Bibliotekernes netmusik.dk
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-06-09 20:44

Der kan man låne musik i en uge. Men det er .wma filer der downloades.
Hvad skal man bruge for at afspille den slags?

TDCs Paay virker ikke på Mac (har jeg forstået), er denne netmusik.dk
osse noget, der udelukker mac-brugere?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 20:58

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Der kan man låne musik i en uge. Men det er .wma filer der downloades.
> Hvad skal man bruge for at afspille den slags?

en PC, med Windows Media Player ..

> TDCs Paay virker ikke på Mac (har jeg forstået), er denne netmusik.dk
> osse noget, der udelukker mac-brugere?

jep ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-06-09 23:10

> en PC, med Windows Media Player ..

Hallo, Thomas, det her er en gruppe, der hedder dk.edb.mac :-/
Så jeg sprurgte rent faktisk om det der snask kunne virke på en
AppleMacintosh computer, ikke?

> jep ...

Så må vi, som Macbrugere (og det er jeg jo, hvis du ikke har fattet det?
:_)) snart blive lidt stramme i betrækket. Ikke sandt? Bib. og alt det
med offentlig service.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 23:23

> Hallo, Thomas, det her er en gruppe, der hedder dk.edb.mac :-/
> Så jeg sprurgte rent faktisk om det der snask kunne virke på en
> AppleMacintosh computer, ikke?

Du spurgte hvad der skulle til for at afsiplle dem. Du kan naturligvis
også bruge VMware + Vista på en intel mac og afspille dem der ...

Det er det jeg gør med PLAY en sjælden gang imellem .. men det er bare
så bøvlet ...

> Så må vi, som Macbrugere (og det er jeg jo, hvis du ikke har fattet det?
> :_)) snart blive lidt stramme i betrækket. Ikke sandt? Bib. og alt det
> med offentlig service.

Du farer bare i blækhuset .. det er bare som at råbe i en pude som regel
.... og standard svaret er at musikindustrien kræver WMA DRM ....

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-06-09 17:04

> [...]
>
> Så må vi, som Macbrugere (og det er jeg jo, hvis du ikke har fattet det?
> :_)) snart blive lidt stramme i betrækket. Ikke sandt? Bib. og alt det

Rolig nu, Michael - det er jo ikke Thomas, der er biblioteksdims, vel?
Træk nu blot vejret ned i maven og find noget andet musik )

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 14-06-09 18:17

Måske skulle vi skrive på denne blog:
http://netmusik.wordpress.com/2007/09/10/84/#more-84
Den er ikke særlig aktiv, men bliver læst af bibliotekets ansatte - og de
svarer oven i købet!

- Mikael

Fra : Morten Lind

Dato : 14-06-09 20:52

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> http://netmusik.wordpress.com/2007/09/10/84/#more-84
> Den er ikke særlig aktiv, men bliver læst af bibliotekets ansatte - og de

He, ja - de kæmper en brav kamp

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 20:39

Morten Lind wrote:

> Rolig nu, Michael - det er jo ikke Thomas, der er biblioteksdims, vel?
> Træk nu blot vejret ned i maven og find noget andet musik )

Jeg tror, det er /for/ længe siden, Mich sidst har haft muligheden for
at uddele et par 'flade', så han har opsparet en masse energi nu.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-06-09 20:18

> Rolig nu, Michael - det er jo ikke Thomas, der er biblioteksdims, vel?
> Træk nu blot vejret ned i maven og find noget andet musik )
>
> M.

Jo, Morten, der er ro på, jeg var ikke engang ophidset, da jeg svarede
Thomas. Jeg har intet ønske om at skabe ufred i gruppen. Men et kort og
fyldigt svar á la: "De der .wma filer fra bibliotekerne er beskyttet med
DRM (?), det kan en Mac ikke afspille under MacOS" ville have været
tilfredsstillende Så havde den anden omgang ro indfundet sig

OK, jeg bestiller så bare den samme musik som fjernlån, så kan de lære
det, kan de (bibfiduserne, altså)

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-06-09 20:59

Mich. Ottosen skrev:
> [...]
> Hvad skal man bruge for at afspille den slags?
>
> TDCs Paay virker ikke på Mac (har jeg forstået), er denne netmusik.dk

WMA ting afspilles i Windows Media Player (og du kan selv gætte hvor den
virker), og det gælder også for TDC Play. Det vil i praksis sige en
fuldt opdateret XP, eller en Vista.

