BetaleDanmark?
Fra : Jonas Hansen

Dato : 31-07-01 13:53

Nu er jeg sur!
Efter at have undersøgt omkring pingtider hist og her ( inklusiv her ;) så
fandt jeg ud af at TeleDanmark pinger bedst, især til udlandet. Da jeg nu
går temmelig meget op i det skulle det selvfølgelig være proaccess jeg
skulle ha'. Men så starter problemerne, for de kære sælgere hos TeleDanmark
_insisterer_ på at jeg skal ha en fastnetlinie HOS DEM. Jeg kunne entet
vælge imellem en almindelig fastnetlinie eller en "pseudo"-linie som man
ikke kan ringe på men som bare sørger for at der er "access" som det hed. Da
jeg overhovedet ikke gider ha' en fastnetlinie skulle jeg altså punge ud med
1000,- i oprettelse + ca 300 i kvartalet. Herudover kommer så
oprettelsesgebyret for selve Proaccess som ingen af de andre udbydere dyrker
p.t ( Indtil i morgen ). Når man tænker på Konkurrencestyrelsen brev fra
26/7-2000 er det så ikke bare _ren gylle_ at lukke ud?? Jeg kan overhovedet
ikke se hvad et fastnetabonnement har med ADSL at gøre og derudover sagde
sælgeren direkte at de "ikke kunne tilbyde ADSL til folk som have
fastnetabonnement hos en anden udbyder". Helt ærligt?! Kan det virkelig
passe?

Jonas

Fra : Peter T.

Dato : 31-07-01 20:35

"Jonas Hansen" <jehova@diku.dk> wrote in

> Nu er jeg sur!

hehe sikkert...

Du kan vist heller ikke få adsl hos orange, uden at du også skal have et
tlfabbn. hos dem. Så husk også at flippe ud på dem, når du nu er igang.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : SirWheels©

Dato : 31-07-01 20:56

> Du kan vist heller ikke få adsl hos orange, uden at du også skal have et
> tlfabbn. hos dem. Så husk også at flippe ud på dem, når du nu er igang.
Både TDC og Orange er blevet påbudt at finde på andre løsninger, for de må
ikke gøre som de gør. Dvs. deres NetExpress løsninger kommer nok til at
forsvinde og bliver erstattet med Bredbånd|ADSL... hvor de vel godt må gøre
sådan. Hvad Orange gør ved jeg ikke.

--
Regards/Hilsen
SirWheels© - http://fly.to/SirWheels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-07-01 21:01

"SirWheels©" <webboy81_removeme_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Både TDC og Orange er blevet påbudt at finde på andre løsninger

Kilde?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Kim Have Madsen

Dato : 31-07-01 21:33

For det føste så vil jeg give dig ret i at TDC nok er dem der pt. har bedste
ping til udlandet, men...
For det første skal man jo have en linje til ADSL, og TDC skal oprette den,
for de har forsyningspligt, så enden
betale eller tage et andet selskab (så betaler de TDC!!!!! intet er gratis
her i den verden! ) De eneste der vist ellers fysisk kan lave en linie er
vist Cybercity. For det andet så skal der penge i kassen for linien den
betaler du hver kvatal eller også din udbyder og TDC penge i kassen, rent
"vind/vind" for dem!!!
For det 3. så er Proaccess en løsning der er til firmaer, og ikke private,
prøv at kikke under Netexpress.
For det 4. så skal TDC have tilladelse fra dit "andet" teleselskab til at
benytte linien til din ADSL og de vil sikkert sende dig et tilbud på edet
samme bare lidt billigere også vente 4 måneder med at give dem lov til at
lave Proaccess på linien!!!!

Fra : Rune Klausen

Dato : 31-07-01 21:52

"Jonas Hansen" <jehova@diku.dk> wrote in message
> [...]
> sælgeren direkte at de "ikke kunne tilbyde ADSL til folk som have
> fastnetabonnement hos en anden udbyder". Helt ærligt?! Kan det virkelig

Hvis du ikke har en TDC linie, så kan du ikke få TDC ADSL det er vel logisk
nok ?
Hvis du ikke har rå kobber kan du ikke få WOL ADSL.
CC er har så lavet en aftale med TDC, som gør det muligt for CC af leje sig
ind på TDC's kabler.

Efter som TDC ikke har nogen aftaler om at leje sig ind på Tele2's kabler,
ellers hvis det nu er, så kan du ikke få TDC ADSL.

Hvis du derimod har TDC linie, kan du godt bruge 1001, så længe det ikke er
fast forvalg.
Så du kan godt have en TDC's linie, men så bruge 1001 inden du ringer.

-Rune
p.s. det hjælper at lave nogle mellemrum mellem spørgsmålne.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-07-01 21:49

In article <3b671957$0$73299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Rune Klausen wrote:

> Efter som TDC ikke har nogen aftaler om at leje sig ind på Tele2's kabler,
> ellers hvis det nu er, så kan du ikke få TDC ADSL.

Det er stadig TDCs kabler, som Tele2 har lejet. Hvis vi skulle have fair
game for alle skulle Tele2 også være underlagt spectral unbundling (delt
rå kobber)

--
Andreas Plesner Jacobsen | //GO.SYSIN DD *, DOODAH, DOODAH

Fra : Vaeske

Dato : 31-07-01 23:14

> Det er stadig TDCs kabler, som Tele2 har lejet. Hvis vi skulle have fair
> game for alle skulle Tele2 også være underlagt spectral unbundling (delt
> rå kobber)

Jeg tror lige jeg må have et klart svar. Hvis man har Tele2 og gerne vil
have CC ADSL hvor de splitter forbindelsen, skulle der ikke være nogle
forhindringer (udover mangel på div. ting ) vel ???

Hilsen Vaeske

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-07-01 23:31

In article <r6G97.318$Xz2.16222@news.get2net.dk>, Vaeske wrote:

> Jeg tror lige jeg må have et klart svar. Hvis man har Tele2 og gerne vil
> have CC ADSL hvor de splitter forbindelsen, skulle der ikke være nogle
> forhindringer (udover mangel på div. ting ) vel ???

Jo, for Tele2 har lejet kablet, ikke en frekvens på kablet, så CC skal
have en aftale med Tele2 om at benytte ADSL-spekteret på det kabel de
lejer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | MERYL STREEP is my obstetrician!