/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
HJÆLP: Citroen C4 grand Picasso 2,0 VTR år~
Fra : madsen


Dato : 16-06-09 22:37



Hej gruppe

Aircondition/fyr i min Citroen C4 Grand Picasso 2,0 VTR årg 2007



min bil har været på værksted nu for 8. gamg for reperation af
Aircondition/fyr.og det virker stadig ikke, nogle der ved hvad jeg skal gøre
??

de bliver ved med at sige det er en eller anden styrebox der ikke kan holde


Jeg mener at der er foretaget så mange forsøg på reparation i
garantiperioden, nogle der ved om der er en mulighed for at kræve den pris
der er betalt ved køb af Aircondition/fyr tilbagebetalt, specielt når
Aircondition/fyr ikke virker endnu.og hvordan gør jeg ?? og er der evnt
nogle der kan/gider hjælpe mig ?

eller er der nogle der har samme problem ??





 
 
Søren (17-06-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 17-06-09 09:36


madsen skrev:
> Hej gruppe
>
> Aircondition/fyr i min Citroen C4 Grand Picasso 2,0 VTR årg 2007
>
>
>
> min bil har været på værksted nu for 8. gamg for reperation af
> Aircondition/fyr.og det virker stadig ikke, nogle der ved hvad jeg skal gøre
> ??
>
> de bliver ved med at sige det er en eller anden styrebox der ikke kan holde
>
>
> Jeg mener at der er foretaget så mange forsøg på reparation i
> garantiperioden, nogle der ved om der er en mulighed for at kræve den pris
> der er betalt ved køb af Aircondition/fyr tilbagebetalt, specielt når
> Aircondition/fyr ikke virker endnu.og hvordan gør jeg ?? og er der evnt
> nogle der kan/gider hjælpe mig ?
>
> eller er der nogle der har samme problem ??
>


Den sag er soleklar: Forlang købet ophævet.

Længere er den ikke.

madsen (17-06-2009)
Kommentar
Fra : madsen


Dato : 17-06-09 11:32


"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
news:4a38ab05$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> madsen skrev:
>> Hej gruppe
>>
>> Aircondition/fyr i min Citroen C4 Grand Picasso 2,0 VTR årg 2007
>>
>>
>>
>> min bil har været på værksted nu for 8. gamg for reperation af
>> Aircondition/fyr.og det virker stadig ikke, nogle der ved hvad jeg skal
>> gøre ??
>>
>> de bliver ved med at sige det er en eller anden styrebox der ikke kan
>> holde
>>
>> Jeg mener at der er foretaget så mange forsøg på reparation i
>> garantiperioden, nogle der ved om der er en mulighed for at kræve den
>> pris der er betalt ved køb af Aircondition/fyr tilbagebetalt, specielt
>> når Aircondition/fyr ikke virker endnu.og hvordan gør jeg ?? og er der
>> evnt nogle der kan/gider hjælpe mig ?
>>
>> eller er der nogle der har samme problem ??
>>
>
>
> Den sag er soleklar: Forlang købet ophævet.
>
> Længere er den ikke.
hej
haha ja var det bare så nemt, men det er det desværre ikke, de kommer med
den ene undskyldning efter den anden, dem der har sat fyret i (
osch )siger det ikke er deres problem, og Citroen siger det ikke er deres
problem, så jeg er kastebold mellem Citroen og (Bosch dem der har sat fyret
i )
og jeg har sagt til dem at jeg da er total ligeglad med hvis skyld det er,
jeg har købt en ny bil med fyret instaleret. men lige lidt hjælper det
mvh Madsen



TGJ (17-06-2009)
Kommentar
Fra : TGJ


Dato : 17-06-09 13:31


"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i en meddelelse
news:4a38c5fe$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> og jeg har sagt til dem at jeg da er total ligeglad med hvis skyld det er,
> jeg har købt en ny bil med fyret instaleret. men lige lidt hjælper det
> mvh Madsen
FDM juridiske afd eller dk.jura nyhedsgruppe?

