Dataabb.
Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-06-09 00:04

Flere som har iPhone har valgt at bruge Telia's Surf Basic til 149,- kr.
pr. md. frit indtil 10 Gb, hvorefter takseres med 10,- kr. pr. Mb.

Unotel har et datapakkeabonnement til 209,- kr. pr. md. Fri surf på en 1
Mb forbindelse.

Er de sammenlignelige til brug for en iPhone?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 00:07

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> Mb forbindelse.
>
> Er de sammenlignelige til brug for en iPhone?

Du skal anstrænge dig meget for at få brugt de 10GB .... jeg synes selv
jeg bruger min iPhone ret heftigt og jeg har på en god mdr max.2-3 GB
trafik ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-06-09 00:21

> Du skal anstrænge dig meget for at få brugt de 10GB .... jeg synes selv
> jeg bruger min iPhone ret heftigt og jeg har på en god mdr max.2-3 GB
> trafik ..

Hvor hurtig er forbindelsen hos Telia? For Unotel garantere jo kun 1 Mb.

Noget andet. Er der nogen risiko for at en iPhone bare står og forbruger
båndbredde uden man ser det?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 00:33

> Hvor hurtig er forbindelsen hos Telia? For Unotel garantere jo kun 1 Mb.

du skal nok regne med omkring 3.x mbit/sek .. det er hvad iPhone 3G
understøtter .. i praksis er det nok ikke så hurtigt.

med en USB modem er tophastigheden 7.2 mbit/sek .. afhængig af forhold
nok lidt mindre.

> Noget andet. Er der nogen risiko for at en iPhone bare står og forbruger
> båndbredde uden man ser det?

Kun hvis du har sat den til at downloade mail/push mail ... og det er
meget meget små mængde normalt.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 04:25

Men med tethering kan det dog godt blive lidt mere.

> [...]
> nok lidt mindre.

> Kun hvis du har sat den til at downloade mail/push mail ... og det er

Og så fører iPhone statistik over datatrafikken, med up- og download.
For 3/4 år er jeg nået helt op på omkring 300 M.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-06-09 03:10

> Hvor hurtig er forbindelsen hos Telia? For Unotel garantere jo kun 1 Mb.

Ved ikke, hvor teknisk hurtig, den er - men deres 3G er hurtigt.

> Noget andet. Er der nogen risiko for at en iPhone bare står og forbruger
> båndbredde uden man ser det?

Ja, hvis man kommer til at støde eller røre noget, når man putter den i
lommen, inden den har låst sig selv.

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-06-09 22:12

> Du skal anstrænge dig meget for at få brugt de 10GB .... jeg synes selv
> jeg bruger min iPhone ret heftigt og jeg har på en god mdr max.2-3 GB
> trafik ..

Hos Telia med iOn? Hvor ser du forbruget? Jeg har netop modtaget en
regning fra Telia, hvor der er et punkt "Samlet forbrug", men ingen
uddybning. Det summer op til kr. 323,- som jeg er meget i tvivl om. I
udlandet har jeg altid dataroaming slået fra, og jeg har ikke på en
måned ringet mere end 300 minutter (5 timer) til andre mobiltlf'er.

Det ville være rart, at du kunne fortælle mig, hvor du kender dit
forbrug fra, for jeg vil naturligvis tale med Telia om den
uspecificerede regning.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-06-09 22:38

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Det ville være rart, at du kunne fortælle mig, hvor du kender dit
> forbrug fra, for jeg vil naturligvis tale med Telia om den

Der er et punkt på deres online selvbetjening der hedder "inkluderet
forburg" der kan du se hvor meget du har snakket/surfet for den
pågældende månded.

Du får ogå en sms når du er ved at have opbrugt dine minutter, GB osv.

/thomas

Fra : mads_t

Dato : 15-06-09 15:09

On Jun 14, 1:04 am, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:
> [...]
> Mb forbindelse.
>
> Er de sammenlignelige til brug for en iPhone?

Du kan også kigge på telmore. De har 5GB på 2Mbit/s data til 169 kr.

Hilsen
Mads