Kokosnødder
Fra : Trine Bonne

Dato : 31-07-01 19:48

Hej!

Jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg håber, at kunne få svar på.

Jeg har netop "anlagt" et 112 ltr. akvarium. Da der endnu ikke rigtigt er
nogle nartulige gemmesteder for fiskene, har jeg har læst at man kan bruge
kokosnødder som skjul for fiskene. Hvad skal der gøres, før de kan kommes i
akvariet?

Med venlig hilsen

Trine Bonne

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 31-07-01 20:15

Alt efter om du vil bruge det kokus som er i nødderne kan du bare save dem
over, med en nedstryger, kratte det kokus ud som er i dem, ydersiden kan
pusses på en båndpusser for at få alle de løse trevler af, hvor glatte du
vil pusse dem er vel egentlig op til dig.

Alt efter hvad for fisk du har, kan du save en trekandtåbning, eller bore et
hul i skalderne, så fiskene kan komme ind og ud af dem.

Inden du putter dem i dit akvarium kan du lægge dem i blød, for at mætte dem
med vand, og evt udvaske evt. stoffer som skalderne måtte indeholde, der kan
være til skade for dine fisk, der er jo ikke nogen som ved hvad de kan være
behandlet med, inden de blev skibet til Danmark.

Inden du putter dem i akvariet er det nok en god ide lige at skolde dem med
vand, så er chancen for at du tilføre sygdomme til dit akvarium.

Tjaa, sådan ville jeg gøre, men der er sikkert andre som ville gøre noget
andet.

Hygsom
Leo

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 31-07-01 21:54

"Leo Vaeversted" <leo@venlig.dk> wrote in message
> [...]
> vand, så er chancen for at du tilføre sygdomme til dit akvarium.
>
> Tjaa, sådan ville jeg gøre, men der er sikkert andre som ville gøre noget

Hej.
Du kan også købe en nød som allerede er tømt for indhold og lavet hul i, hos
nærmeste dyrehandler. Bare husk at skolde dem først som Leo foreslog.
Eller endnu bedre. Giv mig din adresse via privatmail, så skal du få min,
som jeg ikke længre bruger selv.....
Hilsen Ditte
ditte@godjenta.com

Fra : Ludo