Hvorfor blander folketinget sig i det?
Fra : Kim2000

Dato : 06-06-09 14:48

http://www.dinepenge.dk/brevkasse/ikke-alle-born-har-fortjent-arve

Jeg sad lidt og browsede og faldt over denne artikel. Det er komisk at man
overhovedet blander sig i den slags. Vi skal have fjernet og begrænset
landets love og vedtægter, så staten kun blander sig i det relevante. Det
kan ikke være relevant hvordan en person vil fordele sin arv.

Fra : *@ _

Dato : 06-06-09 15:32

On Sat, 6 Jun 2009 15:48:16 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>landets love og vedtægter, så staten kun blander sig i det relevante. Det
>kan ikke være relevant hvordan en person vil fordele sin arv.

enig, formynderi overfor tilregnelige personer er et onde

men der skal være en arvelovgivning, da det langtfra er alle som
skriver testamente, og ved manglende testamente finder jeg det helt i
orden at der findes regler/lov på området

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Norma Jensen

Dato : 06-06-09 16:12

" *@ _" <142@innnvvalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Enig
> men der skal være en arvelovgivning, da det langtfra er alle som
> skriver testamente, og ved manglende testamente finder jeg det helt i
> orden at der findes regler/lov på området

Den nye arvelovgivning er tåbelig.
Som voksen kan man dårligt tillade sig at have en kæreste boende, uden at
denne pludseligt bliver til ens livsarving, og i sidste ende, hvis man dør
før ham, at hans børn kommer til at modtage en større arv end ens egne børn.

Norma

Fra : Nicky

Dato : 06-06-09 16:23

"Norma Jensen" <norma_jensen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> " *@ _" <142@innnvvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Enig
>>

> Den nye arvelovgivning er tåbelig.

Den nye arvelov tager højde for at papirløse par som lever sammen, har børn
sammen, kan arve hinanden, selvom de ikke har oprettet testamente. Det er
ikke tåbeligt, men yderst rimeligt. Skulle man brokke sig over noget, så er
det den skyhøje arveafgift, som staten pålægger arvingerne. Rent tyveri.

Fra : Norma Jensen

Dato : 06-06-09 16:33

"Nicky" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> det den skyhøje arveafgift, som staten pålægger arvingerne. Rent tyveri.

Det kan man så også godt brokke sig over.
Men jeg vil altså gerne have friheden til at leve "papirløst", det er der jo
nok en grund til, sammen med en mand,
uden at han absolut skal arve mig.

Norma

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-09 17:35

"Norma Jensen" <norma_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg vil altså gerne have friheden til at leve "papirløst", det er der
> jo nok en grund til, sammen med en mand,

Men der kan jo også være et barn der fx ikke har besøgt een i de sidste 20
år, hvorfor fan skal han have penge? Jeg har svært ved at forstå jeg ikke må
testamentere penge til hvem jeg vil uden staten skal blande sig. Det er vel
så fint nok at have nogle regler der træder i kraft, hvis man ikke har et
testamente.

Fra : Nicky

Dato : 06-06-09 22:25

> [...]
> Men jeg vil altså gerne have friheden til at leve "papirløst", det er der
> jo nok en grund til, sammen med en mand,

Du har muligheden for at navngive hvem som skal begunstiges på din
pensions-eller livsforsikring, Så arver din samlever ingenting, desuagtet om
han opfylder reglerne for "nærmeste pårørende".

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-06-09 21:16

> Det kan ikke være relevant hvordan en person vil fordele
> sin arv.

Og mens vi er ved det: Det er skrigende uretfærdigt, at arv beskattes. Hvis
jeg sparer penge op, som jeg allerede ER beskattet af, beskattes de endnu
engang, hvis de arves af mine børn. Spiller jeg i stedet lotto for dem,
beskattes de ikke (bortset fra evt. gevinster selvfølgelig).

Jantelovslorteland, hvor misundelse og nationalsocialdemokratisme
tilsyneladende er vigtigst og mest betydende for indbyggerne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-09 17:13

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jantelovslorteland, hvor misundelse og nationalsocialdemokratisme
> tilsyneladende er vigtigst og mest betydende for indbyggerne.

Enig. Arveafgiften er simpelthen en svine streg af uendelige dimensioner.
Hvor fanden er retfærdigheden i at beskatte penge der allerede ER beskattet?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Norma Jensen

Dato : 07-06-09 19:14

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:gLKdnXIyou69erbXnZ2dnUVZ_hKdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>>

> Enig. Arveafgiften er simpelthen en svine streg af uendelige dimensioner.
> Hvor fanden er retfærdigheden i at beskatte penge der allerede ER

Samme gælder, når man ansætter folk i sin virksomhed, eller blot privat.

Min gartner beder aktuelt om 5000 kroner, det skal jeg tjene omkring 15000
for at give ham.

Dobbeltbeskatning burde afskaffes, og det i en vis fart, f.eks. inden visse
politikere får gennemført at vi skal vedlægge biografbilletter med mere til
vores digitale selvangivelse, for så at medarbejdere i told og skat skal
sidde og gætte sig frem til, om vores digitale biografbillet er rigtig eller
forkert eller måske bare kopieret, måske tvinge biografer til at forlange
CPR-numre af deres kunder, således at de kan opgive, hvem der har været i
deres biograf, til skattevæsenet, således at borgere bliver fri for selv at
holde styr med det, vi skal måske også have borgerkort med billeder, som
biografejerne skal stå til ansvar for er gyldige, inden de tager sig
betaling for en billet, hvor staten indvilliger i at refundere beløbet til
den kulturaktive borger, der har gidet at gå ned og se den sidste nye
terminator-film.

Jeg mener, langt inden det, bør vi have lov til at trække udgifter til
ansatte fra i skat.

Det er langt vigtigere end om hæver for sp-pension eller ej.
Hvilket i øvrigt er en vanvittig narresut, da der nok aldrig nogen sinde i
historien vil komme et øjeblik, hvor det bliver billigere for staten at give
folk deres tvangsopsparede pensioner tilbage. For de er jo ikke noget værd
længere.

Norma

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-06-09 10:00

"Norma Jensen" <norma_jensen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> give folk deres tvangsopsparede pensioner tilbage. For de er jo ikke noget

Nej det har du ret i. Først stjæler en skattegal rød politiker nogle penge
fra folk under det påskud at det er "bedst for økonomien" ... dernæst
anbringes de stjålne penge i usikre investeringer som har gjort pengene
meget mindre værd. Nu skal resterne så udbetales for at hjælpe den samme
økonomi.

mvh.
Kim Frederiksen