Ændre datoformat i Pages 09
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-06-09 08:11

Hejsa!

Spørgsmål til Pages '09:

Når man vil ændre datoformat for en dato sat ind med "Indsæt > Dato &
tid" skal man højreklikke på den indsatte tekst og vælge "Rediger Dato
& tid". Skulle der ikke dukke en menu op hvori ændringerne foretages
eller er det mig der har misforstået noget?

Hvis jeg har ret, så virker Pages ikke hos mig. Er der nogen der har
et bud på hvad jeg så skal gøre for at få det til at virke?

På forhånd tak!
Henrik Rasmussen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-09 15:40

Henrik Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg har ret, så virker Pages ikke hos mig. Er der nogen der har
> et bud på hvad jeg så skal gøre for at få det til at virke?

Prøv, når du har indsat dato&tid, at dobbeltklikke på datoen, så dukker
listen med datoformater direkte op, hvor du vælger det format, du vil
bruge - kuleskørt man ikke kan bestemme selv allerede vind indsætning.-(!

Det ser ud til, at Pages altid vælger systemets 'langt datoformat',
uanset, om man har ændret/slettet den til fordel for sine egne. - Fx. er
min std. opstætning "20.06.09" og i forb. med engelsk tekstskrivning
"2009.06.20"...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-06-09 13:51

On 20 Jun., 16:40, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> uanset, om man har ændret/slettet den til fordel for sine egne. - Fx. er
> min std. opstætning "20.06.09" og i forb. med engelsk tekstskrivning

Hej Richard

Tak for dit svar. Desværre virker det heller ikke at dobbeltklikke
Jeg har Pages '09 installeret på to maskiner. Ingen af stederne virker
det.
Har du et bud på hvad jeg skal gøre for at få Pages "op at køre"?

På forhånd tak!
Henrik Rasmussen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-09 21:30

Henrik Rasmussen wrote:

> Tak for dit svar. Desværre virker det heller ikke at dobbeltklikke
> Jeg har Pages '09 installeret på to maskiner. Ingen af stederne virker
> det. Har du et bud på hvad jeg skal gøre for at få Pages "op at køre"?

Hm, det er meget lidt, jeg bruger Pages, men lige pt. bruger jeg også
Pages 09 til noget oversættelsesarbejde...

Det eneste, jeg så kan foreslå er at slette Pages .plist filen fra
username/library/preferences, så den bliver nulstillet...

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 20-06-09 21:30

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-06-09 21:36

Henrik Rasmussen <henrikr@mail.dk> writes:

> [...]
> & tid". Skulle der ikke dukke en menu op hvori ændringerne foretages
> eller er det mig der har misforstået noget?

Det er lige præcis sådan det virker hos mig. Måske bliver højreklikket
fejlfortolket på din maskine? Hvad sker med kontrol + almindelig
højreklik?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-06-09 17:13

On 20 Jun., 22:35, Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200...@gen-
v.net> wrote:

> Det er lige præcis sådan det virker hos mig. Måske bliver højreklikket
> fejlfortolket på din maskine? Hvad sker med kontrol + almindelig
> [...]

"ctrl + alm. højreklik" giver det samme som højreklik: menuen med
"Rediger Dato & tid..." kommer frem.
Det er altså ikke fordi højreklikket ikke registreres. Det er når jeg
vælger "Rediger Dato & tid..." at der ikke sker noget. Meget
mærkeligt. Nu har jeg forsøgt med Richards råd med at slette .plist
filen fra
username/library/preferences. Det hjælper heller ikke

Måske vil det hjælpe at afinstallere og installere igen?

Venlig hilsen Henrik Rasmussen