Dobbeltasteroide var tæt på kollission med~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-06-09 08:26

Faldt lige over denne yderst interessante nyhedsmeddelelse (på Internettet):

http://www.videnskab.dk/content/dk/naturvidenskab/dobbeltasteroide_tat_pa_jorden

=== citat start ===

Dobbeltasteroide tæt på Jorden

14. juli 2008 kl. 12:36

Jorden får jævnligt besøg af større og mindre asteroider, der flyver forbi
vores planet. I dag, mandag 14 juli, kommer en dobbeltasteroide på visit.

Af Michael J.D. Linden-Vørnle, Tycho Brahe Planetarium

I dag glider en asteroide med katalognavnet 2008 BT18 forbi Jorden i en
afstand af knap 2,3 mio. km. Selvom det lyder af meget, så svarer det kun
til ca. 5,9 gange gennemsnitsafstanden mellem Jorden og Månen.

For nylig har det vist sig, at 2008 BT18, der blev opdaget tidligere i år,
er en dobbeltasteroide. Astronomerne mener, at den ene asteroide er cirka
600 meter stor, mens den anden har en størrelse på mindst 200 meter.

Detaljerede observationer

Omkring 16 procent af de asteroider, der kommer tæt på Jorden, er dobbelte.
Det er dog sjældent, at en dobbeltasteroide som 2008 BT18 kommer så tæt på.
Det giver astronomerne gode muligheder for at lave detaljerede observationer
af det forbipasserende asteroide-par.

Detaljerede observationer af 2008 BT18 er også vigtige, fordi den hører til
gruppen af potentielt farlige asteroider (PHA: Potentially Hazardous
Asteroid). Det er asteroider med en størrelse på mere end 100 meter, som kan
komme tættere på Jorden end 7,5 millioner kilometer (20 gange afstanden
mellem Jorden og Månen).

Vi kender på nuværende tidspunkt 960 PHA'ere, men der opdages hele tiden
nye. Ingen af de kendte PHA'ere er på kollisionskurs, men de følges nøje, da
deres baner med tiden bliver ændret.

Se en 3D-visualisering af 2008 BT18's bane (NASA, på engelsk)
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=2008%20BT18;orb=1

=== citat slut ====

(Det var godt nok en stor børge.)

Det vil sige, at hændelsen fandt sted til tiden:
2008-07-14, Day no 196

Dato'en er Frankrigs nationaldag (1789) ...
http://da.wikipedia.org/wiki/Bastilledagen

Men noget, som nok er *mere* interessant (politisk set) ...

2008-07-14, Day no 196
2008-05-14, day no 135
Delta = 61dage

Asteroide-hændelsen fandt sted 61 dage efter 60 årsdagen for Israels
oprettelse 2008-05-14, day no 135 ...
http://www.berlingske.dk/article/20080514/verden/80514095/
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2067

=== citat start ===

Onsdag den 14. maj 2008

»Den 14. maj 1948 erklærede Israel sin uafhængighed...«

Sådan indleder Farshad Kholghi en klumme i gratisavisen MetroXpress i dag,
hvor det ifølge den kristne kalender er præcis 60 år siden, at staten Israel
blev oprettet. Israel selv fejrede dagen efter den jødiske kalender, hvor
den faldt allerede den 8. maj.

=== citat slut ====

Compare with ...

8522 <news:49adb195$0$90272$14726298@news.sunsite.dk> Info
<http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>

> Asteroid above Pacific Ocean (Warning, 2009-03-02)
> 8519 <news:49ad64ba$0$90274$14726298@news.sunsite.dk> ast. PacO
> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/8f5c1764ad4edba3>
>
> 8520 <news:49ad9bd7$0$90262$14726298@news.sunsite.dk> ast PacO, 43-61
> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/4aca5d6fa82d7ae6>
>
> 8521 <news:49adab9e$0$90264$14726298@news.sunsite.dk> ast PacO, 150
> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/43cda8a6ac48e4a0>

Hmm ...

Noget kunne altså godt tyde på, at de 2 hændelser hænger sammen (pga. markør
61), hvilket - alt i alt - bestyrker indiciet (altså mistanken) om, at de
var *bevidst* anbragt (på noget lidt i retning af kollissionskurs med vor
planet), endskønt asteroider normalt ... (input memory from) ...

8246 <news:gic9o3$109d$1@newsbin.cybercity.dk> (I)
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/ae28cc7c5a9f474f>

> [...]
>
> Meteor-nedslag forklares udfra solsystemets dannelse,
> Jordskælv forklares udfra de tektoniske pladers bevægelse,
> Oldtidskrifter skabes af mennesker,
> osv.
>
> (no-problem i dette.)
>
> Dét, Claus Christiansen så bl.a. protesterer over, er (noget i retning
> af), når jeg tillader mig (vel og mærket i *specifikke* situationer), at
> antyde, at ...
>
> 1.B
> "Visse" meteor-nedslag *kunne* være gjort med fuld overlæg af
> en-eller-anden intelligent person.
> (akkurat som når man fx. kaster med sten).