Thomas



Søren (18-06-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 18-06-09 07:15



madsen skrev:
> "Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
> news:4a38ab05$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> madsen skrev:
>>> Hej gruppe
>>>
>>> Aircondition/fyr i min Citroen C4 Grand Picasso 2,0 VTR årg 2007
>>>
>>>
>>>
>>> min bil har været på værksted nu for 8. gamg for reperation af
>>> Aircondition/fyr.og det virker stadig ikke, nogle der ved hvad jeg skal
>>> gøre ??
>>>
>>> de bliver ved med at sige det er en eller anden styrebox der ikke kan
>>> holde
>>>
>>> Jeg mener at der er foretaget så mange forsøg på reparation i
>>> garantiperioden, nogle der ved om der er en mulighed for at kræve den
>>> pris der er betalt ved køb af Aircondition/fyr tilbagebetalt, specielt
>>> når Aircondition/fyr ikke virker endnu.og hvordan gør jeg ?? og er der
>>> evnt nogle der kan/gider hjælpe mig ?
>>>
>>> eller er der nogle der har samme problem ??
>>>
>>
>> Den sag er soleklar: Forlang købet ophævet.
>>
>> Længere er den ikke.
> hej
> haha ja var det bare så nemt, men det er det desværre ikke, de kommer med
> den ene undskyldning efter den anden, dem der har sat fyret i (
> osch )siger det ikke er deres problem, og Citroen siger det ikke er deres
> problem, så jeg er kastebold mellem Citroen og (Bosch dem der har sat fyret
> i )
> og jeg har sagt til dem at jeg da er total ligeglad med hvis skyld det er,
> jeg har købt en ny bil med fyret instaleret. men lige lidt hjælper det
> mvh Madsen
>
>

Sagen er såmend stadig ganske enkel. Hvis du har købt en bil med skidtet
installeret, så er det sælgeren af bilen der bærer det fulde ansvar. Du
kører blot ned til Citroen og stiller bilen, og forlanger hver en krone
tilbage. Det er du i din gode ret til - efter 8 forsøg på reparation.

Forholdet imellem Citroen og Bosch er ikke dit problem.

mvh Søren

KASO (19-06-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-06-09 16:33


"Søren" <spammers@die.young> skrev i meddelelsen
news:4a39db7a$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> madsen skrev:
>> "Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
>> news:4a38ab05$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>> madsen skrev:
>>>> Hej gruppe
>>>>
>>>> Aircondition/fyr i min Citroen C4 Grand Picasso 2,0 VTR årg 2007
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> min bil har været på værksted nu for 8. gamg for reperation af
>>>> Aircondition/fyr.og det virker stadig ikke, nogle der ved hvad jeg skal
>>>> gøre ??
>>>>
>>>> de bliver ved med at sige det er en eller anden styrebox der ikke kan
>>>> holde
>>>>
>>>> Jeg mener at der er foretaget så mange forsøg på reparation i
>>>> garantiperioden, nogle der ved om der er en mulighed for at kræve den
>>>> pris der er betalt ved køb af Aircondition/fyr tilbagebetalt, specielt
>>>> når Aircondition/fyr ikke virker endnu.og hvordan gør jeg ?? og er der
>>>> evnt nogle der kan/gider hjælpe mig ?
>>>>
>>>> eller er der nogle der har samme problem ??
>>>>
>>>
>>> Den sag er soleklar: Forlang købet ophævet.
>>>
>>> Længere er den ikke.
>> hej
>> haha ja var det bare så nemt, men det er det desværre ikke, de kommer med
>> den ene undskyldning efter den anden, dem der har sat fyret i (
>> sch )siger det ikke er deres problem, og Citroen siger det ikke er deres
>> problem, så jeg er kastebold mellem Citroen og (Bosch dem der har sat
>> fyret i )
>> og jeg har sagt til dem at jeg da er total ligeglad med hvis skyld det
>> er, jeg har købt en ny bil med fyret instaleret. men lige lidt hjælper
>> det
>> mvh Madsen
>
> Sagen er såmend stadig ganske enkel. Hvis du har købt en bil med skidtet
> installeret, så er det sælgeren af bilen der bærer det fulde ansvar. Du
> kører blot ned til Citroen og stiller bilen, og forlanger hver en krone
> tilbage. Det er du i din gode ret til - efter 8 forsøg på reparation.
>
> Forholdet imellem Citroen og Bosch er ikke dit problem.
>
> mvh Søren