Vi kan blot glæde os over at OS X har en markedsandel på snart 10%, så
man kan slå markedsafdelingen i TDC i hovedet og sige at deres løsning
skærer 10% af brugerne væk, og det er fra det segment der beviseligt har
lyst til at betale for varen (ellers brugte de jo ikke Mac).

Måske når vi når 20% :)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-06-09 23:10

> WMA ting afspilles i Windows Media Player (og du kan selv gætte hvor den
> virker), og det gælder også for TDC Play. Det vil i praksis sige en
> fuldt opdateret XP, eller en Vista.

Men den findes ikke til Mac? Eller ?

> [...]
> skærer 10% af brugerne væk, og det er fra det segment der beviseligt har
> lyst til at betale for varen (ellers brugte de jo ikke Mac).

10% af brugerne har vel osse en slags ret til at kræve at være med?
Spærregrænsen i Folketinget er da betydeligt lavere. Demokrati i den
kapitalistiske forretningsverden? Næh, vel?

> Måske når vi når 20% :)

Med den nye iPhone, der blev bekundtgjort i går, når vi vel snart højere
op?

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-06-09 23:32

Mich. Ottosen skrev:

> Men den findes ikke til Mac? Eller ?

Ikke så vidt vides. Microsoft er ikke glade for at styrke en konkurrent
(husk hvad de tjener penge på).

> 10% af brugerne har vel osse en slags ret til at kræve at være med?

Æh, nej :) Ikke hvis du spørger Microsoft

Nu _ER_ en iPhone jo ikke en Mac

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 23:33

> Nu _ER_ en iPhone jo ikke en Mac

Apple tog iPhone brugerene med i deres graf over aktiver OS X
installationer her til WWDC ... så hvis du snakker statistik så gælder
alle kneb ;)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 00:32

Mich. Ottosen wrote:

> Men den findes ikke til Mac? Eller ?

Jo, den følger med både Office X, 2004 og 2008, men den er ret elendig
til Mac.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 00:34

> Jo, den følger med både Office X, 2004 og 2008, men den er ret elendig
> til Mac.

Windows Media Player er et dødt produkt og følger ikke med Office 2008.
Microsoft henviser til Flip4mac som officeiel erstatning for windows
media player til mac.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 01:31

Thomas von Hassel wrote:

> Windows Media Player er et dødt produkt og følger ikke med Office 2008.
> Microsoft henviser til Flip4mac som officeiel erstatning for windows
> media player til mac.

Mærkeligt nok - så ligger 'Windows Media Player 9.0 Installer' som
installer på min Office X, Office 2004 og Office 2008 disk. Og den skal
installeres selvstændigt, - bliver altså ikke installeres via
hoved-installeren. Véd så ikke, om det skyldes, jeg har en ren US ver.
af MSO2008, jeg har fået direkte fra uSA... - Jeg har ikke installeret
den, da den rent ud sagt er elendig.!

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 05:55

> [...]
> installer på min Office X, Office 2004 og Office 2008 disk. Og den skal
> installeres selvstændigt, - bliver altså ikke installeres via

Findes i hvert fald ikke på min dvd, Office 2008 Home and Student
Edition.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 06:48

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> hoved-installeren. Véd så ikke, om det skyldes, jeg har en ren US ver.
> af MSO2008, jeg har fået direkte fra uSA... - Jeg har ikke installeret

Den ligger helt sikker ikke på Office 2008:mac medier, der ligger derimod
en mappe med et download url til fli4mac på mediet.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-06-09 21:38

Mich. Ottosen wrote:
> Der kan man låne musik i en uge. Men det er .wma filer der downloades.
> Hvad skal man bruge for at afspille den slags?

Du kan bruge VLC til det. - Jeg bruger stort set ikke andet længere til
musikafspilning. Her behøver man oftest ikke tage hensyn til formater. -
Den 'æder' det hele.

> TDCs Paay virker ikke på Mac (har jeg forstået), er denne netmusik.dk
> osse noget, der udelukker mac-brugere?

