Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Afgift
Fra : Karsten Olesen

Dato : 31-07-01 18:54

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9024

Der snakkes om, at der skal pålægges afgifter på
hukommelseskort, bla. til digitalcameraer....OG harddiske...

Fra : Jens Laursen

Dato : 31-07-01 19:12

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9024
>
> Der snakkes om, at der skal pålægges afgifter på
> hukommelseskort, bla. til digitalcameraer....OG harddiske...

Ja ja, slå lige koldt vand i blodet...harddiske bliver nævnt som et eksempel
på hvad copydan har mulighed for, men ikke som noget der er planer om - og
forøvrigt lader det til at pressen har fået skabt et krav om lovændring fra
de fleste partier, så det går jo nok ikke så galt.

/Jens

Fra : Dragon

Dato : 02-08-01 03:16

Ja, det er en udmærket vits :-/ Hvor mange tror de mon distribuerer musik på
flashkort når MB prisen er 300 gange højere end cd-r(w)?

> Ja ja, slå lige koldt vand i blodet...harddiske bliver nævnt som et
eksempel

For et halvt år siden var der diskussion om at lægge en lignende afgift på
brændere og harddiske i Tyskland, men jeg ved ikke om det blev til noget.

--
Kasper

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-08-01 08:02

"Dragon" <downloaddragon@softhome.net> skrev i en meddelelse

> [...]
lignende afgift på
> brændere og harddiske i Tyskland, men jeg ved ikke om det blev

Der er en underskriftsindsamling igang med CopyDan's afgifter kig
http://www.stopcopydan.dk/

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-07-01 19:20

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote:

>Der snakkes om, at der skal pålægges afgifter på
>hukommelseskort, bla. til digitalcameraer....OG harddiske...

Det er helt fint. Jeg har intet mod det.

Hvis de holdt sig til at opkræve afgift på CD-medier, ville loven
bestå for evigt, fordi man nok ikke kan forklare en politiker, at
loven skal laves om, fordi CD-medier i virkeligheden bruges til
piratkopiering af software (samt et par andre mere legale formål,
herunder lagring af egne digitale billeder), langt mere end de bruges
til kopiering af musik.

Men med afgiften på hukommelseskort har CopyDan foræret modstanderne
et argument med langt større pædagogisk gennemslagskraft.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 01-08-01 07:57

On Tue, 31 Jul 2001 20:20:10 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Men med afgiften på hukommelseskort har CopyDan foræret modstanderne
>et argument med langt større pædagogisk gennemslagskraft.

Ja, for ærlig talt: Hvis Copy-Dan kan lægge afgift på hukommelseskort
og harddiske, så må tøjfabrikanterne jo også kunne lægge afgift på
sytråd til private brugere, for salget af sytråd tager jo indtægter
fra tøjbranchen. Og hvad med mel - skal bagerbranchen have skat af
det? osv osv. Fortsæt selv i det uendelige...

--
Venlig hilsen Kirsten