Betal hvad du skylder!
Fra : Lyrik

Dato : 30-05-09 08:57

Den danske regering er parat til at slå en streg over Iraks 75 millioner
kroner store gæld til Danmark

Jeg kender en mand som i sine unge dage fik solgt sit sommerhus på
tvangsauktion efter arbejdsløhed.
45 år efter er gælden købt og solgt et par gange.
Stadig står han i "RKI" og har hele livet aldrig kunnet købe andet end hvad
han kunne betale fra pungen.

Oprindelig blev meget gæld slettet efter 5 år. Men så fandt kreditorerne en
fidus. hvis man bare sendte en rykker indenfor de 5 år så løb gælden 5 år
videre! Så var der "liv i den!"

I Sverige er det ganske anderledes!
Gælden slettes efter 3 år. Så folk kan komme videre med deres liv! For
pokker!
Hvis man vil pante en skyldner i Sverige så skal kreditor betale 1000(dk.),
kr. for udpantningen.
Den udpantede får at vide hvornår pantefogeden møder op!

Den kristne tilgang til problemet er "Eftergivelse af gæld som skyldneren
ikke kan betale!" Idet vores gæld til Vorherre altid er megastor i
sammenligning, og at den gæld vil vi pokkers gerne have slettet!
Sletter vi ikke vores broders gæld, så bliver vores gæld heller ikke
slettet!

Vi trænger til nye regler omkring gæld. gerne det svenske humane system!

MvH
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-09 09:41

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en fidus. hvis man bare sendte en rykker indenfor de 5 år så løb gælden 5

Man beder derfor om gældssanering. Det er relativt nemt at få efter 7 år og
når gælden ikke kan betales.

Fra : Lyrik

Dato : 30-05-09 10:04

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Man beder derfor om gældssanering. Det er relativt nemt at få efter 7 år
> og når gælden ikke kan betales.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan mig bekendt kun få gældsanering hvis din gæld overstiger en halv
million. I så fald virker det ikke.

MvH
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-09 14:54

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Du kan mig bekendt kun få gældsanering hvis din gæld overstiger en halv
> million. I så fald virker det ikke.

Jeg har to i omgangskredsen der har fået det, den ene en gæld på 3 millioner
den anden på ca. 240.000, men hun fik tildelt invalidepension i forløbet, så
det har muligvis også spillet ind?

Fra : *@ '

Dato : 30-05-09 10:22

On Sat, 30 May 2009 09:56:36 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>fidus. hvis man bare sendte en rykker indenfor de 5 år så løb gælden 5 år

en fidus! ??

det har da været gældende praksis i mange år, heldigvis

ellers ville prof. skyldnere kunne boltre sig

>I Sverige er det ganske anderledes!
>Gælden slettes efter 3 år. Så folk kan komme videre med deres liv! For
>pokker!

hvad med de folk som det går ud over?

for pokker

mener du virkelig at debitor skal have alle fordelene i forhold til
kreditor?

>Hvis man vil pante en skyldner i Sverige så skal kreditor betale 1000(dk.),
>kr. for udpantningen.

det burde jo retteligen være kreditor der betalte omkostningerne, da
det er kreditors manglende betaling af gælden der gør det nødvendigt
med udpantning

>Den udpantede får at vide hvornår pantefogeden møder op!

og endnu en tåbelighed til beskyttelse af folk som låner mere end de
kan betale tilbage

>Vi trænger til nye regler omkring gæld. gerne det svenske humane system!

absolut ikke svenske regler vil gøre det sværere for ærlige
tilbagebetalere at låne - på grund af de "sløsede"

nej genindfør hellere gældsfængsel, eller arbejdslejre hvor skyldnere
kan have mulighed for at arbejde deres gæld af

det er allerede nu ALT for let at rende fra regninger og ansvar for
egne handlinger

det behøver man slet ikke gøre nemmere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-05-09 11:14

Lyrik skrev:
> Den danske regering er parat til at slå en streg over Iraks 75 millioner
> kroner store gæld til Danmark

Det er åbenbart hvad en "hjemsendelsesaftale" koster på de kanter.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 11:19

On Sat, 30 May 2009 12:13:39 +0200, Bertel Brander wrote:

> Det er åbenbart hvad en "hjemsendelsesaftale" koster på de kanter.

