Fra fredag koster oktan 95 - 10.41 kr
Fra : Mogens

Dato : 11-06-09 21:21

Så ned og fyld tanken - nu
www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 21:52

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:xGdYl.9425$U5.134016@newsb.telia.net...
> Så ned og fyld tanken - nu
> www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065

Det koster i forvejen langt over 10 kr. Det kan ikke bringe mit pis i kog
længere. I heldigste fald ville jeg kunne tanke omkring 100 liter benzin,
hvis jeg gad at gå i panik og fylde begge biler op, og begge biler var helt
tomme. Så ville jeg ganske vidst kunne spare hele 35 kroner. Det ville tage
mig mindst en halv time, svarende til omkring 150 kr. i løn, hvis jeg skal
sammenligne med hvad min tid normalt er værd. Derudover ville jeg få kørt
sammenlagt ca. 40 km, fordelt på begge biler. Jeg siger No deal!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jensen

Dato : 12-06-09 08:00

On Thu, 11 Jun 2009 22:51:46 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>mig mindst en halv time, svarende til omkring 150 kr. i løn, hvis jeg skal
>sammenligne med hvad min tid normalt er værd.

Så er det jo godt, at du arbejder 24 timer i døgnet, da du ellers ville
miste indtægter på at sove, gå i bad, købe ind, have sex med konen...

Men det er da klart, at jeg hellere ville ligge på sofaen og boble under
avisen, hvis jeg tjente 300 kr. i timen på det, fremfor at køre en lille
tur, kigge på tøsebørnene og "spare" en 50'er.

Ups, nu mister du vel ikke for mange millioner ved at spilde din tid på
Usenet?

--
Thomas

Fra : Martin [TMM]

Dato : 12-06-09 16:37

Hej
Martin Bak wrote:
> Det koster i forvejen langt over 10 kr.

Så bor du vist på den forkerte side af vandet.
Herovre i danmark koster benzin stadig under 9 kr. Diesel ligger på
omkring 7 kr/l.

Mvh
Martin

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 09:18

Martin Bak skrev:
> [...]
> sammenligne med hvad min tid normalt er værd. Derudover ville jeg få kørt
> sammenlagt ca. 40 km, fordelt på begge biler. Jeg siger No deal!

Der er mange måder at gøre det på og med blot lidt indlevelse kan man
vel godt nærme sig en generel besparelse på op imod 10% af listeprisen.
Dét skulle vel kunne løbe op i mere end en plovmand årligt for de
fleste, hvilket jeg skulle mene er værd at tage med!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-06-09 22:09

Mogens skrev:

> Så ned og fyld tanken - nu
> www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065

Jeg tankede 50 liter i dag (da lampen for for lav benzinstand lyste) til
10,23, tror jeg det var, så jeg har sparet 18 øre x 50 = 9 kr.

Ikke et beløb jeg ville starte en kold bil for
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-06-09 04:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Ikke et beløb jeg ville starte en kold bil for

Men ellers en go' grund til at slippe hjemmefra

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-06-09 08:49

Mogens skrev:

> Men ellers en go' grund til at slippe hjemmefra

Jeg havde indtryk af at du havde en omsorgsfuld hustru
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-06-09 11:42

Thu, 11 Jun 2009 23:09:27 +0200, skrev Hans Paulin (6310), på 15
linier, i <4a317286$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Jeg tankede 50 liter i dag (da lampen for for lav benzinstand lyste) til
>10,23, tror jeg det var, så jeg har sparet 18 øre x 50 = 9 kr.
>
>Ikke et beløb jeg ville starte en kold bil for

Ja jeg tankede i morges til 9.56 og fik 55 L

Det var jo afligevel 46.75 skatte frit.

Lidt skal jo også være rart.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-06-09 12:09

Karsten Andersen skrev:

> Ja jeg tankede i morges til 9.56 og fik 55 L

Horsens ligger så langt væk fra alting!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-06-09 14:30

Fri, 12 Jun 2009 13:09:28 +0200, skrev Hans Paulin (6310), på 11
linier, i <4a323767$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Horsens ligger så langt væk fra alting!

