Statsansattes nørd-rengøring
Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-09 03:55

Statsansattes nørd-rengøring
Der findes mus ,som er plaget af pels-parasitter i en sådan grad, at det
giver deres gruppe sammenhængskraft, at de skal have hjælp af en artsfælle
til at klø sig på ryggen på steder hvor de ikke kan nå med klør eller
mund.
Tamkatte, der fodres så de ikke behøver jage, har god tid til at
slikke egen pels (og søskendes, hvis de sover/blunder op ad sådanne
artsfæller), men det har rengørings-vanviddets karakter, dvs det er ikke
overlevelsesnødvendigt. Det er så NØRDET OG RENGØRINGSVANVITTIGT et
påfund, som journalisters hetz mod Prins Henrik, som jo ikke er en sag,
der afgør valg, altså ikke er legitim medie-prioritet.
Danmark holder ledigheden nede på et tilsyneladende trivselsskabende
lavt niveau, og efterlignes af andre lande for det, men både statsansatte
og de der undgår arbejdsløshed ved at stats-regler har skabt medie-job, er
ret plaget af psykosomatiske civilisationssygdomme, som nok kan forklares
delvis ved at de med god grund ikke oplever at deres arbejde er
meningsfuldt - at de gør en forskel. De er og føler sig beskæftigede med
nørdet/rengøringshysteri-agtigt pjat, og grækerne sagde jo "pris ingen
lykkelig før han er død", og jeg tror gennemsnitsdanskeren nages af en
angst for på dødslejet at skuffes og erkende, at de hele livet blot fik
tiden til at gå med rollespil, - som dem der karikeres i Eric Bernes
psykologi-bestseller "Hvad er det vi leger" om at 1950-USA-borgerens
største problem var at strukturere sit liv "mens han venter på julemanden".

Fagfolk viger ikke tilbage fra at se lige så ægte "sindsyge" i
rengørings-vanvid som i hallucinations-påfund, tvangstanker og
Tourette-syndrom a la tics og fuck-you-smalltalkende rastløshed.
Stofmisbrug leverer i dag patientmateriale til de psykiatere, som
engang var beskæftiget med Jeg-er-Napoleon storhedsvanvid og
Små-blå-mænd-beordrede-mit-mord psykose.
Politikere og deres lige så nytteløse journalist-venner skaber
folkeafstemning om fjern-fremtidig tronfølger-ligestilling for de evner
ikke at være onde som Hitler.
Nietzsche ( og hans fornufts-glade læremester, nedennævnte franske
oplysningstids-kyniker ramte plet, når han spåede , at mer og mer gælder,
at folks godhed kommer af "mangel på evne til at være ond".
"Ingen fortjener at roses for sin godhed, hvis han ikke har kraft til at
være ond;
enhver anden godhed er som oftest ikke andet end dovenskab eller
viljesvaghed" .Rochefoucauld

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-09 11:24

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> deres arbejde er meningsfuldt - at de gør en forskel. De er og føler sig
> beskæftigede med nørdet/rengøringshysteri-agtigt pjat,

Dette afvejes så af deres umættelige trang efter fremmedhed - et paradoksalt
ønske for en fremmedgjort person, og selvfølgelig lidet gennemtænkt, men
deres syge godhedsideologi kræver idelige tilførsler af "foder", ligesom
detektiven ønsker stadige tilførsler af irakiske heroinhandlere.

> og grækerne sagde jo "pris ingen lykkelig før han er død",

De troede på et retfærdigt forsyn ligesom Saxo, mens de moderne
velmenerateister og godhedshyklere tror at de systematisk kan narre de dumme
guder, ligesom de gamle ægyptere i deres dødebog.

> [...]
> rollespil, - som dem der karikeres i Eric Bernes psykologi-bestseller
> "Hvad er det vi leger" om at 1950-USA-borgerens

Var den faldet ud af reolen

> største problem var at strukturere sit liv "mens han venter på
> julemanden".

Jeg tror desværre at de er for samvittighedsløse til at kigge bag om
taleboblerne.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-09 21:55

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> velmenerateister og godhedshyklere tror at de systematisk kan narre de
> dumme guder, ligesom de gamle ægyptere i deres dødebog.

Nej, de frygtede livsløgn og selvbedrag og var ikke materialistiske,

> Var den faldet ud af reolen

Siden jeg fandt den på biblioteket i 1978, har jeg fundet den en fin
eksemplificering af Nietzsches kritik af nid, nag, resentiment.

"100 menneker der vil kan mere end 1000 der skal" skrevSchopenhauer

> Jeg tror desværre at de er for samvittighedsløse til at kigge bag om
> taleboblerne.

Hvis svigter hvilken moral og bør have dårlig samvittighed? Hv
Hvilke talebobler ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-09 23:02

> [...]
>
> "100 menneker der vil kan mere end 1000 der skal" skrevSchopenhauer

> Hvis svigter hvilken moral og bør have dårlig samvittighed? Hv

Det er om din formodning om kvaler på dødslejet i billedskabende sprog.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-09 04:04

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

Ja, jobskabelse for politiet medvirker til at politiet elsker
flygtninge

> Det er om din formodning om kvaler på dødslejet i billedskabende sprog.

Jeg beundrer - ligesom Nietzsche - Goethe, der ifølge kansler Müller
sluttede sit liv med at sige "Luk dog også det andet vindue op, så der
kan komme mere lys ind"
Han ville 22.3 have kørt forårstur i sin hestevogn, men det havde vist sig
for koldt.
Hans læge rapporterer om meget vanskelig, afsluttende
lungebetændelsesfeber og et vanskeligt dødsøjeblik med opsvulmet underliv
og kvalfuld tørst og en uafklaret dødsangst, der ikke passede med
fan-skarens forventninger, så de omdigtede taleboblen til "mere lys".

Måske han indså at have levet på en løgn - det vil jeg gøre meget for
ikke at leve på
Den der beundres får aldrig ubehagelige sandheder at vide af sine
omgivelser, så venneløshed er ikke så tosset.
Homer Simpsons svigerinder siger at vi gifter os for ikke at dø ensomt.
Goethe gad ikke gå til den superpopulære vens, Schillers begravelse
hvad aviserne bebrejdede ham hårdt og Goebbels der dyrkede genidyrkelse
lagde låg over kritikken. Goethe "statuerede ikke døden" - havde fobi
imod at beskæftige sig med den. Hvad han ikke havde da han skrev
Erlkønig.
Min Fars taleboble kom sig af at han havde (kredsløbs)smerter i bagen af
at sidde, og jeg vidste at min mor havde gjort ham brusebader, og jeg
er en Shubidua'sk "Kom op i mit karbad, så gir jeg en kop øl" mand så
jeg overtalte ham til at tage karbad og han var salig ved
Arkimedes-opdriften som lettede siddesmerterne og hans ros for mit
bad-type-indfald var hans sidste ord.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-09 11:38

> [...]
> Den der beundres får aldrig ubehagelige sandheder at vide af sine
> omgivelser, så venneløshed er ikke så tosset.

Beethovens sidste ord var: Plauditi, amici comoedia finita est.
Det var vist også en af de få ting han skulle bruge venner til.

Jeg tror ikke der kunne være noget interessant ved velmenerens død - udover
hvis den skete snarligt.

Mvh
Martin