Åbenbart, - jeg kender ingen Mac brugere med hverken YouSee eller
webspeed, der kan få adgang her i området.....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 21:49

> Du kan bruge VLC til det. - Jeg bruger stort set ikke andet længere til
> musikafspilning. Her behøver man oftest ikke tage hensyn til formater. -
> Den 'æder' det hele.

endnu engang snakker du uden at have styr på fakta ...

"WMA kan afspilles på alle PC'er. Hvis du benytter Mac eller Linux, vil
du dog ikke kunne afspille WMA-musikfilerne. Det skyldes, at de er
beskyttet af DRM, og Mac understøtter ikke dette system. DRM er et krav
fra pladeselskaberne. DRM styrer hvilke rettigheder du har til musikken.
Da Mac desværre ikke understøtter DRM, kan disse musikfiler således ikke
afspilles på Mac."

fra deres faq.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-06-09 22:55

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> fra pladeselskaberne. DRM styrer hvilke rettigheder du har til musikken.
> Da Mac desværre ikke understøtter DRM, kan disse musikfiler således ikke

Fra hvis FAQ? - Bibliotekernes? - I så fald må jeg desværre sige, det er
direkte usandt. Jeg afspiller jævnligt DRM beskyttet musik på min MacPro
i OS X 10.5.7 med VLC! - Og NEJ, JEG HAR IKKE STRIPPET DRM KODEN!!!

En gang imellem skulle du minsandten selv tage og undersøge sådanne
sager ved afprøvning fremfor bare at efterabe det, der ofte står på div.
mere eller mindre sandfærdige sites fremfor at påstå, at andre ikke kan.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-06-09 23:10

> Thomas von Hassel wrote:
snip en masse.

Jeg kan ikke få bibliotekernes .wma til at spille i VLC - på min MB
10.5.7. Og så er jeres interne diskussion sådan set lidt ligegyldig.

Det er da langt vigtigere, at vi (som Macbrugere, fik du den, Thomas?)
er ladt i stikken.

Hvad gør vi så ved det?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 23:23

> [...]
> 10.5.7. Og så er jeres interne diskussion sådan set lidt ligegyldig.
>
> Det er da langt vigtigere, at vi (som Macbrugere, fik du den, Thomas?)

Hvad vil du have jeg skal gøre ? ... jeg fremsætter jo bare fakta...

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 15-06-09 08:25

> [...]
> 10.5.7. Og så er jeres interne diskussion sådan set lidt ligegyldig.
>
> Det er da langt vigtigere, at vi (som Macbrugere, fik du den, Thomas?)

Skriv og klæg, jo flere der klager jo større effekt. :)

--
Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 08:30

Henrik <dyk@REMOVEmil.dk> wrote:

> Skriv og klæg, jo flere der klager jo større effekt. :)

Jeg tvivler på det nytter. Det er jo ikke bibliotekerne der er synderen
her, men derimod deres leverandører. (Microsoft og musik industrien)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 23:19

> [...]
> sager ved afprøvning fremfor bare at efterabe det, der ofte står på div.
> mere eller mindre sandfærdige sites fremfor at påstå, at andre ikke kan.

Jeg vidste du ville sige sådan noget så jeg har faktisk prøvet at hente
Nephews nye album og prøvet at spille den i VLC .. ingen lyd.

Hvis du har fået WMA DRM beskyttet musik til at spille i VLC så synes
jeg du skal dele med klassen hvordan du har gjort ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 00:15

> [...]
>
> Hvis du har fået WMA DRM beskyttet musik til at spille i VLC så synes
> jeg du skal dele med klassen hvordan du har gjort ...

seriøst ... hvordan har du fået den til det ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 00:42

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> Hvis du har fået WMA DRM beskyttet musik til at spille i VLC så synes
> jeg du skal dele med klassen hvordan du har gjort ...

Ganske enkelt installeret seneste ver. af VLC samt nyeste VLC web
plug-in og mig bekendt ikke spor andet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 00:50

> Ganske enkelt installeret seneste ver. af VLC samt nyeste VLC web
> plug-in og mig bekendt ikke spor andet.

altså det du kan streame direkte fra siden .. ja ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 01:42

Thomas von Hassel wrote:

> altså det du kan streame direkte fra siden .. ja ?

og downloadede WMA og WMV filer - ja. og har kunnet jælpe andre, der er
kommet med DRM beskyttet materiale fra fx. YouSee, de gerne ville have
på en CD/DVD til afspilning i bilen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 11:19

> og downloadede WMA og WMV filer - ja. og har kunnet jælpe andre, der er
> kommet med DRM beskyttet materiale fra fx. YouSee, de gerne ville have
> på en CD/DVD til afspilning i bilen...

