi andre
> skal være til grin, fordi tåber som dig nægter at være realistiske.

Det kan være du snart skal til at spørge dig selv, hvorfor nogle mennesker
fra et andet land, ikke har lyst til at tage tilbage til deres eget land
igen.

Når man tager i betragtning at de ikke har meget at lave her i landet, andet
end at være på et asylcenter, er det så ikke ret påfaldende, at hvis de har
Danmark og Irak at vælge imellem, at de så vælger Danmark.

Det kunne være interessant om du en dag kom i samme situation, hvor du helt
basalt set, kun skulle tænke på din egen overlevelse, og hvilke valg du
dernæst tog.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 19:02

On Sun, 21 Jun 2009 15:19:37 +0200, Thomas M wrote:

> Det kan være du snart skal til at spørge dig selv, hvorfor nogle mennesker
> fra et andet land, ikke har lyst til at tage tilbage til deres eget land
> igen.

Muligvis fordi der ikke findes kontanthjælp i Irak og de er tvunget til at
få fingeren ud af røven, hvis de vil spise.

> Når man tager i betragtning at de ikke har meget at lave her i landet, andet
> end at være på et asylcenter, er det så ikke ret påfaldende, at hvis de har
> Danmark og Irak at vælge imellem, at de så vælger Danmark.

Fordi de får hele lortet forærende.

> Det kunne være interessant om du en dag kom i samme situation, hvor du helt
> basalt set, kun skulle tænke på din egen overlevelse, og hvilke valg du
> dernæst tog.

Det har jo ikke noget med overlevelse at gøre. Det er sgu snart lige så
farligt at gå på gaden i København, som i det nordlige Irak.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 22:12

> Det kan være du snart skal til at spørge dig selv, hvorfor nogle
> mennesker fra et andet land, ikke har lyst til at tage tilbage til
> deres eget land igen.

Fordi de ikke abre kan sidde på deres røv og få penge for at lave
ingenting.

> Det kunne være interessant om du en dag kom i samme situation, hvor
> du helt basalt set, kun skulle tænke på din egen overlevelse, og
> hvilke valg du dernæst tog.

Altså stille mig på tværs af alle ting, blot for at kunne sidde og få
penge?

Fra : Thomas M

Dato : 21-06-09 14:32

N_B_DK wrote:

> Vågn nu op fra din tornerose søvn, fakta er at mange af dem uden
> problemer kan rejse på ferie i de lande de påstår at være flygtet fra,
> hvor ualmindelig naiv kan man være?

Hvor meget konkret info har du egentligt om de der ferie rejser? Rejser folk
på ferie til den region i nedenstående artikel?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23170432.html

"Da en lastbil fyldt med sprængstoffer i går eksploderede nær den
nordiraki­ske by Kirkuk, spredte det ikke blot skræk og rædsel blandt
indbyggerne i regionen af samme navn, men formentlig også blandt omkring 71
af de 272 afviste irakere, der står til at blive tvangshjemsendt.

De står nemlig til at skulle hjemsen­des til netop den region, der i går
oplevede det blodigste angreb i Irak i de seneste 16 måneder. Mindst 72
mennesker blev dræbt og mere end 200 mennesker såret af den voldsomme
bombeeksplosion.

Angrebet kommer bare 10 dage før, de amerikanske styrker ifølge en
sikkerhedsaftale mellem Irak og USA skal være ude af alle irakiske byer."

Er det et sted du gerne vil bo, N_B_DK?

--
/ Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-09 16:32

> Er det et sted du gerne vil bo, N_B_DK?

Det er jo for pokker ikke pointen. Denne klode er proppet med steder, hvor
ingen af os har lyst til at bo. Vi kan bare ikke tage imod flygtninge fra
alle de skodsteder, denne klode kan diske op med. Gjorde vi det, var det
goodbeirut for Danmark.

Man skal være personligt forfulgt for at få asyl i Danmark. Irakerne er ikke
personligt forfulgt. Længere er den ikke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 18:57

On Sun, 21 Jun 2009 17:31:35 +0200, Jens Bruun wrote:

> [...]
>
> Man skal være personligt forfulgt for at få asyl i Danmark. Irakerne er ikke
> personligt forfulgt. Længere er den ikke.

