MS Windows
briani 27239
Vista - windows opdaterer ikke selv
Fra : JBJ

Dato : 04-06-09 12:53

I Vista Home Premium, sker det tit at hvis jeg sletter noget i en mappe med
mange filer hvor man er nød til at scroll'e for at se dem alle, så
opdaterer skærmbilledet ikke derimod "forsvinder" alt i mappen indtil jeg
manuelt opdaterer og så er alt der igen, minus den fil jeg slettede.

Nogen der ved hvad årsagen er og hvad der kan gøres ved det?

Jeg har oplevet det på mange Vista maskiner, så det er nok ikke min pc den
er gal med.

JBJ

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-06-09 13:04

JBJ <thunder@spoergmig.invalid> wrote:

> [...]
> manuelt opdaterer og så er alt der igen, minus den fil jeg slettede.
>
> Nogen der ved hvad årsagen er og hvad der kan gøres ved det?

Det er noget med at i Vista er det du ser et udtræk fra den database
Vista bygger og ikke det der faktisk ligger i mappen.

Men det skulle være muligt at ændre så det virker på "den gammeldags
måde".

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-06-09 13:35

> [...]
> Vista bygger og ikke det der faktisk ligger i mappen.
>
> Men det skulle være muligt at ændre så det virker på "den gammeldags

Det ta'r tid at lukke OS X ned, boote Vista og finde frem til
indstillingerne, skrive det ned, lukke Vista og boote OS X igen på en
Macbook

Et åben Explorer vindue

Det ser ca sådan ud i øverste venstre hjørne: <- -> v

Klik på det lille "v"

Søgning

Søgeværktøjer

Søgerude

Avanceret søgning

Sæt et "hak" ved "Inkluder skjulte filer, ... Kan være langsom".

Så skulle det virke på "den gammeldags måde" - lig som i W2K og XP - i
Vista.

Fra : JBJ

Dato : 05-06-09 14:50

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Vista.
>

> --
> "I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall

Hejsa, tak for svaret jeg skulle dog en anden vej igennem da mit vindue
tilsyneladende ikke ligner dit:) Funktioner>Mappeindstillinger>Søg

Kan det være fordi du bruger en anden version af Vista eller fordi jeg
bruger klassisk visning:)

JBJ

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-06-09 16:17

JBJ:

<snip>

> [...]
> vindue tilsyneladende ikke ligner dit:)
>
> Funktioner>Mappeindstillinger>Søg
>
> Kan det være fordi du bruger en anden version af Vista eller fordi

Min Vista ligger på en Macbook - dual boot med OS X. Nej, jeg tror
ikke det er klassisk visning. Det er en Vista Home Premium og jeg har
endnu ikke fået slået al liret fra.

Når jeg kører Vista æder den batteriet ca dobbelt så hurtigt som OS
X. Det er nok på gr af grafiken - muligvis osse indeksering af HDDen.

Denne model Macbook er udstyret med NVIDIA GeForce 9400M grafik - så
den bliver ikke så forpustet, som de lidt ældre modeller med GMA 950
gjorde. Det er osse GMA grafik man som regel finder i de små
netbooks. Og når der så er en netbook med Vista, er det Home Basic
udgaven.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-06-09 17:23

Axel Hammerschmidt:

> [...]
>
> Min Vista ligger på en Macbook - dual boot med OS X. Nej, jeg tror
> ikke det er klassisk visning. Det er en Vista Home Premium og jeg

Jeg skylder at oplyse kilden.

Serien: Make Vista Great, fra PC Magazine:

<http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2332394,00.asp>

Man skal hen til Part 2, side 2 fo, for at finde denne tweak; Get
Back Real-time Seasrch, af David A Karp. Der er mange andre gode
tweaks i serien.

Er der i øvrigt nogen her der kan oplyse hvorfor den seneste udgave
af PC Magazine (US) i kioskerne i Danmark er fra January 2009? Er
kioskerne da holdt helt op med at importere bladet?

Det ville i så fald være rigtig kedeligt!

--
2GB RAM should be enough for anyone.