Den eneste måde det giver mening på er hvis du bruger din
VMware/bootcamp installation til at gøre det i. Der er _ingen_ måde du
kan få DRm beskyttet materiale afspillet på en mac .. nøgle og
certifikatudstedelse virker ikke og har aldrig gjort det. Hvis du bliver
ved med at påstå at det virker hos dig så har du endegyldigt bevist at
du er fuld af løgn og latin og blot skriver for at provokoere ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 09:28

Erik Richard Sørensen skrev:

> Ganske enkelt installeret seneste ver. af VLC samt nyeste VLC web
> plug-in og mig bekendt ikke spor andet.

Nå. Opmuntret af ovenstående har jeg nu prøvet efter igen med VLC
0.9.9a, og jeg får samme resultat som Thomas - øvøv - med ingen lyd når
man forsøger at afspille WMA filer med VLC. Man kan sagtens høre de der
30-sekunders smagsprøver, men ikke de fulde udgaver i WMA format.

Kan du ikke grave lidt mere i hukommelsen for at hitte ud af hvad der
skal til?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 12:16

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> 30-sekunders smagsprøver, men ikke de fulde udgaver i WMA format.
>
> Kan du ikke grave lidt mere i hukommelsen for at hitte ud af hvad der

Jeg kan ikke med min bedste vilje eller viden komme i tanker om andet, -
så beklager...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 12:33

> Jeg kan ikke med min bedste vilje eller viden komme i tanker om andet, -
> så beklager...

lidt flere løgne fra udvilkerne af VLC:

<http://wiki.videolan.org/DRM>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 12:48

> Jeg kan ikke med min bedste vilje eller viden komme i tanker om andet, -
> så beklager...

Jamen, du har det vel til at virke på din Mac Pro? Kan du så ikke bare
kigge der?

Er helt sikker på der vil være rigtigt mange der vil være henrykte,
lovprise dit navn, og det der er værre, hvis du kan genskabe dette (plus
at MRK formentlig vil æde sin hat offentligt).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 20:26

> [...]
> lovprise dit navn, og det der er værre, hvis du kan genskabe dette (plus
> at MRK formentlig vil æde sin hat offentligt).

Jamen, når jeg rent faktisk ikke aner, hvad jeg egentlig skal kigge
efter, så er det altså lidt svært at gennemgå +1.262.000 filer for at
finde ud af, hvad det er, der gør det...

Det eneste, der *måske* kan være løsningen, er, at jeg på et tidspunkt
har testet et eller andet stykke musiksoftware, der - uden min vidende -
har indeholdt en DRM stripper, og som jeg derfor ikke har kunnet
se/finde...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 20:40

> [...]

> har testet et eller andet stykke musiksoftware, der - uden min vidende -
> har indeholdt en DRM stripper, og som jeg derfor ikke har kunnet

Det kunne også være at det indhold du har forsøgt dig med aldrig har været
i nærheden af microsfts DRM! Det er i mine øjne det mest sansynlige scen-
arie såfremt du ikke bevist lyver (hvad jeg ikke tror du gør)

Alle kan tage fejl også du, men det klæder dig ikke at rive hovedet at
Thomas som du gør i

Jeg ved at du opfatter dk.edb.mac som en pisse konkurence og gerne vil
vinde, men det bliver sgu lidt komisk når du hver gang du tror du har
vundet istedet må konstatere at du glemte at lyne ned.

(jeg kan tillade mig at skrive ovenstående da jeg er Eriks killfilter
fordi jeg for mange gange har mindet ham om lynlåsen)

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 20:47

Erik Richard Sørensen skrev:

> Jamen, når jeg rent faktisk ikke aner, hvad jeg egentlig skal kigge
> efter, så er det altså lidt svært at gennemgå +1.262.000 filer for at
> finde ud af, hvad det er, der gør det...

Jamen, det kan jeg ikke forstå. 1) Du siger det var nemt, 2) du husker
fantastisk, 3) du har gjort det for andre (det må så være flere gange
endda).

Hvorfor er det så lige pludseligt svært?!?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 21:01

> [...]
> endda).
>
> Hvorfor er det så lige pludseligt svært?!?

