Leopard
Fra : Niller

Dato : 15-06-09 07:34

Har lige lagt Leopard ind på ny igen ( Clean Install ). Men når jeg
køre en Reparation af tilladelser ( ca 10 gange ) få jeg alle de her -
og det ser ikke ud til at der bliver gjort noget som helst ved det. Er
det ligemeget ?
Måske jeg skulle prøve at køre en Reparation af tilladelse fra Leopard
CD`en, men sletter det ikke en masse ? Eller hvad med at kører en
combo update igen, det kan vel ikke skade ?

Nils

Det kan tage flere minutter at læse databasen med tilladelser.

Tilladelser anderledes ved "System/Library/Frameworks/
CoreVideo.framework/Versions/A/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "private/var/log/secure.log", skulle være -
rw------- , de er -rw-r----- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/AirPort Base
Station Agent.app/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de
er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/Utilities/AirPort Utility.app/
Contents/CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/Components/
CoreMediaAuthoringPrivateComponents.component/Contents/CodeResources",
skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaAuthoringPrivate.framework/Versions/A/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/AVC.plugin/
Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/IIDC.plugin/
Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/
MPEGAudioDecoder.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/
MPEGLayer2AudioEncoder.component/Contents/CodeResources", skulle være -
rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/
Tundra.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de
er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/VDC.plugin/
Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreMediaPrivate.framework/Versions/A/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/DVD.frappliance/Contents/CodeResources", skulle være -
rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/FRSettings.frappliance/Contents/CodeResources",
skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/FRSources.frappliance/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/Movies.frappliance/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/Music.frappliance/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/Photos.frappliance/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/Podcasts.frappliance/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/Front Row.app/
Contents/PlugIns/TV.frappliance/Contents/CodeResources", skulle være -
rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
BackRow.framework/Versions/A/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- ,
de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/English.lproj/Localized.rsrc", skulle
være -rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/
flashplayer.xpt", skulle være -rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/AnnotationInspector.propPane/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/AudioSettingsInspector.propPane/Contents/CodeResources",
skulle være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/DataRefInspector.propPane/Contents/CodeResources", skulle være
-rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/HintTrackInspector.propPane/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/NetworkInspector.propPane/Contents/CodeResources", skulle være
-rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/SettingsInspector.propPane/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/QuickTime Player.app/Contents/
PlugIns/VisualTrackInspector.propPane/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeComponents.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTimeJava/
QuickTimeJava.bundle/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- ,
de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTime3GPP.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeFireWireDV.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeH264.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeIIDCDigitizer.component/Contents/CodeResources", skulle være -
rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeImporters.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeMPEG.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeMPEG4.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeStreaming.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/QuickTime/
QuickTimeVR.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/QuickTime
Plugin.plugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- , de er
lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/QuickTime
Plugin.webplugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- , de
er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/Frameworks/QTKit.framework/
Versions/A/Resources/QTKitIBPlugin.ibplugin/Contents/CodeResources",
skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/Spotlight/
QuickTime.mdimporter/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- ,
de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Audio/Plug-Ins/HAL/
iSightAudio.plugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- ,
de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/Frameworks/
QuickTime.framework/Versions/A/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- ,
de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTAdvanced.prefPane/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTAdvanced.prefPane/Contents/
Resources/QTMediaKeys.bundle/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTAdvanced.prefPane/Contents/
Resources/QTMime.bundle/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTAdvanced.prefPane/Contents/
Resources/QTTransport.bundle/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTPlugIn.prefPane/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTRegister.prefPane/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTRegister.prefPane/Contents/
Resources/QTAbout.bundle/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTStreaming.prefPane/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PreferencePanes/
QuickTime.prefPane/Contents/Resources/QTUpdate.prefPane/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/iTunes.app/Contents/
CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/iTunes.app/Contents/
Frameworks/InternetUtilities.bundle/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-rw-r-- , de er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "Applications/iTunes.app/Contents/Resources/
iTunesHelper.app/Contents/CodeResources", skulle være -rw-rw-r-- , de
er lrw-rw-r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/Components/
AudioCodecs.component/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Info.plist", skulle være -rw-rw-r-- , de er -rw-
r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/MacOS/Flash Player", skulle være -rwxrwxr-x ,
de er -rwxr-xr-x .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/Flash Player.rsrc", skulle være -rw-
rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/CoreServices/
RawCamera.bundle/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- , de
er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "private/var/spool/cups/cache/rss", skulle
være drwxr-xr-x , de er drwxrwxr-x .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
BlackAndWhiteEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
CubeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
DissolveTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
DropletTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
FadeThroughBlackTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
FlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
MosaicFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
MosaicFlipTransitionSmall.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle
være -rw-r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
PageFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-
r--r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
PushTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
RevealTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
SepiaEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- ,
de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
TwirlTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/
WipeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", skulle være -rw-r--
r-- , de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "System/Library/PrivateFrameworks/
CoreAUC.framework/Versions/A/CodeResources", skulle være -rw-r--r-- ,
de er lrw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/cs.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/de.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/es.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/fr.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/it.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/ja.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/ko.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/nl.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/pl.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/pt.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/ru.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/sv.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/tr.lproj/Localized.rsrc", skulle være
-rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/zh_CN.lproj/Localized.rsrc", skulle
være -rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .
Tilladelser anderledes ved "Library/Internet Plug-Ins/Flash
Player.plugin/Contents/Resources/zh_TW.lproj/Localized.rsrc", skulle
være -rw-rw-r-- , de er -rw-r--r-- .

