Bornholm er ved at blive affolket!
Fra : Lyrik

Dato : 14-06-09 23:08

Har lige været en smut på Bornholm. Jeg kalder det "Danmarks svar på Guds
Israel!"

Mod syd ligger Europas bedste sandstrand Dueodde, bred og uendelig lang
hvidt fint sand længere end øjet rækker. Lige som Israel så ligger al
variationen indenfor små menneskelige kilometerantal. Mod nord høje klipper
med Hammershus som har den mest velbevarede bro nogen borg kan præstere.
Klippekyst Paradisbakker i de smukkeste skove o.s.v.

"Hvorfor affolkes Paradis?"
Fordi de ikke kan finde på noget at arbejde med til ungdommen. De har en
lille befolkning på et par og fyrre tusind. mange mange huse er billigt til
salg. De unge flytter!

Nogle gode idéer?
Jeg tænker på om de kunne lave en dansk udgave af en Florida-løsning?
Skattefritagelse?

De kunne have en atraktion eller flere, et "Disneyland" De kunne satse på
luksus ældreliv som i Florida. Ældre kunne få en paradisisk alderdom
importeret fra hele landet med tilskud fra pensioner og opsparinger.
Gå tur i Ekkodalen i alderdommen?!

Der er virkelig vidunderligt på den ø!IMHO. Danmarks flotteste natur!

Hjælp Bornholm!

MvH
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 03:07

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Hjælp Bornholm!

Med at bygge S-stationer med 20 minuttersdrift til Københavns
Hovedbanegård?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 15-06-09 09:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Med at bygge S-stationer med 20 minuttersdrift til Københavns
> Hovedbanegård?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu ved jeg ikke om dit navn "Rønne" sigter til en Bornholmsk fortid? Men der
er faktisk en bevægelse på øen som har det "desperate" sigte at bygge en
tunnel til Ystad. Jeg så det i deres lokal tv.
Selv om tanken synes fantastisk, så er det vel også et bevis på
desperationens potens.

Du tager transporttiden op som et stort problem og det er det også.Priserne
ligesådan. En rød færgeafgang af billigste slags koster omkring 750 kroner
retur med en almindelig bil.

Fly ville være sagen til en kort 20 minutters tur, men der er lige nu kun ét
flyselskab på ruten med surt opskruede priser.
Transporten er ikke det vigtigste. Hawai har ingen problemer på den konto.

Der skal flere fastboende til. Det kommer der kun hvis der bliver flere job
på øen!
En af de institutioner vi kunne bruge var faktisk "Kongehuset"! Vi trænger
til at få en "Hertug af Bornholm!" En sådan ville være et stort trækplaster!
Tænk på "Hertug af Wales" til sammenligning.

Vi spiller på for få tangenter her i Danmark og sender for mange af
pianisterne til labskovsprojektet EU!

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-06-09 11:47

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til at få en "Hertug af Bornholm!" En sådan ville være et stort
> trækplaster!
> Tænk på "Hertug af Wales" til sammenligning.

De skal da være lykkelige for ikke at have indvandring. Især hvis de kan
undgå den muslimske pest.

Et moderne samfund har brug for en god internetforbindelse og behagelige
omgivelser, der ikke er præget af overbefolkning og kriminelle horder fra
Langtbortistan.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 14:04

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Nu ved jeg ikke om dit navn "Rønne" sigter til en Bornholmsk fortid?

Næh, men min tipoldefar der hed Arboe og var jurist, blev født i Rønne i
1798. Han havde i 1850erne et forhold til en pige, han ikke var gift
med, og da hun hed 'Rønne' til efternavn [uagtet at hendes familie havde
boet i Københavnsområdet i hvert fald siden 1600-tallet] kom sønnen, min
oldefar, til at hedde Christian Rønne.

Om han ikke kunne have giftet sig med pigen? Han var allerede gift, med
børn ... så en ansat svend blev udlagt som barnefar, pigen skyndsomst
gift med en ung svend der pludselig kunne blive mester i Skelskør, og
drengen sat i pleje hos en bondefamilie uden for Holbæk.