Præcis, men det er der mange naive fjolser der ikke fatter.

Vi skal måske også give opholdstilladelse til hele befolkningen i Somalia.?
Og hvad med Zimbabwe.?

Fra : Thomas M

Dato : 21-06-09 20:34

S.A.Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com wrote:

> Præcis, men det er der mange naive fjolser der ikke fatter.

Jeg kan forstå, at ovenstående svar fra dig, er svar på det indlæg jeg skrev
ovenover:

[...]

Så fik vi det på plads, Stefan. Du synes det er en god idé, specifikt at
sende folk til en region i Irak, hvor lovløsheden styrer og folk dagligt
bliver skudt, bombet og dræbt.

Flot. Rigtigt flot.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 21:00

On Sun, 21 Jun 2009 21:33:35 +0200, Thomas M wrote:

> [...]
>
> "Hvor meget konkret info har du egentligt om de der ferie rejser? Rejser
> folk på ferie til den region i nedenstående artikel?

Tja, de 3 ugentligt afgange fra Sverige til Irak, flyver sgu nok ikke
tomme.

> [...]
>
> Angrebet kommer bare 10 dage før, de amerikanske styrker ifølge en
> sikkerhedsaftale mellem Irak og USA skal være ude af alle irakiske byer."

Ja og.? Verden er et farligt sted, men da ikke en begrundelse for at hele
verden skal bo i Danmark.

> Er det et sted du gerne vil bo, N_B_DK?"
>
> Så fik vi det på plads, Stefan.

Hvem er Stefan.?

>Du synes det er en god idé, specifikt at
> sende folk til en region i Irak, hvor lovløsheden styrer og folk dagligt
> bliver skudt, bombet og dræbt.

Dagligt.???

Mener du at en hel region med over 1 mill indbyggere er livsfarlig, bare
p.g.a. EN bombe.?

Hvad så med Somalia.? Skal vi også give opholdstilladelse til alle
Somalierne, for det er da væsentlig farligere der.?

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 22:15

> Flot. Rigtigt flot.

Ja han har da i det mindste fatter hvordan tingene hænger sammen. (denne
gang)

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-09 22:14

"Thomas M" <its@secret> wrote in message

> Er det et sted du gerne vil bo, N_B_DK?

Næ, men med den tankegang du har, så skal vi have alle fra den region
herop.

Fra : Thomas M

Dato : 22-06-09 08:47

N_B_DK wrote:

> Næ, men med den tankegang du har, så skal vi have alle fra den region
> herop.

LOL. Ha ha.

Nej.

--
/ Thomas

Fra : Thomas M

Dato : 22-06-09 08:49

N_B_DK wrote:

> Næ, men med den tankegang du har, så skal vi have alle fra den region
> herop.

Men hvorfor synes du så at Danmark skal sende flygtninge retur til netop det
område?

--
/ Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-09 08:51

> Men hvorfor synes du så at Danmark skal sende flygtninge retur til
> netop det område?

Jeg er sådan set ligeglad hvilket område de bliver sendt til, de har
ikke ret til at være i dk, så om de ender i nord, syd, øst eller vest
irak, må de skam selv om.

Fra : Ivannof

Dato : 23-06-09 09:32

> [...]
> fremmedfjendske ellers gjort det ord til et skældsord,
> besynderligt som de kan få vendt alting på hovedet.

Jeg tror de fleste kan føle sympati for de afviste irakere. Hvorfor skulle
vi ikke kunne det?

Nu er det bare sådan at de af de kompetente myndigheder er blevet bedømt som
ikke værende i en værre situation end resten af irakerne. For mig betyder
det at vi enten sender dem hjem eller inviterer HELE resten af Iraks
befolkning hertil!

Jeg synes ikke vi skal beholde de herværende irakere bare fordi de havde råd
til en menneskesmugler. Det er asocialt eller u-socialistisk!

Hilsen Ivan

Fra : Ivannof

Dato : 23-06-09 09:27

> [...]
>
> --
> Jesper
> A dollar in aid to the third world not spend on

Det er for sent. Vi HAR jo opfattet splittelsen! Populisten Auken har jo
måttet mene at der var stemmer i de afviste irakiske overtidsturister.

Jeg er træt af populister!

Hilsen Ivan