Tesla på Hundested-Rørvig færgen.
Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 19:17

I fredags var fruen og jeg på vej til en mega-fest i Odsherred. Ved
indkørslen til færgeområdet udbrød jeg spontant: Der er en Lotus. Efter at
fruen havde klaret papirarbejdet trillede vi ind i bane 1, og jeg troede
ikke mine egne øjne. I bane 2 - sådan ca. 3-4 biler foran os holdt en Tesla.
Jeg lokkede, truede og manipulerede, men hun var ikke til at smutte ud og
tage et billede af den. Og heller ikke på selve færgen. Grundet noget
reduceret gangfunktion, var jeg ikke selv i stand til det.
Det er sådan noget, vi handicappede lider under i dagligdagen.

Hilsen Herman.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 04-06-09 21:01

Ved parkeringspladsen imellem Skt Annæ plads og Store/lille Strandstræde i K
er der en engelsk registreret Tesla parkeret fra tid til anden.

/tue

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 23:13

"Nygaard (4330)" <holmnygaard.fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Ved parkeringspladsen imellem Skt Annæ plads og Store/lille Strandstræde i
> K er der en engelsk registreret Tesla parkeret fra tid til anden.

Det var den - ca. grafitgrå, på GB-plader.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 05-06-09 19:54

> Det var den - ca. grafitgrå, på GB-plader.

Nemlig - ja

/tue

Fra : Kragelund

Dato : 05-06-09 21:51

Hej,

Tesla har en dansk sælger som bor i kbh. En gang i mellem har han Teslaen i
Dk til forskellige fremvistninger.

I september 08 havde vi ham ved Danfoss Universe i forbindelse med et
arrangement hvor vi viste forskellige el/hybridbiler frem.

Og så kan jeg lige tilføje, at når man træder på speederen i sådan en Tesla
føles det som om man bliver skudt ud af en slangebøsse. Jeg har aldrig
oplevet noget lignende! Bare et langt sejt træk (ingen gearskift)! Vi der
prøvede den gik alle rundt med et stort grin på!

/Jakob

Fra : Mogens

Dato : 06-06-09 05:35

"Kragelund" <usenet@_REMOVE_kragelund.com> skrev i meddelelsen

> Og så kan jeg lige tilføje, at når man træder på speederen i sådan en
> Tesla føles det som om man bliver skudt ud af en slangebøsse. Jeg har
> aldrig oplevet noget lignende!

He he men hvad har du at sammenligne med da?

Fra : Kragelund

Dato : 06-06-09 08:03

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message

> He he men hvad har du at sammenligne med da?

Jeg har da blandt andet haft fornøjelsen af flere motorcykler som skulle
have en hurtigere 0-100. Men det kan ikke sammenlignes, for der skal skiftes
gear ind i mellem. Teslaen er bare et langt sejt træk

Det jeg har prøvet, der minder mest om det, er at sidde i et lille jetfly
under takeoff

/Jakob

Fra : HB

Dato : 06-06-09 09:13

> [...]
> skiftes gear ind i mellem. Teslaen er bare et langt sejt træk
>
> Det jeg har prøvet, der minder mest om det, er at sidde i et lille jetfly

Nu ved jeg ikke hvorledes kraften bliver overført til hjulene i sådan en
fætter Tesla, men det må da være solidt lavet. Der er vel et voldsomt moment
tilstede fra 0 km/t og opefter?

--
/HB

Fra : Armand

Dato : 06-06-09 10:44

HB skrev:

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvorledes kraften bliver overført til hjulene i sådan en
> fætter Tesla, men det må da være solidt lavet. Der er vel et voldsomt

Det lyder for mig som der tales om sports-Ellert'en :-/
Tesla laves da ikke kun som Ellert, og det er helt sikkert ikke en
Ellert der har kørt fra England til KBH via Hundested-Rørvig :-|

--
Armand.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-06-09 14:20

> Nu ved jeg ikke hvorledes kraften bliver overført til hjulene i sådan en
> fætter Tesla, men det må da være solidt lavet. Der er vel et voldsomt
> moment tilstede fra 0 km/t og opefter?

Den har nok en motor siddende i hvert hjul, således at der ingen traditionel
transmission er.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : HB

Dato : 06-06-09 15:35

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Den har nok en motor siddende i hvert hjul, således at der ingen
> traditionel transmission er.

Hmm.. Det ser ud til at der sidder en motor ved det ene baghjul. Til det
andet baghjul er der en trækaksel eller lign fra motoren.

http://www.teslamotors.com/design/under_the_skin.php

--
/HB

Fra : HB

Dato : 06-06-09 15:39

På dette link kan man se hk og moment kurven. Det er jo ikke et voldsomt
moment den motor udvikler men ganske pæne hk tal.
Det er blot fuld moment fra 0 rpm til ca 6000 rpm. Det må være sjovt!

http://www.teslamotors.com/performance/acceleration_and_torque.php

--
/HB

Fra : Alex

Dato : 08-06-09 14:34

> Tesla har en dansk sælger som bor i kbh. En gang i mellem har han Teslaen
> i Dk til forskellige fremvistninger.

hmm det var nok den der stod og ladede ude på jyllandsringen til
sportcarevent, mens benzinbilerne kørte penge ind til de kræftramte børn :|

--
Alex

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-06-09 08:21

Kragelund wrote:
> [...]
> oplevet noget lignende! Bare et langt sejt træk (ingen gearskift)! Vi der
> prøvede den gik alle rundt med et stort grin på!

Prøv et kabeltrukket svævefly, _det_ er fedt :D

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-06-09 09:07

Torben Scheel skrev:

> Prøv et kabeltrukket svævefly, _det_ er fedt :D

Bare ikke når der blæser ½ pelikan, der bliver trukket for hårdt og man lige
har fået flutes med tandsmør og cacao-mælk til morgenmad! :D

Been there!
Hans
www.zofiaoghans.dk