Helt enig!

Deres forhold til deres underleverandør er dig uvedkommende. Giv dem
skriftlig 14 dage til at rette fejlen endelig eller ophæve handlen (husk at
få kvittering på brevet). Jeg har anvendt samme taktik - det satte gang i
fejlretningen (og jeg havde lånebil undervejs). Det vigtige her er, at fyret
står på slutsedlen - for så har du dokumenteret, at du har købt en bil med
fyr. Har du fået det eftermonteret senere, kan du højest lade handlen på
fyret (inkl. montering) gå retur.



madsen (19-06-2009)
Kommentar
Fra : madsen


Dato : 19-06-09 21:54

>>
>> Forholdet imellem Citroen og Bosch er ikke dit problem.
>>
>> mvh Søren
>
> Helt enig!
>
> Deres forhold til deres underleverandør er dig uvedkommende. Giv dem
> skriftlig 14 dage til at rette fejlen endelig eller ophæve handlen (husk
> at få kvittering på brevet). Jeg har anvendt samme taktik - det satte gang
> i fejlretningen (og jeg havde lånebil undervejs). Det vigtige her er, at
> fyret står på slutsedlen - for så har du dokumenteret, at du har købt en
> bil med fyr. Har du fået det eftermonteret senere, kan du højest lade
> handlen på fyret (inkl. montering) gå retur.
>
Hejsa
ja jeg har alt på skrift, også at der står i slutseddelen at den skal
leveres med fyret instalerert, problemet er bare de vil som gerne lave
fejlen, men hvad hjælper det når der så går ganske kort tid så er det galt
igen, og så må jeg igen undværre bilen, og der er trods alt 100 km frem og
tilbage hver gang bilen skal på værksted, bilen vil jeg ikke af med, kun de
problemer det " undskyld mig skide fyr " giver, men de vil ikke fjerne det
de vil lave det bliver de ved med at sige, og nu har jeg så haft fat i
Citroen Danmark, men lige lidt hjælper det de sagde også bare at jeg skulle
kører til min forhandler med bilen suk suk jeg er nu ved at være så træt af
det at jeg overvejer at få en anden værksted det at fjerne det " skide fyr"
og kyle det i havet

mvh Madsen



Klaus D. Mikkelsen (19-06-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-06-09 22:16

madsen skriver:
>
> ja jeg har alt på skrift, også at der står i slutseddelen at den skal
> leveres med fyret instalerert, problemet er bare de vil som gerne lave
> fejlen, men hvad hjælper det når der så går ganske kort tid så er det galt
> igen, og så må jeg igen undværre bilen, og der er trods alt 100 km frem og
> tilbage hver gang bilen skal på værksted, bilen vil jeg ikke af med, kun de
> problemer det " undskyld mig skide fyr " giver, men de vil ikke fjerne det
> de vil lave det bliver de ved med at sige, og nu har jeg så haft fat i
> Citroen Danmark, men lige lidt hjælper det de sagde også bare at jeg skulle
> kører til min forhandler med bilen suk suk jeg er nu ved at være så træt af
> det at jeg overvejer at få en anden værksted det at fjerne det " skide fyr"
> og kyle det i havet

Sur historie.

