HDTV via eyeTV på macmini
Fra : Jones

Dato : 17-06-09 10:24

Hej alle

Jeg har anskaffet mig en eyeTV hybrid tuner for at kunne se TV via min
macmini og dennes monitor.
Det fungerer fint og det er jo superfedt med digital signal og de
forbedringer der følger med på den front.

Dog er de fleste HD kanaler låst fra min udbyder (YouSee) og det
kræver en kortlæser+kort plus abonnementsbetaling :-/
Man kan købe en kortlæser fra YouSee og det er så vidt jeg kan se det
nemmeste.

Er der nogle der har lavet en lignende løsning og fået det til at
spille med eyeTV. Mit spørgsmål går egentlig mest på hvordan det
teknisk er sat sammen? Sættes kortlæseren og eyeTV tuneren i serie
eller hur? Manden fra YouSee kundeservice var ikke meget bevendt :-/

mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-09 17:45

Jones <jbinzer@gmail.com> wrote:

> [...]
> teknisk er sat sammen? Sættes kortlæseren og eyeTV tuneren i serie
> eller hur? Manden fra YouSee kundeservice var ikke meget bevendt :-/

nej .. du skal have en DVB-C tuner inkl. CA modul + chipkort fra Yousee

En hybrid kan kun tage analog + DVB-T (jordbaseret digitalt sendenet)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-09 17:51

> nej .. du skal have en DVB-C tuner inkl. CA modul + chipkort fra Yousee

nærmere beset denne:

<http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1190404644>

ViaAccess CAM og programkort kan Yousee sælge dig. EveTV softwaren har
du allerede. Hybriden kan du så bruge i sommerhuset til DVB-T

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-09 19:02

Thomas von Hassel skrev:

> nærmere beset denne:
>
> <http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1190404644>

Hvad koster sårn en børge så? Og hvor?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-09 19:06

> Hvad koster sårn en børge så? Og hvor?

tror den står i ca. 1500,- .. jeg kender ikke danske forhandlere, købte
min i tyskland .. online

/thomas

Fra : Martin Bech

Dato : 17-06-09 19:19

In article <4a392f87$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>,

> Hvad koster sårn en børge så? Og hvor?

Du kan få den her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=6
1801

Jeg købte min brugt på eBay, så det er også en mulighed.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-09 19:45

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> wrote:

> [...]
> 1801
>
> Jeg købte min brugt på eBay, så det er også en mulighed.

ah .. enda lidt billigere .. bare husk at man skal have EyeTV 3 eller
højrer og at det ikke følger med boxen ..

/thomas

Fra : Jones

Dato : 18-06-09 13:44

On Jun 17, 8:45 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ah .. enda lidt billigere .. bare husk at man skal have EyeTV 3 eller
> højrer og at det ikke følger med boxen ..
>
> /thomas

Ok - tak for svarene - det ser ud som om det er den løsning jeg har
brug for hvis jeg vil se HD

/Jonas