Selv grevinde Danners søn [nok med kammerherre Berling] blev anbragt i
pleje hos en bondefamilie, selv om Frederik VII sørgede for at drengens
fødselsdag hvert år blev fejret af alt folket. Det gør vi i øvrigt
stadig, men taler rundt omkring i landet af de politiske ledere, og med
Dannebrog til tops ...

Fra : Poul E Hansen

Dato : 15-06-09 05:56

On 15 Jun., 10:38, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:

> Du tager transporttiden op som et stort problem og det er det også.Priserne
> ligesådan. En rød færgeafgang af billigste slags koster omkring 750 kroner
> retur med en almindelig bil.

Staten bør støtte med et betragteligt beløb; det må være rimeligt at
forvente, nu der er så langt til resten af landet.

> Fly ville være sagen til en kort 20 minutters tur, men der er lige nu kun ét
> flyselskab på ruten med surt opskruede priser.

.... og hvis man har travlt kunne man så tage fly, som nok stadig vil
være noget dyrere..

Tsk, tsk..

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-06-09 09:21

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gå tur i Ekkodalen i alderdommen?!
>
> Der er virkelig vidunderligt på den ø!IMHO. Danmarks flotteste natur!

Flyt statsadministrationen til Bornholm.

Fra : Lyrik

Dato : 15-06-09 09:40

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Flyt statsadministrationen til Bornholm.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der var en god idé Kurt. Vi har brug for en brainstorming. De prøver
brainstorming på Bornholm, men de er kun 44.000 brains på Bornholm, der skal
flere til!

Mvh
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 15-06-09 10:23

Bornholm har også brug for at der bliver bygget nogle gode beretninger og
noget spænding op der kan udvikle "historiske attraktioner"

Bornholm kommer fra "Burgunder Holm!" Altså Burgundernes rødder. Burgunderne
udvandrede til Frankrig hvor vi kender deres område som :"Burgogne!". En del
kender også den ekselente vin med samme navn.
Hele burgundernes historie kan bruges til at skabe mytisk liv på Bornholm
med turisme til følge.

Nylig har man fokuseret på Tempelherrene, som på øen måske har udgjort en
Burgundisk ridderklan.
Jeg så kun én rundkirke, den største Østerlars rundkirke. Bygget af
tempelherrene. Man mener at der er en krypt med en tempelherre skat. For
nylig skildret på film!

Men i stedet for at bygge en turisme op omkring en sådan rigtig god
turisthistorie, som amerikanerne ville have gjort, med
Tempelherrerundvisning og hele "the cherade", så har man fokuseret på
historien som en trussel fordi desperate fantasirige turister har boret et
hul for at finde krypten.

Næh! Danmark vil hellere begrave sådan en historie i stedet for at bruge den
som en løftestang for turisme!;-(((

"Led efter krypten-find den! Eller lav den selv og før turisterne ned i
den!"

Hammershus fortid fortaber sig i det uvisse! Skab myter af uvisheden! For
mig ligner den en sydeuropæisk ridderborg! "Naturligvis var det
tempelherrenes ridderborg i de tidligste tider! Måske er der spor af den
Hellige Gral her?"
Der er bedre fakta omkring det end omkring "Julemandens værksted" og
"Dovregubbens hal" eller "Zeus' fødested"

Leonora Christine flygtede fra fangenskab ved hjælp af sammenbundne lagner
fra Hammershus, hvilket der er ofret et stående "græsskilt på!"-store
sager!)

De tektoniske plader der forskyder lande og verdensdele har deres brudlinie
igennem Bornholm. Sprækkedalene er brudflader fra denne linie!
Turistturen igennem hele sprækkedalskomplekset som en geologisk
pilgrimsrejse har vi kun at vente på i fremtiden!

Alle "verdens fugle synger" på Bornholm og "Alle mystiske skoves mødre
ligger uden for dørene!"

Visionære profeter har prædiket fra "Jons kapel!"

Bornholm er et eventyrland som ligger i dvale som "Et Hobitternes
eventyrland" der bare venter på sine forløsere!

MvH
Jens Erik Bech