Mit råd: Tal med FDM, skriv et anbefalet brev, hvori du giver
forhandler/værksted 2 gange til at udbedre fejlen ellers skal de lade
handlen gå tilbage.

Sker det, står du med alle dine penge i hånden og kan købe dig en ny
model af samme bil, men måske en model, hvor oliefyret virker.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

madsen (20-06-2009)
Kommentar
Fra : madsen


Dato : 20-06-09 00:06


>> ja jeg har alt på skrift, også at der står i slutseddelen at den skal
>> leveres med fyret instalerert, problemet er bare de vil som gerne lave
>> fejlen, men hvad hjælper det når der så går ganske kort tid så er det
>> galt
>> igen, og så må jeg igen undværre bilen, og der er trods alt 100 km frem
>> og
>> tilbage hver gang bilen skal på værksted, bilen vil jeg ikke af med, kun
>> de
>> problemer det " undskyld mig skide fyr " giver, men de vil ikke fjerne
>> det
>> de vil lave det bliver de ved med at sige, og nu har jeg så haft fat i
>> Citroen Danmark, men lige lidt hjælper det de sagde også bare at jeg
>> skulle
>> kører til min forhandler med bilen suk suk jeg er nu ved at være så træt
>> af
>> det at jeg overvejer at få en anden værksted det at fjerne det " skide
>> fyr"
>> og kyle det i havet
>
> Sur historie.
>
> Mit råd: Tal med FDM, skriv et anbefalet brev, hvori du giver
> forhandler/værksted 2 gange til at udbedre fejlen ellers skal de lade
> handlen gå tilbage.
>
> Sker det, står du med alle dine penge i hånden og kan købe dig en ny
> model af samme bil, men måske en model, hvor oliefyret virker.

Hej
et andet problem er at bilen er en invalidevogn, ( har selv betalt for det
ekstra der er sat på/i bilen,) og hos citroen ved de jo godt. at jeg ikke på
nogen måde kan undvære min bil
mvh Madsen



Klaus D. Mikkelsen (20-06-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-06-09 07:41

madsen skriver:
>
> et andet problem er at bilen er en invalidevogn, ( har selv betalt for det
> ekstra der er sat på/i bilen,) og hos citroen ved de jo godt. at jeg ikke på
> nogen måde kan undvære min bil

Dit eneste alternativ er at lade Citroen hive fyret ud og så reparere
bilen færdig. De må så refundere pengene der e rbetalt for fyret.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søren (20-06-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 20-06-09 07:41



madsen skrev:
>>> ja jeg har alt på skrift, også at der står i slutseddelen at den skal
>>> leveres med fyret instalerert, problemet er bare de vil som gerne lave
>>> fejlen, men hvad hjælper det når der så går ganske kort tid så er det
>>> galt
>>> igen, og så må jeg igen undværre bilen, og der er trods alt 100 km frem
>>> og
>>> tilbage hver gang bilen skal på værksted, bilen vil jeg ikke af med, kun
>>> de
>>> problemer det " undskyld mig skide fyr " giver, men de vil ikke fjerne
>>> det
>>> de vil lave det bliver de ved med at sige, og nu har jeg så haft fat i
>>> Citroen Danmark, men lige lidt hjælper det de sagde også bare at jeg
>>> skulle
>>> kører til min forhandler med bilen suk suk jeg er nu ved at være så træt
>>> af
>>> det at jeg overvejer at få en anden værksted det at fjerne det " skide
>>> fyr"
>>> og kyle det i havet
>> Sur historie.
>>
>> Mit råd: Tal med FDM, skriv et anbefalet brev, hvori du giver
>> forhandler/værksted 2 gange til at udbedre fejlen ellers skal de lade
>> handlen gå tilbage.
>>
>> Sker det, står du med alle dine penge i hånden og kan købe dig en ny
>> model af samme bil, men måske en model, hvor oliefyret virker.
>
> Hej
> et andet problem er at bilen er en invalidevogn, ( har selv betalt for det
> ekstra der er sat på/i bilen,) og hos citroen ved de jo godt. at jeg ikke på
> nogen måde kan undvære min bil
> mvh Madsen
>


