hej Jesper det var et godt råd som jeg skal huske når der bliver tid til at
kigge på bilen og ikke kun lege flyttemand
"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:4a24348d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a23b8a6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> jeg har siddet og ledt efter en link som viste hvordan et relæ til ekstra
>> lamper skulle forbindes men jeg kan ikke finde det igen her efter jeg har
>> fået ny pc efter den gamle dødede
>>
>> det var en ledt overskuelig tegning
>>
>> håber nogle har gemt linket og vil dele eller bare har bedre hukommelse
>> end mig
>>
>> mvh Tinning
>>
> Hej Ib
>
> Nu er en tegnet vejledning jo en god ting, men jeg har lige selv sat et
> pas spots på bilen her i weekenden.
> Og den tegnede vejledning passede sådan set meget godt; principielt var
> den OK - men en Suzuki er måske lidt bagvendt hvad angår det medfødte lys.
> Der hvor tegningen viser at du bare skal give relæet stel (-) på et ben
> og plus fra kontakt eller originalt lys faldt kæden lidt af her. Reelt
> skal relæet jo bare have + og - på 2 ben for at slutte strømmen mellem de
> 2 andre ben, men da jeg havde det meste af kabelføringen på plads og kun
> lige manglede at stjæle mig ind på + til det fjerne lys stoppede festen.
> Der er 3 ben i stikket bag på en forlygte - helt OK, det er -, + til kort
> lys og + til langt lys i pæren. Men på min var der altså + på alle 3 ben i
> stikket når nøglen lå i min lomme ! Hvilket jo betyder at når jeg slukker
> motoren tænder mine nye spot - og de forbliver tændt til jeg kommer
> tilbage eller batteriet løber tør for strøm.....
> Altså styres lyset af - og ikke af +.
> Og nu havde jeg lige klippet -ledningen til relæet ganske kort....
> Så skulle jeg jo bare finde en + i nærheden at låne til relæet -
> sprinklerbeholderen hænger tæt på. Fint - der er jo + med tændingen her -
> kunne jeg måle. Desværre skiftede den ledning til - igen når tændingen
> blev afbrudt...
> Enden blev at jeg måtte hente + fra batteriet - besværligt, men nu ku det
> være nok
>
> "Moralen" er - mål efter strøm før du binder alt for mange ledninger fast,
> klipper dem (for korte) og sætter stik på.
> Og når du måler så husk at måle med tændingen både slået til og fra.
> Det ku ha sparet mig en del tid
>
> --
> Jesper Hedegaard
> BMW F650ST når vejret spiller
> Suzuki Jimny når det spilder
>