MS Windows
briani 27239
Slette / udskifte bootsektor på disk
Fra : -= bgn =-

Dato : 30-05-09 18:42

Jeg har en PC som jeg skal reparere / ominstallere for en ven.
Han har købt en brugt PC og på denne er der forsøgt at installere en
uægte Vista Ultimate. Der er kørt noget crack for at aktivere
Vista´en, noget "TimeStop" og et andet program som skulle få den til
at "ligne" en ægte Vista.
Jeg har nu købt en ægte Vindows Vista og installeret, men når
installationen er færdig og jeg genstarter, så står der følgende:

Booting "Windows Vista"
acpi
Vista Loader 2.1.2

Jeg gætter på det ligger i Master Boot Sektor på disken, så hvordan
får jeg slettet ovenstående eller slettet MBR og lagt en ny på?

BG

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-05-09 18:50

"-= bgn =-" skrev i en meddelelse
> Jeg gætter på det ligger i Master Boot Sektor på disken, så hvordan
> får jeg slettet ovenstående eller slettet MBR og lagt en ny på?

Hvis du har en bootdisk af en art med FDISK så kan du gøre det med:

FDISK /MBR

Jan

Fra : -= bgn =-

Dato : 30-05-09 19:05

On Sat, 30 May 2009 19:49:52 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Hvis du har en bootdisk af en art med FDISK så kan du gøre det med:
>
>FDISK /MBR
>
>Jan

Den kommando kender jeg godt, men jeg har ikke nogen bootdisk og der
er ikke noget floppydrev i maskinen.

BG

Fra : Dr.Xerox

Dato : 30-05-09 19:27

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen

> Den kommando kender jeg godt, men jeg har ikke nogen bootdisk og der
> er ikke noget floppydrev i maskinen.
>
> BG

Put the Windows Vista installation disc in the disc drive, and then start
the computer.
Press a key when you are prompted.
Select a language, a time, a currency, a keyboard or an input method, and
then click Next.
Click Repair your computer.
Click the operating system that you want to repair, and then click Next.
In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.
Type Bootrec.exe, and then press ENTER.

Mvh Poul

Fra : Dr.Xerox

Dato : 30-05-09 20:16

> [...]
>
> Jeg gætter på det ligger i Master Boot Sektor på disken, så hvordan
> får jeg slettet ovenstående eller slettet MBR og lagt en ny på?

Du mangler filen acpi.sys

Jeg kører ikke med Vista pt. ellers kunne jeg lægge den op til dig
prøv at finde den og læg den i
c:\Windows\System32\drivers\acpi.sys

Mvh Poul

Fra : -= bgn =-

Dato : 31-05-09 07:49

On Sat, 30 May 2009 21:15:43 +0200, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote:

> [...]
>
>Du mangler filen acpi.sys
>
>Jeg kører ikke med Vista pt. ellers kunne jeg lægge den op til dig

Hej Poul
Dit første indlæg løste problemet med MBR. )

1K tak for hjælpen.

BG

Fra : Dr.Xerox

Dato : 31-05-09 09:14

> Hej Poul
> Dit første indlæg løste problemet med MBR. )
>
> 1K tak for hjælpen.
>
> BG

Velbekomme.
PS: Tak for tilbagemelding.