Næ faktisk ikke.
Det er lige midt i landet.
En fyldt tank kan næsten bringe mig alle steder hen i danmark.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-09 15:27

Karsten Andersen skriver:

> En fyldt tank kan næsten bringe mig alle steder hen i danmark.

Og tilbage igen vel?

Sådan har jeg det med nuværende slæde.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-06-09 11:20

> [...]
> 10,23, tror jeg det var, så jeg har sparet 18 øre x 50 = 9 kr.
>
> Ikke et beløb jeg ville starte en kold bil for

Jeg tankede 55 liter først på sidste uge i Samnaun (allerøstligste del af
Schweiz) - >71 cent pr. liter. Det er omkring 5,32 Dkr. pr. liter.

Det var så også diesel.

Jeg sparede således 2-3 kr. pr. liter gange 55 liter og kørte kun 1.300 km
(den ene vej) :)

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-06-09 22:47

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:xGdYl.9425$U5.134016@newsb.telia.net:

> Så ned og fyld tanken - nu

Det rager mig hvad benzinen koster - jeg fylder aldrig på for mere end en
hund alligevel.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-06-09 23:03

Kent Oldhøj oldhoj@gmail.com skrev 11.06.2009 23:46:55 i
<Xns9C27F1ECD9668kentoldhoj@oldhoj.dk> bl.a.:

>Det rager mig hvad benzinen koster - jeg fylder aldrig på for mere end en
>hund alligevel.

Du får problemer når prisen kommer op omkring 100 kr/l.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 23:25

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kent Oldhøj oldhoj@gmail.com skrev 11.06.2009 23:46:55 i
> <Xns9C27F1ECD9668kentoldhoj@oldhoj.dk> bl.a.:

> Du får problemer når prisen kommer op omkring 100 kr/l.

Jeg bruger den benzin i andre sparer...

/Sierra, 11 km/ltr. gns.

Fra : Søren

Dato : 12-06-09 08:05

> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger den benzin i andre sparer...

Nej du gør ej. Det gør jeg:

Ford Gran Torino, 6 km/l
Cadilac DeVille, 3 km/l

> /Sierra, 11 km/ltr. gns.

Alt under 4000 ccm er en startmotor.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-06-09 08:38

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote in

> Du får problemer når prisen kommer op omkring 100 kr/l.

Du kender tydeligvis ikke min hund.

--
SMIL! Du er på!

Fra : MVJ

Dato : 12-06-09 05:14

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Så ned og fyld tanken - nu
> www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065
--------------------------------------

Hæ-hæ Jeg kan bedst lide når den koster 10.00 kr, så koster det nemlig
præcis 1 kr. at køre 1 km i min bil - dejligt nemt at regene ud.
Mogens

Fra : KASO

Dato : 12-06-09 09:18

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hæ-hæ Jeg kan bedst lide når den koster 10.00 kr, så koster det nemlig
> præcis 1 kr. at køre 1 km i min bil - dejligt nemt at regene ud.

Du må have usædvanlig lav afskrivning, serviceomkostninger, grøn ejerafgift
og forsikring på din bil

Fra : MVJ

Dato : 12-06-09 15:08

> Du må have usædvanlig lav afskrivning, serviceomkostninger, grøn
> ejerafgift og forsikring på din bil
------------------
Nu er det jo lige brændstofprisen der diskuteres - men alle de andre
udgifter dem kan vi så tage bagefter - og det er rigtigt det er vel også
minimum 1 kr/L MINDST

Mogens

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-06-09 09:43

MVJ skrev den 12-06-2009:
> [...]
>
> Hæ-hæ Jeg kan bedst lide når den koster 10.00 kr, så koster det nemlig præcis
> 1 kr. at køre 1 km i min bil - dejligt nemt at regene ud.

