Den opreklamerede kærlighed
Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-09 22:37

Den opreklamerede kærlighed
Vor mor har tidligt udstrålet noget overstrømmende kærlighedsfølelse som
vi drømmer os tilbage til når vi har modgang.
Bedre er det fri marked fx i venskab.
Sex er symbol på heterokærlighed og den systematiserede pornoindustri
er en opreklamering af en partners umådeholdne underkastelse og forgudelse
af en anden.
Mere bæredygtigt er smålig giv og tag der grad vis udvides til
storsindet giv og tag, efterhånden som mere og mere tillid opstår.
Sådant kan ikke lovgives om, så lad folk klare sig uden staten og
dens tvivlsomme indblandring.
Et nyligt knivdrama i provinsen viser, at når et par gejler hinanden op
til stor og smuk kærlighed så kan fortrængt falskhed være en skjult
bombe.
Samme døgn har en fyr smidt sin elskede ud fra en høj etage i København

"Hvis man skal bedømme Kærligheden efter de fleste af dens Virkninger,
ligner den mere Had end Venskab. La Rochefoucauld

"Kvinder tvinger ofte deres elskere til at sige dem noget uforglemmeligt.
De burde huske, hvilken forbrydelse hvert ord, to mennesker siger til
hinanden, mens de elsker, er mod den, der elsker længst. Jens Gielstrup
Løgnen dræber kærligheden. Men rigtig dræbt bliver den først af
oprigtigheden. Ernest Hemingway
Kærlighed eksisterer ganske rigtigt, og du vil finde den en dag, men den
har een ærkefjende - og det er livet. Jean Anouilh
Kærligheden er sådan indrettet, at den ikke kan stå stille - den må vokse
for ikke at blive mindre. André Gidé
Næstekærlighed er trang efter ny ejendom.Nietzsche
Når vi ønsker at læse om handlinger, som har deres udspring i kærlighed,
hvor hen skal vi da vende os? Til avisens spalte om mord. Bernard Shaw
"Ja, jeg har dræbt hende, jeg dræbte min tilbedte Carmen!"Bizet/Prosper
opera
Kærlighed er det, som får verden til at dreje runde - det og klicheer.
Michael Symmons.
"Min kærlighed er Evig" råbte Clara, i det hun vandede Urtepotten -
Vandkanden hviskede: "Jeg er Niagara". Emil Aarestrup
I holder ikke jer selv ud og holder ikke nok af jer selv. Nu vil I indføre
jeres næste til kærlighed og forbytte jer selv med hans vildfarelse. .
Nietzsche
kæspsp "Through love, Women actually become what they appear to be in the
imagination of their lovers. Nietzsche
Der findes ingen kærlighed så lykkelig, at man ikke indimellem hører den
usynlige kæde rasle. Povl-Jean Toulet
Det er bedre at have elsket og tabt, end aldrig at have elsket. Britisk
ordsprog
Det er i kærlighedens lotteri som i ethvert andet, at man ikke kan spille
på ottendedele og samtidig forlange fuld gevinst. Nis Petersen
En ny kærlighed afløser den gamle lige så selvfølgeligt, som man slår et
søm i væggen istedet for et andet. Marcus Tulluis Cicero
Glem aldrig at kærlighed er den stærkeste magt i verden. Nelson
Rockefeller (1908-1979) til Henry Kissinger
Når kærlighed ikke er galskab, er det ikke kærlighed. Pedro Calderón
For you to ask advice on the. rules of love is no better than to ask advice
on the rules of madness. Terence
Jeg synes den allerstørste lykke er, at mødes og forenes med et andet
menneske i kærligheden til et ideal eller til idealer. Karen Blixen
Det er forkert at kærligheden skulle være noget uegoistisk - som Nietzsche