Det er selvfølgelig ærgeligt at du er så afhængig af din bil, men du er
nok nødt til at acceptere bøvlet med at lade handlen gå tilbage og finde
en anden bil. 8 forsøg på reperation er mindst 5 forsøg for meget, så
man må nok erkende at de aldrig får de til at virke.

mvh Søren


>

Mogens (20-06-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-06-09 08:52

"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i meddelelsen
news:4a3c19de$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> et andet problem er at bilen er en invalidevogn, ( har selv betalt for det
> ekstra der er sat på/i bilen,) og hos citroen ved de jo godt. at jeg ikke
> på nogen måde kan undvære min bil

Jeg har været i en lignende situation med Ford, hvor en skriftlig
henvendelse til importøren gav pote. Det gjorde det så ikke for dig, hvorfor
jég kun ser een udvej: TV2. Forholdet invalidevogn og dårlig
forhandlerservice vil klinge for TV2, som jeg se det - og måske hjælpe dig
til en løsning...


madsen (20-06-2009)
Kommentar
Fra : madsen


Dato : 20-06-09 09:05


"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:ky0%l.9752$U5.135390@newsb.telia.net...
> "madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i meddelelsen
> news:4a3c19de$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> et andet problem er at bilen er en invalidevogn, ( har selv betalt for
>> det ekstra der er sat på/i bilen,) og hos citroen ved de jo godt. at jeg
>> ikke på nogen måde kan undvære min bil
>
> Jeg har været i en lignende situation med Ford, hvor en skriftlig
> henvendelse til importøren gav pote. Det gjorde det så ikke for dig,
> hvorfor jég kun ser een udvej: TV2. Forholdet invalidevogn og dårlig
> forhandlerservice vil klinge for TV2, som jeg se det - og måske hjælpe dig
> til en løsning...
Hej
Har prøvet at kontakte TV2 men intet hørt fra dem, og forbrugerstyrrelsen
har jeg også haft fat i men det kan jo tage år
men ak ak nu skal den igen på værksted mandag den 22/06/2009
og jeg har bestemt mig for at det er sidste chance de får, jeg har her
igennem fået kontakt til en jura stud. som vil hjælpe mig vidre, for jeg
orker ikke selv mere
mvh Madsen



alexbo (20-06-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-06-09 09:26


"madsen" skrev

> Har prøvet at kontakte TV2 men intet hørt fra dem, og forbrugerstyrrelsen
> har jeg også haft fat i men det kan jo tage år

Måske skulle du overveje informationsniveauet af dine henvendelser til
f.eks. Citroen Danmark, i denne tråd er de væsenlige oplysninger nærmest
trukket ud af dig.

Intet har du skrevet om hvad aircon/fyr egentlig fejler, og de øvrige
væsentlige ting kommer ganske langsomt,
At det er en invalidevogn, som betyder en del for mulighederne for ophævelse
af købet, i hvert fald hvis den er købt med tilskud og/eller uden afgift.
At du har henvendt dig til Citroen Danmark,
At du har henvendt dig til TV2.
At du har henvendt dig til forbrugerstyrelsen.
Alt dert kunne du have skrevet til start, men du skrev stort set ikke andet
end HJÆLP.
Hvis de pågældene de bare har fået en mail om at du føler dig dårligt
behandlet, men ikke ellers noget konkret, er det ikke mærkeligt at der intet
sker.