And then I heard a voice said from Heaven (perhaps ET):
(2009-06-12, Friday, day no 163, CET 08:52, GMT 06:52)
- "Vous comprenez?"

CET 08:54
- "Si."

(NB! Videnskabsgruppen bedes venligst se bort fra 08:52-afbrydelsen osv.,
idet der her er tale om en såkaldt subjektiv information.)

Har desværre endnu ikke fundet ud af, hvor dobbeltasterioden var tættest på Jorden ...

Men kanske nogen i videnskabsgruppen ved det ? ...

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8823B <news:4a31c80b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>
8823A <news:4a31c633$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8824

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-06-09 09:05

"Jesus-loves-you" skrev ...

8824 <news:4a32030b$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/msg/cc8b1bfaed53c533>

> Dobbeltasteroide tæt på Jorden
[ ... ]
> Det vil sige, at hændelsen fandt sted til tiden:
> 2008-07-14, Day no 196
[ ... ]
> Asteroide-hændelsen fandt sted 61 dage efter 60 årsdagen for Israels
> oprettelse 2008-05-14, day no 135 ...
[ ... ]
> Compare with ...
[ ... ]
> [...]
> at de var *bevidst* anbragt (på noget lidt i retning af kollissionskurs

Det vil sige, at vi nu kan være ret sikre på, at meteor-eksplosionen over
Canada i efteråret 2008 ...

Se evt. ...

8522 <news:49adb195$0$90272$14726298@news.sunsite.dk> Info
<http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>

> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/5aaa75709a72ce34>

.... givetvis heller ej var en såkaldt tilfældighed, fordi også her indgår
staten Israel (politisk set i "processen") !!!

It looks like, it can think by itself (this thing out there in
space) ...

Hmm ...

Delta = 129 days

???

Nåh ja, I forgot ... (program *classified*) ...

Øh ...

Canada-markør-datoen skyldes noget helt andet

Last OUTPUT: 8824 <news:4a32030b$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8825

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-09 11:24

> [...]
> 2008-05-14, day no 135
> Delta = 61dage
>
> Asteroide-hændelsen fandt sted 61 dage efter 60 årsdagen for Israels

Og begge begivenheder skete samtidig med at naboen havde en ko til bedækning
på tyrestationen i Nørre Alstrup.

Tror du alvorligt talt, at hvad der sker på en enkelt planet har nogen som
helst betydning i den store sammenhæng. Tror du at der overhovedet er noget,
der har betydning?

Selv, hvis du mener der skulle være en skaber, der har skabt universet, med
mulliarder af stjerner, planeter, kometer, asteroider m.m., skulle denne ene
planet være så interessant, at hvad nogle millioner mennesker finder på,
skulle få skaberen til at kaste med sten?

Eller antyder du at israelerne har opsendt asteroiderne for at fejre staten
Israels oprettelse?

Oh dear....

Leif

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-06-09 12:03

"Leif Neland" skrev

[ ... file 8824 ... ]

> [...]
> finder på, skulle få skaberen til at kaste med sten?
>
> Eller antyder du at israelerne har opsendt asteroiderne for at fejre

Hej Leif,

Jeg forstår godt din undren, men ...

Jeg kan samtidig se, at du desværre *ikke* har sat dig ordentlig ind i
sagen, hvorved du desværre gør dig nogle fejlagtige konklusioner, beklagelig
vis ...

Det er således IKKE korrekt, at blot fordi jeg er kristen, tillægger jeg
hændelsen denne en *overnaturlig* værdi (endskønt det som troende måske
kunne være fristende)

Faktisk forholder det sig modsat, hvilket også meget klart fremgår af min
info-fil, som linkene henvisninger til!

Dog kan det i sagens natur af gode grunde IKKE være Homo sapiens, idet vi
endnu ikke besidder den teknologiske kunnen hertil (at kaste med så
kæmpestore sten ude i Rummet i vort solsystem), hvorfor den
*naturvidenskabelige* forklaring (ved hjælp af udelukkelses-princippet) nu
er begrænset til blot én eneste mulighed (hvilket jeg også tilkendegiver i
mine informationsfiler):

Der må være tale om en *udenjordisk* civilisation (på besøg i vort
solsystem).

Og det er sådan set denne *speciffikke* side af sagen, jeg ønsker drøftet
SERIØST her på videnskabsgruppen!

Kan du følge mig så langt ?

Ja, jeg ved godt, at det lyder "lidt" mysti-fystisk, at en fremmed
civilisation skulle være ankommet til vort solsystem, men teoretisk set (på
et vel og mærket hypotetisk plan) er det jo sådan set ikke i strid med noget
naturlov, vel ?

Så hvorfor i grunden ikke undersøge sagen (hvor usandsynlig den end lyder) ?

Faktisk er det jo en *enestående* chance, vi her har fået (til at granske
sagen, fordi så godt som samtlige fupmagere osv. har meget svært ved at
efterligne denne type signalering), ikke sandt ?

Last OUTPUT: 8827 <news:4a322ec0$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8828

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-06-09 15:18

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
> [...]
> solsystem).
>

> Og det er sådan set denne *speciffikke* side af sagen, jeg ønsker drøftet

Nej, for legemernes bevægelse er kaotisk og kan slet ikke beregnes så
nøjagtigt som du lægger op til.