Ja, og det er endda billigt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-05-09 11:28

S.A.Thomsen skrev:

> Ja, og det er endda billigt.

Man kunne måske godt blive en anelse utryg ved en aftale,
der egentlig burde være frivillig, men hvor man måtte bruge
75 millioner, for at få den til at glide ned. Kan man stole
på at det nu også er helt sikkert for Irakerne at vende hjem,
eller er det bare noget deres regering siger, for at få lidt
penge?

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 12:08

Bertel Brander wrote:

> [...]
> på at det nu også er helt sikkert for Irakerne at vende hjem,
> eller er det bare noget deres regering siger, for at få lidt

ALLE lande laver afpresning, det er jo en stor fordel for dem at have folk
"udstationeret" rundt omkring i verden.
Som bekendt er penge der sendes hjem oppe på tre gange den samlede
ulandshjælp i verden.

Så hvis irakerne tænker, hvis de bliver i DK kan de i løbet af deres liv
sende 100 mio kroner til Irak, hvad skal vi så forlange i nutidspenge. (bare
gruppen på 282 vil koste i omegnen af 1 mia kr tilsammen i deres livstid)

Hvis det ikke ville betyder at folk ville strømme ind, så ville jeg da
forresten også gå ind for, at man kunne tilbyde folk fx en mio kr for at
rejse hjem, det ville være en god forretning for Danmark.

Fra : Michael Weber

Dato : 30-05-09 11:26

Bertel Brander wrote:

> Det er åbenbart hvad en "hjemsendelsesaftale" koster på de kanter.

Specielt efter de politiske udmeldinger, VKO melder ud med.
Så må det være svært ikke at udnytte det fra Irakisk side,
da VKO jo nærmest skriger til himmelen om at blive "snydt".

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-05-09 11:21

Lyrik skrev den 30-05-2009 09:56:
> [...]
> 45 år efter er gælden købt og solgt et par gange.
> Stadig står han i "RKI" og har hele livet aldrig kunnet købe andet end

så må han søge gældssanering.

> Oprindelig blev meget gæld slettet efter 5 år. Men så fandt kreditorerne
> en fidus. hvis man bare sendte en rykker indenfor de 5 år så løb gælden
> 5 år videre! Så var der "liv i den!"

naturligvis.

Husk dog nu, at forældelsesloven blev lavet om for et par år siden.
svjh er grænsen nu 3 år.

> I Sverige er det ganske anderledes!
> Gælden slettes efter 3 år. Så folk kan komme videre med deres liv! For
> pokker!

Hvorfor? Man betaler vel hvad man skylder!

> Hvis man vil pante en skyldner i Sverige så skal kreditor betale
> 1000(dk.), kr. for udpantningen.
> Den udpantede får at vide hvornår pantefogeden møder op!

Hvorfor skal kreditor betale for at få sine penge?

Hvem vil dog låne penge ud, når man i hårdknude-situationer ikke kan få
dem tilbage igen medmindre man selv betaler.
Det må være debitor som betaler de udgifter som hans manglende
afbetaling udløser.

> [...]
> megastor i sammenligning, og at den gæld vil vi pokkers gerne have slettet!
> Sletter vi ikke vores broders gæld, så bliver vores gæld heller ikke

På det verdslige plan må man lade være med at låne, når man ikke kan betale!

> Vi trænger til nye regler omkring gæld. gerne det svenske humane system!

Næh!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 11:45

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> Hvorfor? Man betaler vel hvad man skylder!

Aha, men du mener ikke firmaer (ikke Telia ihvertfald), skal levere den
service folk betaler for, besynderligt.....