Jeg har svært ved lige at se sammenhængen mellem aircon og oliefyr, har man
brug for begge dele ville det være logisk at købe en bil med fabriks-aircon
og få et oliefyr sat i før levering.
Men om det er det der er sket, eller om både aircon og oliefyr er
eftermonteret kan jeg ikke helt gennemskue.
Hvis Citroen har eftermonteret aircon og Bosch oliefyret, og det hele er sat
sammen til noget automatisk klimaanlæg kan jeg godt se nogle mulige
problemer.

Der er foreslået FDM og det er efter min mening den bedste mulighed, det er
for nemt bare at sidde på sidelinien og sige at du skal slå Citroen oven i
hovedet med købeloven, det falder de ikke på røven over.
Du ender med at skulle anlægge en sag mod Citroen for at få en dom for at
købet skal ophæves, det overstiger formentlig dine muligheder at gøre det
selv.

mvh
Alex Christensen



madsen (20-06-2009)
Kommentar
Fra : madsen


Dato : 20-06-09 11:23



>
> Jeg har svært ved lige at se sammenhængen mellem aircon og oliefyr, har
> man brug for begge dele ville det være logisk at købe en bil med
> fabriks-aircon og få et oliefyr sat i før levering.

min bil er købt med fabriks-aircon, fyret er sat i inden jeg fik leveret
bilen på gaden, pga. jeg skulle have så mine ruder/bilen var optøet når jeg
skulle bruge den

> Men om det er det der er sket, eller om både aircon og oliefyr er
> eftermonteret kan jeg ikke helt gennemskue.

kun fyret er eftermonteret

> Hvis Citroen har eftermonteret aircon og Bosch oliefyret, og det hele er
> sat sammen til noget automatisk klimaanlæg kan jeg godt se nogle mulige
> problemer.

jeg har vist før sagt at det er en eller anden styrebox de ikke kan få til
at holde.hvorfor den ikke holder ved jeg jo ikke

> Der er foreslået FDM og det er efter min mening den bedste mulighed, det
> er for nemt bare at sidde på sidelinien og sige at du skal slå Citroen
> oven i hovedet med købeloven, det falder de ikke på røven over.
> Du ender med at skulle anlægge en sag mod Citroen for at få en dom for at
> købet skal ophæves, det overstiger formentlig dine muligheder at gøre det
> selv.
jeg har ikke truet Citroen med noget endnu, men klart vil jeg da ikke betale
næsten 20000 incl moms for noget der ikke virker
mvh Thomas

> mvh
> Alex Christensen
>
>



alexbo (20-06-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-06-09 12:06


"madsen" skrev

> min bil er købt med fabriks-aircon, fyret er sat i inden jeg fik leveret
> bilen på gaden, pga. jeg skulle have så mine ruder/bilen var optøet når
> jeg skulle bruge den

Godt det var yderligere en information vi fik hevet ud af dig.
Så kunne jeg godt tænke mig at vide om airconnen virker, eller når du
konstant skriver Aircondition/fyr i sammenhæng betyder at din aircon heller
ikke virker?
Normalt har de to ting ingenting med hinanden at gøre, og da navnlig ikke
når aircon er fabriksmonteret og fyret eftermonteret.
Aircon kan kun virke når motoren kører, og fyret er mest beregnet til at
varme op inden start, men det er da muligt at det på en eller anden måde er
møvet sammen.

>jeg har vist før sagt at det er en eller anden styrebox de ikke kan få til
>at holde.hvorfor den ikke holder ved jeg jo ikke

Ja det har du skrevet, men hvad der egenlig er galt ved vi stadig ingenting
om.

mvh
Alex Christensen



madsen (20-06-2009)
Kommentar
Fra : madsen


Dato : 20-06-09 16:46


>
>> min bil er købt med fabriks-aircon, fyret er sat i inden jeg fik leveret
>> bilen på gaden, pga. jeg skulle have så mine ruder/bilen var optøet når
>> jeg skulle bruge den

> Så kunne jeg godt tænke mig at vide om airconnen virker, eller når du
> konstant skriver Aircondition/fyr i sammenhæng betyder at din aircon
> heller ikke virker?

