Problemer med tomgang og spjældhus/fejlkod~
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 12:51

Min Felicia 1.6 MPI 1999 går ikke godt i tomgang når den er kold (den skal
have en lille smule gas for ikke at gå ud).
Når den er varm er alt normalt.

Jeg får følgende kode med min fejludlæser:
Throttle position actuator - V60 (Nummer 00282).

Jeg gætter på det er spjældhuset den er gal med (den lille motor der sidder
deri) Hvad mener i ?
For to måneder siden rensede jeg spjældet (for sod/olie/koks), så jeg mener
ikke den allerede kan være gal igen og dengang var symptomerne anderledes.

Skal den lille blanke skive på spjældhuset bevæge sig under tomgang?
Se pilen på billede (skiven er næsten helt skjult)
http://hideout.dk/Upload/Spjaeldhus.JPG

Hvad kan jeg gøre for at undersøge om det er et nyt spjældhus der skal til?
Evt. kan spjældhuset laves (hvis det er her der er fejl) ?

Hvis der skal et ny spjældhus der skal til køber jeg denne:
http://hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=3028ALT&Group=

Håber i har et par gode fif

Mvh Kim