anden etnisk herkomst...
Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 08-06-09 21:28

....betyder det her:

http://ekstrabladet.dk/112/article1178998.ece

Hvorfor er der sådan nogen i vores land, Danmark?

Fra : Malte Runz

Dato : 08-06-09 23:14

"N E i L -+- D A N E L A W" <æ@ø.å> skrev i en meddelelse
> ...betyder det her:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1178998.ece
>
> Hvorfor er der sådan nogen i vores land, Danmark?

Hvad tror du?

--
Malte Runz

Fra : N_B_DK

Dato : 08-06-09 23:57

"Malte Runz" <glemdet@glemdet.dk> wrote in message
> Hvad tror du?

Fordi nogle små lorte svin som sig ønsker dem her i landet?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Thomas M

Dato : 09-06-09 09:19

N_B_DK wrote:

> Fordi nogle små lorte svin som sig ønsker dem her i landet?

Hvorfor tror du altid, at folk som ikke bruger deres tid på at slå alle
mennesker over én kam, ønsker kriminelle indvandrere i landet?

Jeg mener - SÅ dum er du da ikke, er du?

Det må være surt at leve i sådan en sort/hvid verden som du gør. Rigtigt
surt endda.

--
/ Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-09 03:23

N E i L -+- D A N E L A W <Ê@¯.Â> wrote:

> ...betyder det her:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1178998.ece
>
> Hvorfor er der sådan nogen i vores land, Danmark?

»Anden etnisk herkomst« er eksempelvis parlamentsvalgets topscorer, der
er 8. generations indvandrer - fra Tyskland .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 09-06-09 09:21

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Jo, men han er jo også blevet vældigt pænt integreret! Næsten bedre end
Naser Khader.

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-09 10:07

> »Anden etnisk herkomst« er eksempelvis parlamentsvalgets topscorer,
> der er 8. generations indvandrer - fra Tyskland

Nu er der jo ikke den store forskel i etnicitet på en tysker og en dansker,
så det var et ualmindelig dårligt eksempel, du kom med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 09-06-09 10:29

> Nu er der jo ikke den store forskel i etnicitet på en tysker og en
dansker,
> så det var et ualmindelig dårligt eksempel, du kom med.

Jeg ved nu ikke. Sidste gang, de var her i større antal, lavede de da en
farlig ballade.

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-09 11:20

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved nu ikke. Sidste gang, de var her i større antal, lavede de da
> en farlig ballade.

Det har så ikke meget med etnicitet at gøre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Isachsen

Dato : 09-06-09 10:46

"Per Rønne" wrote:

> »Anden etnisk herkomst« er eksempelvis parlamentsvalgets topscorer,
> der er 8. generations indvandrer - fra Tyskland .

Kanskje på tide å konsultere ditt leksikon for å se betydningen av ordet
etnisk.

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-09 11:46

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> wrote:

> Kanskje på tide å konsultere ditt leksikon for å se betydningen av ordet
> etnisk.

dansk«, og inkluderer altså også norske fjeldaber, fra Norge .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 09-06-09 16:51

"Per Rønne" wrote:

> dansk«, og inkluderer altså også norske fjeldaber, fra Norge .

Norske fjeldaber og dansker (lavlandsaber?) er av samme etnisitet. Vår
etnisitet har vi sammen med svensker, tyskere og nederlendere - for å
holde nevne noen. Eller ville du påstå, at øst- og vest-tyskere (så
lenge det varte) var av forskjellig etnisitet?

Du går lett i surr, hvis du blander sammen etnisitet og
statstilhørighet.

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-09 17:24

> Norske fjeldaber og dansker (lavlandsaber?)

Nå, »fjeldabe« var måske lidt for Flexness-agtigt? Altså humoristisk?

> [...]
> vest-tyskere (så lenge det varte) var av forskjellig etnisitet?

> Du går lett i surr, hvis du blander sammen etnisitet og

Du ved vist ikke rigtigt hvad 'etnicitet' er for noget ... men udtrykket
er da også lidt løst.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 09-06-09 20:19

"Per Rønne" wrote:

> Nå, »fjeldabe« var måske lidt for Flexness-agtigt? Altså humoristisk?

Jeg har da arbeidet sammen med dansker i rundt 25 år og er godt
fortrolig med dansk lynne og humor. Allerede som lille dreng moret jeg
meg over Storm P.

Isachsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-09 20:28

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i en meddelelse

> Jeg har da arbeidet sammen med dansker i rundt 25 år og er godt
> fortrolig med dansk lynne og humor. Allerede som lille dreng moret jeg
> meg over Storm P.

Storm P. er ikke typisk dansk humor. Det er nærmere "Fleksnes-humor". Måske
derfor, du finder ham morsom?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Isachsen

Dato : 09-06-09 20:28

"Per Rønne" wrote:

> Du ved vist ikke rigtigt hvad 'etnicitet' er for noget ... men
> udtrykket er da også lidt løst.

Nåh, men så må du jo lige forklare meg det.

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-09 04:51

> Nåh, men så må du jo lige forklare meg det.

Det har noget at gøre med kultur, nation og afstamning. Men er i det
hele taget noget løst.

Men når man taler om at en person er »etnisk dansker« så må det altså
etniske nordmænd sprogligt og kulturelt er os langt nærmere end etniske
tyrkere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-06-09 10:34

On 9 Jun., 18:23, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Nå, »fjeldabe« var måske lidt for Flexness-agtigt? Altså humoristisk?

Ja danskere er jo så ufatteligt humoristiske.