Hvilken bil når man er 205cm høj?
Fra : Mikael

Dato : 01-06-09 13:14

Min lillebror vil til at have bil, men der er for ham nogen helt
naturlige begrænsninger da han er 205cm høj og bruger str. 50 i sko.
Hvilke bilen kan man få en fornuftig siddeposition i når man har den
str.?

Det skal bestemt ikke være en ny bil, nok nærmer noget til 40-50.kkr.
findes det?

Mikael

Fra : Ralph Køster

Dato : 01-06-09 20:17

Måske du skal forklare lidt nærmere...
Folk der er så lange kan have en lang overkrop men korte ben eller omvendt.
De kan også være sådan 50/50 mren det har utroligt meget at sige når der
skal kigges på en bil.
Nogle er høje andre har en utrolig god sæde-indstilling i længden.

RK.

Fra : Mogens

Dato : 01-06-09 20:34

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal kigges på en bil.
> Nogle er høje andre har en utrolig god sæde-indstilling i længden.

Jeg er 200 cm høj og sidder fint i både Seat Altea og Leon (kører bl.a. i en
Leon). I førstnævnte skal jeg ligefrem have stolen kørt lidt frem igen, hvis
jeg kører sædet helt tilbage...

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-09 20:54

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er 200 cm høj og sidder fint i både Seat Altea og Leon (kører bl.a. i
> en Leon). I førstnævnte skal jeg ligefrem have stolen kørt lidt frem igen,
> hvis jeg kører sædet helt tilbage...

Men prisen....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 01-06-09 21:03

> Men prisen....

OK - havde jeg ikke set i 1. omgang. I så fald er en Opel Omega stor nok,
ved jeg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-09 21:47

Mogens skriver:

> OK - havde jeg ikke set i 1. omgang. I så fald er en Opel Omega stor nok,
> ved jeg

Sådan en sidder man altså ret akavet i.

Mine blot 186cm har omend meget svært ved at sidde i en Omega (seneste
aftapning) uden at køre mod bagstoppet på skinnerne.

Højden fra sædet og til gulvet er utrolig lav både foran og bagi.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 02-06-09 04:27

> Sådan en sidder man altså ret akavet i.

Det går fint i Omega A, som ligger indenfor budgettet.
B-modellen bliver for dyr...

Fra : Brian

Dato : 02-06-09 18:19

> Højden fra sædet og til gulvet er utrolig lav både foran og bagi.

Du mener at man sidder langt nede ?

I den slags tilfælde, hæver man vel blot sædet - det skulle da være muligt i
en Omega B.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-09 21:09

Brian skriver:

> Du mener at man sidder langt nede ?

Ja.

> I den slags tilfælde, hæver man vel blot sædet - det skulle da være muligt i
> en Omega B.

Det bliver langt fra nok (til mig).

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-09 20:54

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> str.?
>
> Det skal bestemt ikke være en ny bil, nok nærmer noget til 40-50.kkr.

Saab 9000 CS (uden soltag).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frederik C

Dato : 01-06-09 21:03

BMW E32, men en økonomibil er det ikke

Mercedes W126, samme forhold gør sig gældende.

Jeg er 198 med størrelse 47 i sko. Det er muligt, den ekstra størrelse gør,
at mine forslag ikke dur.

Især E32'eren er faldet meget som følge af F-krisen.

PS. Undskyld mailen...

Fra : Mikael

Dato : 01-06-09 14:11

On 1 Jun., 22:03, "Frederik C" <i...@sletsletviskudduelundaudio.com>
wrote:
> [...]
> at mine forslag ikke dur.
>
> Især E32'eren er faldet meget som følge af F-krisen.

Han kunne ikke være i min gamle E34 og så meget forskel er der vel
ikke på de to, det er længe siden jeg har siddet i en E32. Men jeg
tror den også bliver lidt for dyr i drift.

Mikael

Fra : Frederik C

Dato : 01-06-09 22:25

wrote:
> [...]

ikke på de to, det er længe siden jeg har siddet i en E32. Men jeg
tror den også bliver lidt for dyr i drift.

Jeg oplever E32 som væsentligt større, men igen han er også større end
undertegnede. Og ja, driften er ikke gratis.

Fra : Mikael

Dato : 01-06-09 14:19

On 1 Jun., 21:17, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> [...]
> skal kigges på en bil.
> Nogle er høje andre har en utrolig god sæde-indstilling i længden.

Jeg vil umiddelbart sige han er delt på midten, han har ikke specielt
lange ben (i forhold til resten af kroppen), han kan klemmes sammen
bag roret i en Skoda Fabia, men det ser dælme sjovt ud.

Men først og fremmest går øvelsen ud på hvilke biler der findes og
derefter kigge vi på hvad pengene rækker til.
Jeg har bare lovet at hjælpe med at finde nogle emner, men har ikke
rigitgt nogen idé om hvor jeg skal kigge, men kan jo hurtigt udelukke
de biler jeg ikke selv kan være i og det er alligevel en del selvom
jeg kun er 189 og bruger 48 i sko, f.eks. er Pegøj ikke lige mig, der
sidder pedalerne for tæt og jeg træder nemt på 2 pedaler ad gangen.
Han vil heller ikke have en Punto, men det er fordi hans venner dør i
dem

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 21:28

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Han vil heller ikke have en Punto, men det er fordi hans venner dør i dem

Sære venner at de altid dør i en Fiat.
Har du anbefalet bussen ?
Evt. med fast siddeplads bagest ??
Men der er jo ingen sele i..hmm....svær mission, ja.

Fra : Herman Persson

Dato : 02-06-09 03:43

Hvilke bilen kan man få en fornuftig siddeposition i når man har den
str.?

En af mine venner, som er høj som et fyrtårn, havde problemet for mange år
siden. Den eneste, han kunne være i, var den største Saab.

Hilsen Herman.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 02-06-09 04:58

> [...]
>str.?
>
>Det skal bestemt ikke være en ny bil, nok nærmer noget til 40-50.kkr.

Jeg mener at huske. at Toyota for flere år tilbage havde en "konkurrence" i
læserbrevene i deres kundeblad, hvem der var den højeste Yaris Verso-ejer.
Den sidste deltager, jeg læste om, var hele 212cm høj, så mon ikke din bror
kan være i sådan en også?
Om den kan fås i den ønskede prisklasse har jeg ikke undersøgt.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mikael

Dato : 02-06-09 01:54

On 2 Jun., 05:57, "Lars Frandsen" <nyhe...@nordholm-frandsen.dk>
wrote:
> [...]
> kan være i sådan en også?
> Om den kan fås i den ønskede prisklasse har jeg ikke undersøgt.

Det var da et godt bud og så er den formentlig også billig i drift,
jeg har nemlig også tænkt på om ikke der var nogen af de små høje
biler der kan bruges, men jeg syntes at det er sjældent at sædet kan
skubbes langt nok tilbage.

Mikael

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-09 21:54

Mikael wrote:
> [...]
> str.?
>
> Det skal bestemt ikke være en ny bil, nok nærmer noget til 40-50.kkr.

Min bror (der har nægtet at lade sig måle efter lægens 200cm bånd var
for kort) kører Yaris Verso.

--
vh
Torben