nej mit aircon virker ikke når den styrebox der skal styrer blæseren ikke
virker, eller jeg ved jo ikke om aircon virker når blæseren ikke kører, og
det er altid når jeg har brugt mit fyr det går i stykker,

> Normalt har de to ting ingenting med hinanden at gøre, og da navnlig ikke
> når aircon er fabriksmonteret og fyret eftermonteret.
> Aircon kan kun virke når motoren kører, og fyret er mest beregnet til at
> varme op inden start, men det er da muligt at det på en eller anden måde
> er møvet sammen.
ja jeg ved at aircon kun virker når motoren kører, også at fyret er til at
værme bilen op med inden start, også derfor jeg har fået det i for at jeg
ikke skulle rundt om bilen for at skrabe is m/m inden jeg skulle ud at køre

>
>>jeg har vist før sagt at det er en eller anden styrebox de ikke kan få til
>>at holde.hvorfor den ikke holder ved jeg jo ikke
>
> Ja det har du skrevet, men hvad der egenlig er galt ved vi stadig
> ingenting om.

jamen jeg aner jo ikke hvad der er galt, ikke andet end det er den styrebox
det er galt med, og når den ikke virker virker mit fyr/aircon ikke

mvh Madsen

>
> mvh
> Alex Christensen
>



alexbo (20-06-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-06-09 18:51


"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i

> jamen jeg aner jo ikke hvad der er galt, ikke andet end det er den
> styrebox det er galt med, og når den ikke virker virker mit fyr/aircon
> ikke

Joh du vidste det var blæseren, det giver straks lidt mere mening.

Fyret skal starte blæseren, og Citroen blæsere er ofte elektronisk styret i
modsætning til de fleste andre der bare har nogle modstande til at regulere
hastigheden.
Hvis det er den styreenhed der brænder sammen tyder det på at fyret er
forkert monteret, man lader fyret give strøm lige ind i styringen.

Man kunne vælge at lade fyret give strøm til sikringen til blæseren og så
skal du selv sætte blæseren, så når fyret starter starter blæseren på det
trin du har valgt.
Jeg formoder du i forvejen selv skal åbne helt for varmen og stille
spjældene, så fyret blæser varmen den vej du ønsker.

Andre Citroen's kan selv tænde blæseren så det er muligt, men hvis du bare
vil have det til at virke kunne du foreslå denne løsning til dit værksted.
Du kunne også finde et værksted i din nærhed der har rigtig forstand på
autofyr, og få dem til at lave det ordentligt, men nu er styringen jo defekt
så den skal skiftes først.

mvh
Alex Christensen



Søren (20-06-2009)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 20-06-09 07:37



Klaus D. Mikkelsen skrev:
> madsen skriver:
>> ja jeg har alt på skrift, også at der står i slutseddelen at den skal
>> leveres med fyret instalerert, problemet er bare de vil som gerne lave
>> fejlen, men hvad hjælper det når der så går ganske kort tid så er det galt
>> igen, og så må jeg igen undværre bilen, og der er trods alt 100 km frem og
>> tilbage hver gang bilen skal på værksted, bilen vil jeg ikke af med, kun de
>> problemer det " undskyld mig skide fyr " giver, men de vil ikke fjerne det
>> de vil lave det bliver de ved med at sige, og nu har jeg så haft fat i
>> Citroen Danmark, men lige lidt hjælper det de sagde også bare at jeg skulle
>> kører til min forhandler med bilen suk suk jeg er nu ved at være så træt af
>> det at jeg overvejer at få en anden værksted det at fjerne det " skide fyr"
>> og kyle det i havet
>
> Sur historie.
>
> Mit råd: Tal med FDM, skriv et anbefalet brev, hvori du giver
> forhandler/værksted 2 gange til at udbedre fejlen ellers skal de lade
> handlen gå tilbage.


