Redigerbar PDF?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 21:59

Hvad er det bedste program til at redigere (oversætte) en større PDF fil
med? - Jeg har Acrobat 7.x Pro, men synes ikke, den kan gøre filen fuld
redigerbar...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 22:10

> Hvad er det bedste program til at redigere (oversætte) en større PDF fil
> med? - Jeg har Acrobat 7.x Pro, men synes ikke, den kan gøre filen fuld
> redigerbar...

Dit bedste bud er at får orginalfilen .. du kan godt lave "touchups" i
f.eks. Acrobat Pro .. men du får problemer når du begynder at lave
ombrydningen om i større målestok.

PDF er et "output format" ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-09 00:27

Thomas von Hassel wrote:

> Dit bedste bud er at får orginalfilen .. du kan godt lave "touchups" i
> f.eks. Acrobat Pro .. men du får problemer når du begynder at lave
> ombrydningen om i større målestok.
>
> PDF er et "output format" ...

Det véd jeg... De har nu været så flinke at sende mig originalen - ti
min. efter, jeg postede det her, - og af alle formater er det i Pages
09...glurb..-(!

- Det kan godt gå hen og give problemer, da der er masser af aktive
underliggende links i fx. indholdsfortegnelse (index). - Jeg kan ikke
umiddelbart finde, hvordan man låser dem op uden samtidig at ødelægge
selve linkene... - Selv Word ville have været nemmere her..-( - Nå, men
jeg må jo prøve mig frem....

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 17-06-09 18:51

> [...]
> umiddelbart finde, hvordan man låser dem op uden samtidig at ødelægge
> selve linkene... - Selv Word ville have været nemmere her..-( - Nå, men

Hej Erik. Man kan downloade en Acrobat 9 extended pro her
http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/?promoid=BPBDU

Det er en prøve vers, men den virker fuldt i en mdr. Den konvertere
rimmeligt godt til word (.doc) og selv layouted står rimmeligt. Så kan
man frit redigere bagefter.

Michael Horn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-09 18:53

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er en prøve vers, men den virker fuldt i en mdr. Den konvertere
> rimmeligt godt til word (.doc) og selv layouted står rimmeligt. Så kan

jeg gætter på at det er en manual til et produkt, dvs. det skal stå 100%
som i den oprindelige udgave, bare med et andet sprog ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-09 23:22

Thomas von Hassel wrote:

> jeg gætter på at det er en manual til et produkt, dvs. det skal stå 100%
> som i den oprindelige udgave, bare med et andet sprog ...

Godt gættet.! - Det er lige præcis, hvad det er... - så det er noget
med at få tekst og billede og links og det hele til at passe præcis til
hver enkelt side. Heldigvis er links dynamiske, så de rykker med, hvis
det skal gå helt galt, men så kan det jo godt være nødvendig at rette
fx. fra 'side 10' til 'side 11'.

Jeg kan også nu afsløre, hvad det er, hvor copyright er gået i orden.
Det er vel nok den bedste og mest kompatible kogebog overhovedet til Mac
- Mariner Softwares "MacGourmet Deluxe". Den understøtter stort set alle
de net-baserede kogebøger, der findes - MasterCook, MasterMeal, MealPlan
osv...

- De ville helst have lavet den i MarinerWrite, men den nuværende ver.
3.8 understøtter ikke automatiske hyperlinks sammen med auto-orddeling.
Word /vil/ de ikke bruge, og han mener, at Openoffice er for ustabil
endnu... så valgte de Pages....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-09 23:10

Michael Horn wrote:

> [...]
>
> Det er en prøve vers, men den virker fuldt i en mdr. Den konvertere
> rimmeligt godt til word (.doc) og selv layouted står rimmeligt. Så kan

Æv! Det er kun windows versioner. - Men deet ser ud til, det er ver.
9, der er med på CS4, og jeg har vist en Mac Trial af CS4 et eller andet
sted...

Det ville bare have været så let, hvis ikke Pages laver hyperlinks som
'underlayed' links, hvor registrets/indeksets titel ligger overover som
'overlays' og som non-editalbe PNG text boxes...-( Nå, men vi får se...

mvh. Erik Richard