problemer med tomcat
Fra : Michael Pedersen

Dato : 31-07-01 18:07

Jeg har installeret tomcat 3.2.3 og til tider virker det fint.
Problemet er, at ind imellem når jeg vil lukke tomcat ned med shutdown.bat,
så crasher maskinen (rebooter)
Det samme problem opstår ind imellem når jeg vil eksekvere en servlet.
Jeg kører win2000

/mic

Fra : Lars Dam

Dato : 31-07-01 22:51

On Tue, 31 Jul 2001 19:06:39 +0200, "Michael Pedersen"
<michael-pedersen@mail.dk> wrote:

> [...]
>så crasher maskinen (rebooter)
>Det samme problem opstår ind imellem når jeg vil eksekvere en servlet.

Har samme problem med min win2k, dog bare ikke med tomcat, men med
programmer generelt. Det hænder (5-10 gange om ugen) at win2k laver
blå skærm og rebooter inden for et splitsekud. I.e. Man når lige at
blinke med øjnene, blå skærm, boot.

Hvad jeg kan nå at se er at et eller andet program har 'locked' pages,
hvilket sikkert hentyder til den virtuelle ram eller sårn. Ser du
noget lignende, så kan løsningen være en win2k patch fra ms, mere ram,
ændre på virtuel hukommelse indstillingen, eller linux (ups ,-) ).

>/mic

vh. ld

Fra : Ole Nielsby

Dato : 01-08-01 00:50

Lars Dam <larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
> Ser du noget lignende, så kan løsningen være en win2k patch
> fra ms, mere ram, ændre på virtuel hukommelse indstillingen,

Jeg har kørt Tomcat 3.2.1 og 3.2.2 længe under Win2000pro og
har ikke oplevet problemer med den af den art, hverken på min
hjemmemaskine (Duron 800) eller den jeg har på arbejde
(Celeron 350); indtil videre fungerer 3.2.3'eren også uden
problemer - men jeg har ikke stresset dem specielt hårdt.

Derimod har jeg haft et problem med at Duron'en frøs når der
var for meget gang i den; det skyldtes VIA-chipset/AGP-driveren
og forsvandt efter at jeg hentede og installerede de nyeste drivere
til bundkortet fra Aopen's hjemmeside.

Så: tjek dine drivere inden du skrotter win2k eller Java/Tomcat.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-08-01 09:12

> Så: tjek dine drivere inden du skrotter win2k eller
Java/Tomcat.

Nu er tomcat jo ikke kendt for at være hurtig tværtimod, og den
er også meget besværlig at konfigurere.

SÅ jeg foreslår alligevel at du prøver Resin fra www.caucho.com
du fortryder det ikke.

--