Drop nu alt det FDM pjat. Det er ganske unødvendigt. Sagen er klar som
solen, og hvis Citroén ikke makker ret - så er det købeloven der skal
refereres til - ikke FDM.

mvh Søren


>
> Sker det, står du med alle dine penge i hånden og kan købe dig en ny
> model af samme bil, men måske en model, hvor oliefyret virker.
>
>
>
> Klaus

Klaus D. Mikkelsen (20-06-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-06-09 07:41

Søren skriver:
>
> Drop nu alt det FDM pjat. Det er ganske unødvendigt. Sagen er klar som
> solen, og hvis Citroén ikke makker ret - så er det købeloven der skal
> refereres til - ikke FDM.

Det hjæper gevaldigt at have FDM i ryggen.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (20-06-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-06-09 09:31


"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i meddelelsen
news:4a3bfad6$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> Forholdet imellem Citroen og Bosch er ikke dit problem.
>>>
>>> mvh Søren
>>
>> Helt enig!
>>
>> Deres forhold til deres underleverandør er dig uvedkommende. Giv dem
>> skriftlig 14 dage til at rette fejlen endelig eller ophæve handlen (husk
>> at få kvittering på brevet). Jeg har anvendt samme taktik - det satte
>> gang i fejlretningen (og jeg havde lånebil undervejs). Det vigtige her
>> er, at fyret står på slutsedlen - for så har du dokumenteret, at du har
>> købt en bil med fyr. Har du fået det eftermonteret senere, kan du højest
>> lade handlen på fyret (inkl. montering) gå retur.
>>
> Hejsa
> ja jeg har alt på skrift, også at der står i slutseddelen at den skal
> leveres med fyret instalerert, problemet er bare de vil som gerne lave
> fejlen, men hvad hjælper det når der så går ganske kort tid så er det galt
> igen, og så må jeg igen undværre bilen, og der er trods alt 100 km frem og
> tilbage hver gang bilen skal på værksted, bilen vil jeg ikke af med, kun
> de problemer det " undskyld mig skide fyr " giver, men de vil ikke fjerne
> det de vil lave det bliver de ved med at sige, og nu har jeg så haft fat i
> Citroen Danmark, men lige lidt hjælper det de sagde også bare at jeg
> skulle kører til min forhandler med bilen suk suk jeg er nu ved at være så
> træt af det at jeg overvejer at få en anden værksted det at fjerne det "
> skide fyr" og kyle det i havet
>
> mvh Madsen

Det er sådan set ligegyldigt, hvad de synes. Du har - også ifht. købeloven -
givet dem rigeligt med forsøg til at reparere - og det er ikke lykkedes.
Derfor er der kun en vej: At lade handlen gå tilbage.

Jeg kan godt se, at det vil give dig voldsomme problemer - men det har du jo
sådan set allerede nu ved konstant at skulle undvære bilen. Så er det vel
bedre at få "overstået" det.


Thore Jensen Bergens~ (22-06-2009)
Kommentar
Fra : Thore Jensen Bergens~


Dato : 22-06-09 21:39

madsen skrev:
> hej
> haha ja var det bare så nemt, men det er det desværre ikke, de kommer med
> den ene undskyldning efter den anden, dem der har sat fyret i (
> osch )siger det ikke er deres problem, og Citroen siger det ikke er deres
> problem, så jeg er kastebold mellem Citroen og (Bosch dem der har sat fyret
> i )
> og jeg har sagt til dem at jeg da er total ligeglad med hvis skyld det er,
> jeg har købt en ny bil med fyret instaleret. men lige lidt hjælper det
> mvh Madsen
>
>
Du skal kun køre et sted hen, og det der hvor du har købt din vare og
ikke videre til diverse underleverandører..

og du er i din gode ret til at kræve købet ophævet efter 3 forsøg på at
udbedre fejlen..

Thore

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste