Mappeudseende (-genopslag-)
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 22-06-09 12:42

Jeg har spurgt tidligere og også fået svar, men problemet er ikke løst
endnu.

iMac 2,8 core 2 Duo 10.5.7. og MBP 2,6 Core Duo 10.5.6.

Jeg vil gerne have alle mapper til at stå eens, d.v.s. samme
baggrundsfarve, samme ikonstørrelse, tekststørrelse og -placering samt
sortering.

Når jeg går ind i vis oversigtsvalg (æble+j) indstiller jeg til det
ønskede og markere "brug som standard".
Hvis jeg udføre en ændring virker det "bagud" på alle de mapper der på
forhånd er indstillet efter mit ønske, men hvis der er nye mapper -
enten kopieret fra externt medie eller fra en nyinstallering - virker
det ikke "fremad". Jeg skal ind og rette hver enkelt mappe.
Dette gælder på begge maskiner.

Jeg gætter på, at vi hver især har et ganske bestemt ønske til udseende
på skærmen - jeg har - og så er det meget irriterende at jeg ikke bare
een gang for alle kan sige, at sådan skal mine mapper se ud.

Michael C.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-06-09 07:39

On Jun 22, 1:41 pm, michael-corfit...@stofanet.invalid (Michael
Corfitsen) wrote:

> [...]
> forhånd er indstillet efter mit ønske, men hvis der er nye mapper -
> enten kopieret fra externt medie eller fra en nyinstallering - virker

Det lyder mystisk i mine ører, hvis jeg altså forstår det rigtigt. Har
du husket, at Desktop har en separat indstilling? Æble+j på Desktoppen
ændrer ikke indstillingerne for andre mapper.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 22-06-09 20:26

> Det lyder mystisk i mine ører, hvis jeg altså forstår det rigtigt. Har
> du husket, at Desktop har en separat indstilling? Æble+j på Desktoppen
> ændrer ikke indstillingerne for andre mapper.

Jeg er med på skrivebordet, her er der ikke muligheden
"brug som standard" men i eksempelvis min HD eller de andre externe HDer
kommer "brug som standard" frem, og den bruger jeg - men lige meget
hjælper det.

Jeg håber problemet er beskrevet forståligt men her som eksempel
kan jeg nævne, at jeg ville geninstallere Apple Loops
(garageband/soundtrack/logic).
Inden geninstalleringen var mapperne som jeg ville have. De blev så
overskrevet ved geninstalleringen, men ingen af de nye mappe var som jeg
ville have, og "brug som standard" gav ikke resultat.
Hver mappe måtte indstilles på ny i oversigtsvalg.
Hvis jeg herefter ændre i oversigtsvalget i en mappe under Apple Loops
og vælger "brug som standard" bliver alle mapper overalt ændret - frem
og tilbage som jeg vælger.
Og det er jo bare det jeg vil have, fremad og bagud.

Michael C.