Ligestilling
Fra : Norma Jensen

Dato : 06-06-09 15:51

Statsministeriets kampagne for ligestilling er i øvrigt også til grin.

Kvinder i Danmark har altid arbejdet, om ikke ude, så hjemme.

Vi er et gammelt landbrugssamfund, hvor ægtefæller formentligt altid har
delt dagens opgaver imellem sig, indtil alt var klaret og ordnet.

Hvorefter begge har givet sig tid til at slappe af sammen.

Tidligere tog folk sig også tid til en middagslur, der af nok de store
børneflokke.

At sammenligne ligestilling med provokerende billeder fra 50erne er absurd.

I efterkrigstiden, var der behov for at få de kvinder, der under krigen
havde arbejdet ude, til at gå hjem igen.

Selv om der ikke længere var så meget at gøre i hjemmene, især i bysamfund.

Men det er til grin at gøre nar af en kvinde, der behandler sin mand
kærligt, ved f.eks. at give ham et tæppe over benene eller servere et måltid
mad for ham.

For man skal aldrig blive flov over at yde noget i et forhold.

Rødstrømpebevægelsen var derimod til grin, for den opstod på et tidspunkt,
hvor samfundet ønskede flere mennesker ind på arbejdsmarkedet.

Og de kvinder bildte sig ind, at de ville blive mere frigjorte ved at gå på
arbejde, frem for at nyde den frihed de havde ved at gå hjemme.Mange unge
mødre i dag misunder dem formentligt. Men de kender ikke længere til at
tænke på den måde. Så, det gør de ikke.
De tør ikke tænke på det!
Måske Statsministeriets kampagne får dem på andre tanker?
Ja, for anderledes kan det vel ikke forekomme de danske unge mødre, der
dagligt sidder med et ben i hver lejr: Skal jeg efterlade mit spædbarn i
fremmede hænder eller skal jeg følge mit instikt og skulke?

Selvfølgelig er vi heller ikke længere et landbrugssamfund ( eller er
vi? ), hvor der er behov for, at kvinder går og driver den af derhjemme med
at fodre et par gæs og ænder, amme et par børn og så videre. Men det handler
Statsministeriets kampagne jo heller ikke om, vel? Den handler om en lille
epoke i vores historie, hvor folk var flyttet til byerne i små lejligheder
og hvor kvinder pludseligt ikke havde andet at lave end at sladre, spille
tennins, pynte sig, sætte blomster i vand, lægge tæpper over deres mænds
fødder, lave mad og købe ind, samle på juleplatter og kongeligt porcelæn,
støve af og i øvrigt kede sig. Den slags kvinder er en myte, og en myte er
det vi nu ser, i en hvervekampagne for en ligegyldig og uaktuel
grundlovsændring.

PS. Jeg synes prinsesse Natalie skal være vores tronfølger:)
Kan man stemme på det?

PPS. Nej, jeg synes, de burde have sat EU-traktaten til afstemning!!!!!!!

I stedet for dette her vrøvl.

Norma