Banner 28 eller Larsen 28
Fra : Sune Hesselgaard-A.

Dato : 31-07-01 20:28

Hej

Er der nogen der har erfaringer med disse bådtyper. Evnt. har set nogle
anmeldelser på nettet. Det jeg vil gerne have fat på, er en båd med et meget
rummeligt cockpit, en god evne til at krydse og så skal der være rimeligt
med plads om læ. Jeg vil gerne benytte den til kapsejlads ligesom jeg gerne
vil på ferie i den. Vil jeg opnå det i disse to bådtyper. Endeligt hvad skal
jeg forvente at give for sådanne både, hvis de er i en rimelig stand.

Venligst

Sune

Fra : Henning

Dato : 07-08-01 08:03

Hej Sune,

Jeg har sejlet Larsen 28 i mange år og har været formand for Dansk
Larsen Klubben.
Vi sejler kapsejlads min. 2 gange om ugen, tager på weekend og har lige
været 3 uger i den svenske vest skærgård.

Båden er ikke overrigget, det betyder at vi kan sejle med stor genua op
til 9-10 s/m. Det giver en behagelig sejlads uden for mange sejlskift
når der sejles tur.

Vi har også opnået gode resultater på kapsejlads banen. Larsen 28 har
bl.a. vundet de fleste af de blandede løb vi har været i, og sidste år
blev vi uofficielt nr. 7 overalt på Sjælland Rundt efter 5 X79 (De
snyder med hængestropper) og en Safir. Båden skal dog helst have over
3-4 s/m for at sejle optimalt.

Bådnyt har testet Larsen 28 engang i 1986-88?!, samt i en artikkel om
brugte både i 99 eller 2000.
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil have flere oplysninger

Mvh
Henning

http://www.kandu.dk/