Reparation af tilladelser færdig

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 15:10

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
> det ligemeget ?
> Måske jeg skulle prøve at køre en Reparation af tilladelse fra Leopard

Nej; den skal du faktisk køre regelmæssigt, og er der intet galt med
filsystemet kan du endda køre det fra /Applications/Utilities.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 17:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nej; den skal du faktisk køre regelmæssigt,

forkert ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 19:34

> forkert ...

Jeg har set en del der har fået smadret en harddisk fordi de ikke engang
imellem kørte det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 20:13

> Jeg har set en del der har fået smadret en harddisk fordi de ikke engang
> imellem kørte det ...

det er helt sikkert ikke fordi de ikke har kørt repair permissions ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-06-09 20:06

> Jeg har set en del der har fået smadret en harddisk fordi de ikke engang
> imellem kørte det ...

det er jeg ret sikker på du ikke har.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 21:08

> det er jeg ret sikker på du ikke har.

Noget af det første man gør til MacBruger-møder, hvor folk møder op med
en maskine de ikke kan komme ind på, er at boote op med DVDen, og gå ind
i Diskværktøj. Først reparation af filsystem, derefter reparation af
tilladelser.

Virker det ikke, må man så gå en tand længere: Disk Warrior.

Naturligvis kan der også være andre ting galt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 21:22

> [...]
> tilladelser.
>
> Virker det ikke, må man så gå en tand længere: Disk Warrior.
>
> Naturligvis kan der også være andre ting galt.

med fare for at gentage mig selv ... repair permissions hjælper ikke en
hujende fis i langt de fleste tilfælde. Og selvom de 2 knapper sidder på
samme faneblad så har permissions ikke en kæft med "repair disk" at gøre

/thomas

Fra : Palle

Dato : 15-06-09 21:27

On 2009-06-15 18:15:40 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> forkert ...

Man skal gøre det efter behov. Kan dog ikke forestille mig at det
direkte skader ens OS at gøre det uden mistanke om problemer.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 21:40

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Man skal gøre det efter behov. Kan dog ikke forestille mig at det
> direkte skader ens OS at gøre det uden mistanke om problemer.

Nej, men det er som regel bare spild af tid ... det er ikke den
mirakelkur som visse folk prøver at gøre det til ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 15-06-09 22:45

On 2009-06-15 22:39:40 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Nej, men det er som regel bare spild af tid ... det er ikke den
> mirakelkur som visse folk prøver at gøre det til ...

Sikkert. Ved bare at det har løst mine problemer 2-3 gange. Senest med
Growl der ikke ville lade sig installere. En anden gang var det iPhoto
der gik i stykker. Til gengæld også stort set det eneste der har været
galt med kattedyrene.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-06-09 20:05

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Nej; den skal du faktisk køre regelmæssigt, og er der intet galt med
> filsystemet kan du endda køre det fra /Applications/Utilities.

Kan ikke huse hvornår jeg sidst har brugt den option og anser den for
rimelige ubrugelig i 99 af hundede tilfælde.

tjek lige output fra spørger og sammenhold med hvad der rent faktisk findes
på filsystemet: ret ubrugeligt ouput da der er tale om links hvorfor
rettigheden selvfølgelig skal starte med et "l. aka en kvittering med
en defekt defninition hvorfor man selvfølgelig ikke skal rette ACL'en.

funktionen er kun brugbar hvis man ved en fejl har fået lavet en grum
rekursiv chown eller chmod på et vitalt sted i OS'et. Min erfaring siger
mig at den slags kun meget sjældent sker.

--
Morten Reippuert Knudsen