Euro-tegn på MBP der kører PC.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-06-09 11:04

Hej

På tastaturet er skift+4 = ¤ (eurotegnet) når jeg kører mac, men når
maskinen kører PC (et regnskabsprogram SummaSummarum) giver tastaturet
en cirkel med et kryds i (jeg ved ikke hvad det er for et tegn og kan
ikke finde det i mac-kørsel, det ligner et el-udtag på en
installationstegning).
Jeg kan så gå over ........tegnoversigt og finde euro-tegnet, kopiere og
sætte ind, men det er da noget besværliugt.
I tegnoversigt anføres at tegnet også er alt+0128, men det kan jeg ikke
få til at virke.

Michael C.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-09 11:50

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> sætte ind, men det er da noget besværliugt.
> I tegnoversigt anføres at tegnet også er alt+0128, men det kan jeg ikke

Du får det med samme tegn-kombination som med et PC-tastatur på en
Windåse.

Husk her på at der er forskel på højre og venstre alt-tast ... højre
alt-tast hedder i Win-sammenhæng altGraph.

Vil du godt flytte tegn fornuftige steder hen, også tegn du ikke
umiddelbart kan få frem på tastaturet, kan jeg anbefale:

<http://startly.com/products/quickeys/windows/3/>

Det bruger jeg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-09 11:53

Michael Corfitsen skrev den 23-06-2009 12:03:
> [...]
> en cirkel med et kryds i (jeg ved ikke hvad det er for et tegn og kan
> ikke finde det i mac-kørsel, det ligner et el-udtag på en

Det er det internationale valutategn, som ingen bruger :)

Prøv Alt-Gr E (højre Alt tast).

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-06-09 14:15

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

<snip>

> I tegnoversigt anføres at tegnet også er alt+0128, men det kan jeg ikke
> få til at virke.

Du skal bruge det numeriske tastatur til Alt+0128.

Hvis din MBP ikke har den mulighed - Num Lock - så brug Skærmtastatur
(det er et program, der følger med Windows).

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.