Havde du forsat i folkeskolen efter 6. klasse, så var andre beløb
nok ca. lige så nemme at regne med

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Leo_Jensen

Dato : 12-06-09 05:20

On 12 Jun., 06:13, "MVJ" <mogens.am...@gmail.com> wrote:

> --------------------------------------
>
> Hæ-hæ Jeg kan bedst lide når den koster 10.00 kr, så koster det nemlig
> præcis 1 kr. at køre 1 km i min bil - dejligt nemt at regene ud.
> Mogens

Det er da ved 8 kr/l det regnestykke passer, i hvert fald i min bil...
Der kommer vi nok aldrig ned igen, nu er der skruet ned for
produktionen så det passer til kriseforbruget og prisen kan komme op i
sit naturlige leje igen...

Leo

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 09:14

MVJ skrev:

> Hæ-hæ Jeg kan bedst lide når den koster 10.00 kr, så koster det nemlig
> præcis 1 kr. at køre 1 km i min bil - dejligt nemt at regene ud.

Det er da ligeså enkelt for min lille oliebrænders vedkommende:
"hvor langt er der nu til X-købing? 350km! OK, så koster weekendens tur
350kr i brændstof incl. det løse fremme ved målet!

--
Armand.
(39ø/km ved seneste optakning- og min højre ford er ikke øko-fanatiker)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-06-09 13:19

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> Så ned og fyld tanken - nu
> www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065

Hehe, her hvor jeg bor i Norge koster 95 blyfri lige under 13,- NOK pr
liter.
På modsat side af Oslo betalte jeg lige over 10,- NOK pr liter for 13 dage
siden...

-Michael

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-06-09 12:31

> Sådan har jeg det med nuværende slæde.

Ja det er sq skønt nok.. meeen også lidt kedeligt.. man kunne næsten
savne de tider hvor der skulle tankes dobbelt så ofte men med et lidt
større smil når man steg ud

Fra : Mogens

Dato : 17-06-09 18:55

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Så ned og fyld tanken - nu
> www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065

Rekordhøjde fra imorgen:
http://epn.dk/privat/biler/article1727302.ece

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-09 20:12

Sådan har det jo været hvert år op til ferietiden lige så længe jeg kan
huske tilbage - så det kan vel i grunden ikke undre..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-09 16:56

"Martin [6000]" skriver:

> Ja det er sq skønt nok.. meeen også lidt kedeligt..

Næh.

> man kunne næsten
> savne de tider hvor der skulle tankes dobbelt så ofte men med et lidt
> større smil når man steg ud

Går godtnok med 160HK og aotumatgear i tankerne....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-06-09 11:27

Mogens skrev:

> Så ned og fyld tanken - nu
> www.bt.dk/article/20090611/forbrug/90611065

http://epn.dk/privat/biler/article1732211.ece
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Knud

Dato : 22-06-09 20:42

Set Statoil - Københavnsvej - Hillerød til 9,30 søndag aften.

Knud

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-06-09 06:52

Mon, 22 Jun 2009 21:41:30 +0200, skrev Knud, på 19 linier, i
<4a3fde7c$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>Set Statoil - Københavnsvej - Hillerød til 9,30 søndag aften.

Ja og fredag kl 15. 9,05 i Aalborg

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-06-09 13:41

> Næh.

Der skal sq mere end 115hk til at hidse mig op

> Går godtnok med 160HK og aotumatgear i tankerne....

Stadig for kedeligt, men omend sjovere end 115..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-09 15:38

"Martin [6000]" skriver:

> Stadig for kedeligt, men omend sjovere end 115..

Det er tilpas. Ikke for kedeligt og ikek for sjovt til at man går i
"drengemode" og kører sig selv og andre ihjæl.

Har du prøvet den?

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-06-09 19:12

> Det er tilpas. Ikke for kedeligt og ikek for sjovt til at man går i
> "drengemode" og kører sig selv og andre ihjæl.

Det skal jeg ikke benægte.

> Har du prøvet den?

Nix det har jeg tilgode

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-09 21:46

"Martin [6000]" skriver:

> Nix det har jeg tilgode

Det kan anbefales. Var en tur ude i en for en måneds tid siden.