- beskæftig jer med de rigtige flygtninge
Fra : /Peter

Dato : 01-06-09 10:09

Dansk Flygtningehjælp følger ikke for godt med

- beskæftig jer med de rigtige flygtninge

- Dansk Flygtningehjælp følger ikke for godt med i de forhold de
beskæftiger sig med. Det må være konklusionen efter Flygtningehjælpens
generalsekretær Andreas Kamms udtalelser til Ekstra Bladet mandag om
irakeres turistrejser til Bagdad, siger Dansk Folkepartis
integrationsordfører, Peter Skaarup.

Dansk Flygtningehjælp har ifølge avisen ikke hørt om ruteflyvningerne.
"- Det er nyt for mig, at irakere tager på ferie i Irak. Jeg ved ikke,
om det hænger sammen, og jeg har selvfølgelig lidt svært ved at forstå
det", siger generalsekretær Andreas Kamm.

- Men her kan jeg hjælpe med en livline til Dansk Flygtningehjælp, siger
Peter Skaarup og fortsætter allerede den 2. maj gjorde Dansk Folkeparti
opmærksom på flyvningerne, som blev beskrevet af vel stort set samtlige
landets aviser og medier i de følgende dage. Og flyvningerne var
efterfølgende med til at understrege det forunderlige i, at der skulle
gå næsten 15 måneder fra, at Sverige i februar 2008 fik en
hjemsendelsesaftale til, at det lykkedes Danmark senere i maj måned i år
at få en lignende aftale på plads.

- Irakernes sommerferier til Bagdad med afgang tre gange om ugen fra
Sverige viser med al ønskelig tydelighed, at forudsætningerne for de 282
afviste asylsøgeres fortsatte ophold i Danmark forlængst er faldet bort,
og sagen viser samtidig, at Dansk Flygtningehjælp overhovedet ikke
sætter sig ind i den sag, de kæmper for, siger Peter Skaarup, der
opfordrer Flygtningehjælpen til at beskæftige sig med de mange rigtige
flygtninge i verden, som har brug for deres støtte og hjælp istedet for
at udstille egen uvidenhed om de faktiske forhold.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-09 10:39

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er nyt for mig, at irakere tager på ferie i Irak. Jeg ved ikke, om det
> hænger sammen, og jeg har selvfølgelig lidt svært ved at forstå det",

Ha, ha, ha.

Det må være en fejl i godhedsmanuskriptet.
Kør bare videre og lad som ingenting...

Mvh
Martin

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 01-06-09 17:47

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> Dansk Flygtningehjælp følger ikke for godt med
>
> - beskæftig jer med de rigtige flygtninge

Dem er der ingen penge i.

Fra : /Peter

Dato : 01-06-09 18:17

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Dansk Flygtningehjælp følger ikke for godt med
>
> - beskæftig jer med de rigtige flygtninge

Hvordan kan idioten fra Dansk Flygtninegjælp stå på TV og sige
at der er forskel på at rejse på ferie og etablere sig i Irak.

Det er deres hjemland!

Mener han at Irak er blevet et fint feriested men ikke et sted man kan
bosætte sig?
Det kræver lidt mere end manglede vand i hanerne derhjemme, for at
opnåflygtningetaus og få asyl.

Fra : Hans Jensen

Dato : 02-06-09 01:57

Rejser man frivilligt tilbage til et land man er flygtet fra må man jo på
automatik dermed indrømme man ikke er reel flygtning og flygtninge status og
opholdstilladelse må automatisk fratages en.
Til gengæld synes jeg det må være oprigtig svært at vurdere hvem der er
berettiget til flygtninge status alene ud fra baggrundsviden om personens
oprindelsessted og personens udtalelser. Derfor burde vi kun acceptere
flygtninge der kommer direkte fra en FN flygtningelejr. Anmoder folk om asyl
på egen foranledning ved vores grænser bør de selvfølgelig afvises.

Meningen med asylbegrebet er at hjælpe folk der forfølges ikke at hjælpe
folk til en økonomisk mere tryg tilværelse.