Suk.! - Jeg åbner og konverterer ganske enkelt de filer, folk kommer
med på en disk eller pen, i VLC. - Det burde da ikke være så svært at
forstå. - Jeg har ikke med et eneste ord nævnt noget som helst om, at
/jeg/ har _hentet_ filerne for dem!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 21:09

> [...]
> med på en disk eller pen, i VLC. - Det burde da ikke være så svært at
> forstå. - Jeg har ikke med et eneste ord nævnt noget som helst om, at

Det har du ikke sagt noget om.

Du har til gengæld hårdnakket påstået at VLC kan afspille DRM-beskyttet
musik fra YouSee, og det tror jeg vist ikke rigtigt holder i praksis.
Jeg er bange for at konklusionen må være at du ikke har ret.

Kan du iøvrigt huske hvad du sagde til Thomas, da han mente at du nok
tog fejl i at VLC kunne afspille DRM-beskyttet musik?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 22:02

> [...]
> med på en disk eller pen, i VLC. - Det burde da ikke være så svært at
> forstå. - Jeg har ikke med et eneste ord nævnt noget som helst om, at

Så har det nok bare være alm. WMA filer .. uden DRM.

/rthomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 06:45

> [...]

> direkte usandt. Jeg afspiller jævnligt DRM beskyttet musik på min MacPro
> i OS X 10.5.7 med VLC! - Og NEJ, JEG HAR IKKE STRIPPET DRM KODEN!!!

Det vil jeg gerne væde en plovmnd på at du ikke gør!

> En gang imellem skulle du minsandten selv tage og undersøge sådanne
> sager ved afprøvning fremfor bare at efterabe det, der ofte står på div.
> mere eller mindre sandfærdige sites fremfor at påstå, at andre ikke kan.

Du er enten ufattelig stædig eller stupid - og iøvrigt uforskammet.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 11:19

> Det vil jeg gerne væde en plovmnd på at du ikke gør!

jeg vil meget gerne vædde meget mere end en plovmand ...

> Du er enten ufattelig stædig eller stupid - og iøvrigt uforskammet.

tja .. i sidste uge var det Microsoft der skrev løgne på deres site, så
hvorfor ikke også netmusik.dk ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 16:56

> [...]
>
> Åbenbart, - jeg kender ingen Mac brugere med hverken YouSee eller
> webspeed, der kan få adgang her i området.....

Jeg kan ikke helt forstå ovenstående. Du siger at du ikke kender nogen
Mac-brugere der kan få adgang - og samtidig siger du at du har
foranlediget at Mac-brugere kan få adgang med VLC?

Nu er jeg forvirret

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 20:36

> [...]
> Mac-brugere der kan få adgang - og samtidig siger du at du har
> foranlediget at Mac-brugere kan få adgang med VLC?

Nej, jeg siger, at VLC kan _afspille_. Og at Mac brugere med
YouSee/Webspeed end ikke kan få lov til at hente al den gratis musik hos
TDC, selv om de er kunder hos YouSee/Webspeed.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 20:49

Erik Richard Sørensen skrev:

> Nej, jeg siger, at VLC kan _afspille_. Og at Mac brugere med
> YouSee/Webspeed end ikke kan få lov til at hente al den gratis musik hos
> TDC, selv om de er kunder hos YouSee/Webspeed.

Jamen, det kan man SAGTENS, både med Firefox og Safari. Det er faktisk
ret nemt og det har jeg gjort flere gange (klik-her boksen sidder bare
øverst i Firefox i stedet for der hvor man klikkede).

Problemet er at VLC ikke kan _afspille_ de hentede filer

Jeg kan altså ikke forstå hvorfor det virker omvendt

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-06-09 23:18

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Det er da langt vigtigere, at vi (som Macbrugere, fik du den, Thomas?)
> er ladt i stikken.

Hvad har jeg nu gjort?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-06-09 23:28

> Hallo, Thomas, det her er en gruppe, der hedder dk.edb.mac :-/
> Så jeg sprurgte rent faktisk om det der snask kunne virke på en
> AppleMacintosh computer, ikke?

Pokkers, jeg skulle lige at foreslå min løsning, som er en Nokia
mobiltelefon

Det kan forresten godt være, at det kun er med TDC Play, at den
løsning virker.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH