Parkering i København?? Handicapparkering
Fra : amlogst

Dato : 15-06-09 19:44

Hej
En af mine venner skulle på besøg på Rosenborg.
Vedkommende kører i en bil med handicapparkeringstilladelse.
Han undersøger altid parkeringsforholdene inden han begiver sig et eller
andet sted hen, så det er han vant til.
Ind på nettet - søge på det pågældende område - og der fremkom tre
mulige steder. Så det var bare at håbe på at der kunne blive en ledig
plads et af stederne når man kom frem.

TO af stederne stod der RESERVERET til en bestemt nummerplade??

Det vil sige at København´s Kommune markedsfører
handicap-parkeringspladser på nettet og samtidig "forærer" de dem til
fastboende??

Hvad er det for noget??

Mvh. ERLO

Fra : Gitte

Dato : 16-06-09 07:13

"amlogst" <amlogst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at København´s Kommune markedsfører
> handicap-parkeringspladser på nettet og samtidig "forærer" de dem til
> [...]

Ja det er forkert af Københavns kommune at reklamere med pladser der reelt
ikke er ledige.

Men at de "forærer" dem til de fastboende er noget pjat. Der er en del
handicappede der har et handicap som gør at de ikke kan bevæge sig særligt
langt (Der er forskel på hvor mobil en handicappet er).
Hvis de ikke har en fast plads kan de jo aldrig komme hjem, da københavn er
overfyldt med biler og de så ikke kan parkere nær deres bopæl.

Så jeg vil ikke kalde det en foræring at man giver disse personer mulighed
for at benytte deres egen bopæl.

Mvh
Gitte

Fra : Michael Thrane

Dato : 16-06-09 10:38

Gitte skrev:

> [...]
> overfyldt med biler og de så ikke kan parkere nær deres bopæl.
>
> Så jeg vil ikke kalde det en foræring at man giver disse personer mulighed

Hvor ved du fra pladserne er "foræret" til fastboende borgere med
handicaps? Det fremgår ikke nogen steder.

mvh

Michael

Fra : Gitte

Dato : 17-06-09 09:24

"Michael Thrane" <herning26@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor ved du fra pladserne er "foræret" til fastboende borgere med
> handicaps? Det fremgår ikke nogen steder.
>
> mvh
>
> Michael
Nu har jeg IKKE skrevet at de er foræret, det er Amlogst der påstod dette.
Med hensyn til det andet er det sådan at kun handicappede må holde på
handicap pladser, så der antager jeg at en person der får tildelt en
handicap plads også er handicappet.
Med hensyn til det er en borger, er igen at jeg antager at handicappede også
er borgere som alle vi andre.
Med hensyn til fastboende er det sådan at en reserveret handicapplads skal
søges gennem kommunen og derfor tildeler man normalt kun disse pladser til
fastboende.

Men I sidste ende tror jeg du har valgt at citere mit indlæg ved en fejl,
var det mon Amlogst indlæg du ville kommentere ?

Mvh
Gitte

Fra : alexbo

Dato : 16-06-09 11:24

> [...]

> Det vil sige at København´s Kommune markedsfører
> handicap-parkeringspladser på nettet og samtidig "forærer" de dem til

Det er selvfølgelig ikke for smart at de umiddelbart ser ud som almindelige,
men det fremgår når man klikker på dem at de er reserveret, der står reg.nr.
på hver enkelt plads.
Der er tilsyneladende 3 forskellige slags handicappladser, reserverede
pladser,
besøgspladser og alm. handicappladser, hvad forskellen er på de sidste ved
jeg ikke.

mvh
Alex Christensen