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-05-09 17:19

N_B_DK skrev den 30-05-2009 12:45:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
>

> Aha, men du mener ikke firmaer (ikke Telia ihvertfald), skal levere den
> service folk betaler for, besynderligt.....

Vil du da betale det simkort?

(lige til de af jer som ikke følger med i dk.forbruger. NB_DK mener at
Telia skal rykke ud med et simkort uden beregning bare fordi vennens
simkort lige pludselig holder op med at virke....vel og mærke et simkort
til et taletidskort)

NB_DK lever åbenbart i den vildfarelse at ting ikke koster noget i denne
verden.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 17:43

> Vil du da betale det simkort?

Nej selvfølelig skal man ikke betale for en reklamations sag.

> [...]
> at Telia skal rykke ud med et simkort uden beregning bare fordi
> vennens simkort lige pludselig holder op med at virke....vel og mærke

Hvad produktet er hamrende ligegyldigt, kunder har stadig
reklamationsret. (med få undtagelser)

> NB_DK lever åbenbart i den vildfarelse at ting ikke koster noget i
> denne verden.

Du må gerne henvise til det punkt i købeloven, der siger at taletids
simkort ikke er omfattet af reklamationsretten?

Jeg venter spændt på dit svar.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-09 12:51

N_B_DK skrev den 30-05-2009 18:43:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Nej selvfølelig skal man ikke betale for en reklamations sag.

er det da en reklamationssag?

> Hvad produktet er hamrende ligegyldigt, kunder har stadig
> reklamationsret. (med få undtagelser)

retten til at reklamere er vist slet ikke temaet.....snarere om hvem der
skal betale for et nyt simkort.

Du fik læst punkt 4 i kundebetingelserne, ik' sandt.

> Du må gerne henvise til det punkt i købeloven, der siger at taletids
> simkort ikke er omfattet af reklamationsretten?

Hvem har sagt, at der ikke er reklamationsret?

Det du skal spørge dig selv om: er reklamationen berettiget?
Hvis nej, så må man vel betale.

Det er nemlig det som der er tale om her i denne tråd:
Debitor har taget et lån....og derfor skal betale det som skyldes.

At du i dit twistede hoved kan blande noget helt andet ind i debatten.
Det må du selv prøve at finde ud af sammenhængen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 31-05-09 14:01

> er det da en reklamationssag?

Ja selvfølgelig er det det, kortet er defekt ca en måned efter køb.

> retten til at reklamere er vist slet ikke temaet.....snarere om hvem
> der skal betale for et nyt simkort.

Hvad kalder du det, hvis en vare går i stykker og du henvender dig til
sælger/producent for at få varen repareret?

> Du fik læst punkt 4 i kundebetingelserne, ik' sandt.

Kundebetingelserne fratager ikke Telia for at skulle overholde købeloven
vel?

> Hvem har sagt, at der ikke er reklamationsret?

Det er jo dig der siger det, du mener at kunden selv skal betale for a
få en defekt vare ombyttet (man kan ikke reparere simkort)

> Det du skal spørge dig selv om: er reklamationen berettiget?

Ja det er den da i aller højeste grad, kortet fungerer jo ikke einstein.

> Hvis nej, så må man vel betale.

Ja hvis kortet havde været knækket eller lignende.

> Det er nemlig det som der er tale om her i denne tråd:
> Debitor har taget et lån....og derfor skal betale det som skyldes.

Ja det har debitor, men debitor skylder sq ingen penge, hvis kreditor
aldrig har udbetalt ogen penge til debitor.

> At du i dit twistede hoved kan blande noget helt andet ind i debatten.
> Det må du selv prøve at finde ud af sammenhængen.

Start du bare med noget så simpelt som købeloven.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 11:21

Lyrik wrote:
> [...]
>
> I Sverige er det ganske anderledes!
> Gælden slettes efter 3 år. Så folk kan komme videre med deres liv! For

Smart, hvorfor ikke slette gælden med det samme efter et kreditkøb? Så folk
kan komme videre til næste varehus.