MS Windows
briani 27239
Lotus Organizer versus Vista 64 bit
Fra : Jørn Hansen

Dato : 31-05-09 14:37

Hej,

jeg har langt om længe anskaffet mig en ny computer og det er da også
ganske dejligt. Jeg har dog haft nogle problemer med nogle af mine
gamle programmer, men har efterhånden fundet alternativer.

Mit eneste tilbageværende problem er min gamle Lotus Organizer, som
jeg har brugt i de sidste 15 år. Vista vil ikke installere programmet
og da jeg nok ikke er den eneste der har haft et sådant problem, så
kunne jeg godt tænke mig at høre jer, om der findes en løsning, så man
alligevel kan køre det gamle program på den nye pc.

Eller om I kender et andet program som kan importere mine data fra
Lotus Organizer?

Mvh
Jørn

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 31-05-09 15:20

"Jørn Hansen" <tpherman@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel kan køre det gamle program på den nye pc.
>
> Eller om I kender et andet program som kan importere mine data fra

Ifølge IBM
http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?rs=899&uid=swg21253536 så må
lotus organiser ikke installeres på Vista64 men gerne på Vista32, det er
det nærmeste jeg er kommet på en løsning til dig, men prøv at søge lidt
rundt på IBM's hp om lotus kan være der står noget.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jørn Hansen

Dato : 31-05-09 17:27

Hej Paul,

> [...]
>det nærmeste jeg er kommet på en løsning til dig, men prøv at søge lidt
>rundt på IBM's hp om lotus kan være der står noget.

Tak for svaret. Jeg havde været inde på IBM's side og læst advarslen.
Jeg prøvede dog alligevel at installere programmet, men det kunne ikke
lade sig gøre.

Jeg tænkte så, at det kunne være, at der var nogle hittepåsomme
personer som havde fundet en løsning - eller eventuelt kendte et
program som kunne bruge Organizer-filerne, så jeg ikke var nødt til at
flytte alt manuelt.

Mvh
Jørn

Fra : Jørn Hansen

Dato : 01-06-09 11:09

Et lille P.S.

Det er en gammel version af Lotus Organizer jeg bruger, version 2.1.
Jeg har så efterfølgende kunne importere filerne til en ældre version
af Outlook, hvilket selvfølgelig var et fremskridt, men ikke af de
helt store. Det viste sig nemlig, at mange af de notater som jeg har
skrevet ind i kalenderen bliver kortet af. Der er nok et maksimalt
antal tegn pr. kommentar.

Jeg har så efterfølgende afprøvet en halv snes sharewareprogrammer på
nettet med en kalenderfunktion, men p.t. har jeg ikke fundet noget der
duer og hvis noget endelig har set fornuftigt ud, så har jeg ikke
kunnet importere mine gamle filer.

Det jeg leder efter skal helst bare ligne en gammeldags
Mayland-kalender, ganske som Lotus Organizer gør.

Mvh
Jørn

Fra : Jørn Hansen

Dato : 01-06-09 12:52

Endnu et P.S.

Jeg har nemlig fundet en brugbar løsning.

Jeg fandt en engelsk version 6 af Lotus Organizer på nettet.
Programmet kunne overraskende nok installeres på Vista 64. Jeg kunne
ikke direkte importere mine gamle data, da programmet af en eller
anden grund ikke kunne læse mine gamle or2-filer, men da filen også
kunne gemmes i tekstformat kunne jeg alligevel godt eksportere mine
data. Det ser lidt anderledes ud men er til at leve med og mine
tekster bliver ikke kortet af.

Mvh
Jørn