Irak er selvfølgelig et usikkert land at opholde sig i. Det samme er mange
andre lande. Men der ikke direkte er forfulgte kan altså ikke bevilges asyl
hvis asylbegrebet skal give mening. Så fordi der er en potentiel risiko for
at blive kidnappet, blive skudt af en snigskytte, ramt af en vejsidebombe
mv. giver det ikke ret til asyl. Det gør det derimod hvis man forfølges pga.
race, religion, politisk overbevisning, seksuel orientering mv. eller man
bor i et land hvor bomberne regner ned i døgndrift og al infra struktur er
ødelagt.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 06:54

"Hans Jensen" <rendmigdetragerskudaikkedig@fuckoff.dk> skrev i
meddelelsen news:4a2478fb$0$25183$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Rejser man frivilligt tilbage til et land man er flygtet fra må man jo
> på automatik dermed indrømme man ikke er reel flygtning og flygtninge
> status og opholdstilladelse må automatisk fratages en.

I dette lille, elendige land, Danmark, kan man ikke forestille sig at
noget kan være større end de elendige 43000 kvadratkilometer landet
består af. De færreste har været på Grønland og kan derfor ikke
forestille sig den størrelse. Denne provinsielle og populistiske
holdning du giver udtryk for her, gør dig ikke ære.

At rejse til Irak til en fredelig del af landet, gør altså ikke en til
mindre reel flygtning.a

Hvem det egentlig er der er rejst til Irak og hvilken status de har, ved
hverken du eller jeg til bunds. Det vi kan konstatere er at man fra
dansk side fraråder rejser til Irak, og så er den vel egentlig ikke
længere?

> [...]
> acceptere flygtninge der kommer direkte fra en FN flygtningelejr.
> Anmoder folk om asyl på egen foranledning ved vores grænser bør de

Hvorfor dog det? Flygtninge kommer jo mange steder fra? De følger ikke
altid de "normale" ruter.

Din holdning minder om en amerikansk film jeg så i går, hvor ufølsomme
dommere og behandlere bad en afghansk kvinde om at returnere til
Afghanistan. Dommeren sagde: "Vi ved godt hvordan kvinderne behandles i
Afghanistan, men da asylansøgeren ikke kan dokumentere hvem hun er eller
om hun egentlig lyver, så kan vi ikke give hende asyl." Denne afstumpede
holdning er det som indvandrerlandet USA åbenbart bygger på i dag.

At lefle for de sædvanlige fordrejede historier Ekstra Bladet disker op
med, uden nogen særlig dybtgående kendskab til de mange skæbner det
drejer sig om, er tåbelig.

> [...]
> overbevisning, seksuel orientering mv. eller man bor i et land hvor
> bomberne regner ned i døgndrift og al infra struktur er ødelagt.

Du taler ren teori. Hvem der bliver forfulgt hvor og hvordan, kan ikke
afgøres med henvisning til de rene teorier.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 07:55

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> ved hverken du eller jeg til bunds. Det vi kan konstatere er at man
> fra dansk side fraråder rejser til Irak, og så er den vel egentlig

Sikke noget sludder, - halvdelen af Irak er mere sikker end hele Sydafrika
og fx Colombia eller Jamica. Der er masser af steder man frarådet at rejse
til, - det betyder jo IKKE at vi er forpligtet til at importere hele deres
befolkninger.

> Du taler ren teori. Hvem der bliver forfulgt hvor og hvordan, kan ikke
> afgøres med henvisning til de rene teorier.

Borgerkrig giver IKKE adgang til asyl, ellers ville 100 millioner mennesker
have retskrav på kontanthjælp i Danmark.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-06-09 20:11

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
> I dette lille, elendige land, Danmark, kan man ikke forestille sig at
> noget kan være større end de elendige 43000 kvadratkilometer landet
> består af.

Så flyt dog til Rusland, der er langt mere plads til sådan en kommunist
nar.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.