Mvh
Martin

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-06-09 19:56

"Martin Larsen" skrev

[ ... file 8828 ... ]

> Nej, for legemernes bevægelse er kaotisk og kan slet ikke beregnes så
> nøjagtigt som du lægger op til.

Okay. Dét bliver så næste punkt på dagsorden.

Hvor *realistisk* er denne hypotetiske mulighed ?

Kan det overhovedet lade sig gøre ?

Øh ...

I det *konkrete* tilfælde kan man se en 3D-visualisering af 2008 BT18's bane
(NASA, på engelsk)
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=2008%20BT18;orb=1

Og ifølge den tager en omdrejning for asteroiden (rundt om Solen) ...

1. måling:
Start 2005-03-27
END 2008-07-14
Delta = 3 år 3 mdr og ca. 17 dage.

2. måling:
Start 2008-07-14
END 2011-11-02
Delta = 3 år 3 mdr og ca. 18 dage.

.... ca. 3,3 år eller ca 1205 dage (skønner jeg).

(I den dertil knyttede tekst, står der periode = 1205.870008030041 d [or]
3.30 yr.)

Navngivningen af asteroiden indikerer, at den først er blevet opdaget i år
2008, så vi kender - reelt set - IKKE dens forhistorie!

På en måde er det derfor slet ikke fair (i dette *konkrete* tilfælde), at
karaktisere dette legemes bevægelse som værende kaotisk, fordi en sådan
karakteristik jo pr. definition IKKE kan bygge på en antagelse men
udelukkende på baggrund af observation (over en længere årrække).

Har jeg ret i dette ?

Hmm ...

Dato'en 2005-03-27 er - for øvrigt - ganske tæt på en anden *ekstern*
hændelse. Se ...

8522 <news:49adb195$0$90272$14726298@news.sunsite.dk> Info
<http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>

+

(DATA-output irt. this)
5676 <news:IZTKg.32$lO5.27@news.get2net.dk> Info
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/e6b8df12e14b9e6d>

[ ... ]

Hope You all got the point (in regard to this) ...

Last OUTPUT: 8830 <news:4a329b06$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8831

Fra : Leif Neland

Dato : 17-06-09 08:31

Jesus-loves-you wrote:
> "Leif Neland" skrev
>
> [ ... file 8824 ... ]

>>> 2008-05-14, day no 135

> [...]
>
> Jeg kan samtidig se, at du desværre *ikke* har sat dig ordentlig ind i
> sagen, hvorved du desværre gør dig nogle fejlagtige konklusioner,

Min konklusion er blot, at fordi to begivenheder indtræffer samtidig, eller
efter hinanden med et bestemt interval ikke behøver at betyde en sammenhæng.

Jeg mener at hvis man VIL finde en talmæssig sammenhæng, så kan man altid
finde en faktor der gør, at det går op.

Fordi der brændte 3 vindmøller i Holland på samme tid Napoleon tabte slaget
ved Waterloo i Belgien, behøver der ikke være en sammenhæng.

Når jeg ikke vandt i lotto denne gang, så er det fordi jeg kom til at træde
på stregen imellem fliserne.

Og, hvis nogen prøver at sende et budskab, og har magt til at kaste med
asteroider, mon ikke det ville være smartere at skrive det med kilometerhøje
bogstaver på månens overflade i stedet for denne halvkvædede vise, der kan
tolkes på hvilken måde man lyster?
Så er man da sikker på at budskabet går rent ind.
Og hvis den nogen ikke kan klare den petitesse at lære at skrive engelsk, så
må der laves en rebus i stedet...

Fra : Jesus-loves-you

> Min konklusion er blot, at fordi to begivenheder indtræffer samtidig, eller
> efter hinanden med et bestemt interval ikke behøver at betyde en sammenhæng.

I dette giver jeg dig fuldt ud medhold, så hvis der vitterlig ér en sammenhæng,
da vi forvente FLERE "støtte-punkter" (som indbyrdes *bekræfter* hinanden).

> Jeg mener at hvis man VIL finde en talmæssig sammenhæng, så kan man altid
> finde en faktor der gør, at det går op.

Også heri giver jeg dig medhold. Se ovenfor.

> [...]
> bogstaver på månens overflade i stedet for denne halvkvædede vise, der kan

Også heri vil jeg give dig medhold, dog kan der muligvis findes en undtagelse
fra denne regel, Se nedenfor.

> Så er man da sikker på at budskabet går rent ind.
> Og hvis den nogen ikke kan klare den petitesse at lære at skrive engelsk, så
> må der laves en rebus i stedet...

Der er blevet funder et såkaldt "støtte-punkt" til hypotesen:

Jump venligst ...

Fra : mr

Dato : 13-06-09 09:50

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> Faldt lige over denne yderst interessante nyhedsmeddelelse (på
> Internettet):

Interessant?
Tjae - nu fik du jo ikke ret i din dødsforudsigelse med H1N1 - du håber på
den virker denne gang?
Hvad baserer du håbet på krustusfjols?